שבת בפרמיירליג: סיטי חוששת לקראת סאות'המפטון, ליברפול נגד פאלאס

האלופה תתארח בלונדון בתקווה להגדיל את הפער בפסגה, קלופ נשאל על בחירתו למאמן השנה בעולם וסיפק תשובה מפתיעה. וגם: גווארדיולה בקרב מסקרן נגד האזנהוטל, ארטטה מסכם שנה בתפקיד כשארסנל יוצאת למשחק נגד אברטון

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בפרמיירליג רק הגיע לסיומו אמש (חמישי), אבל כבר מחר ייצא לדרך מחזור חדש והוא ייפתח עם משחק מסקרן מאוד בין קריסטל פאלאס לליברפול, האלופה והמוליכה הטרייה אחרי ה-1:2 הדרמטי על טוטנהאם ביום רביעי באנפילד. עוד במהלך השבת, מנצ'סטר סיטי תתארח אצל סאות'המפטון המפתיעה, ארסנל תנסה לעבור בשלום את משחק החוץ נגד אברטון וניוקאסל תארח את פולהאם.

קריסטל פאלאס – ליברפול (החל מ-14:20 בספורט1)

לפני פחות מ-48 שעות הצליחה ליברפול להכניע את טוטנהאם משער של רוברטו פירמינו רגע לפני תוספת הזמן, 1:2 שהעלה את האלופה בחזרה לפסגה, ולמרות סגל חסר מאוד ועייפות מצטברת, המייטירדס יהיו אלה שיוציאו לדרך את המחזור ה-14 כשיתארחו אצל קריסטל פאלאס, שניצחה רק משחק אחד מחמשת האחרונים.

ליברפול עדיין תגיע בסגל חסר במיוחד, בין השאר ללא הבלמים וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז שגמרו את העונה, ללא גיבוי למגן השמאלי אנדי רוברטסון בעקבות פציעותיהם של סטפנוס צימיקס והקשר ג'יימס מילנר וגם בלי ג'רדאן שאקירי ודיוגו ז'וטה, אבל מי שכן צפוי לשוב לסגל הוא ג'ואל מטיפ שלא שיחק גם מול טוטנהאם. לאימונים גם חזר השבוע נאבי קייטה. שחקן נוסף שקרוב לחזור לסגל הוא טיאגו אלקנטרה, הרכש מבאיירן מינכן שמיעט לשחק בעקבות פציעות מאז הגיע והבוקר אמר לקראת הבדיקות שצפויות לאשר את חזרתו לאימונים בשבוע הבא: "לא הייתה לי את ההתחלה הכי טובה בליברפול, ממש לא כמו שציפיתי וקיוויתי, אבל אני חושב צעד אחרי צעד ומצפה לחזור להתאמן עם כולם ולשחק".

טיאגו אלקנטרה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

במסיבת העיתונאים הוסיף יורגן קלופ, שנבחר אתמול למאמן השנה בעולם ב-2020: "אם אתם שואלים אותי אם אני המאמן הכי טוב בעולם, אענה לכם שלא. אם תשאלו אם היו לי את המאמנים הכי טובים בעולם מסביבי, אגיד שכן".

הודג'סון, מנג'ר קריסטל פאלאס שלפני כעשור פוטר מליברפול לאחר כחצי שנה בתפקיד המאמן, עבר השבוע שני דרבים לונדונים נגד טוטנהאם ו-ווסטהאם וסיים פעמיים ב-1:1, תוצאות שסייעו לקבוצתו להישאר באזור מרכז הטבלה והיא במקום ה-12 עם 18 נקודות. אקס נוסף של ליברפול, כריסטיאן בנטקה, ייעדר בעקבות הכרטיס האדום שספג באמצע השבוע.

פירמינו. ליברפול תברח בפסגה? | Peter Powell – Pool/Getty Images

סאות'המפטון – מנצ'סטר סיטי (16:50 בספורט2)

סאות'המפטון של ראלף האזנהוטל בהחלט ממשיכה את מגמת העלייה בה הייתה בעונה שעברה ובשקט-בשקט היא במקום השלישי בפרמיירליג לאחר 13 משחקים. "הקדושים" עם 24 נקודות ועם הפסד בודד ב-11 המשחקים האחרונים, 3:2 ביתי למנצ'סטר יונייטד לפני כשלושה שבועות, וביום רביעי הם נפרדו מארסנל ב-1:1. כעת ניצבת בפניהם אחת הקבוצות החזקות בליגה, אם לא החזקה ביותר על הנייר, מנצ'סטר סיטי שביום שלישי הציגה את אחד ממשחקיה החלשים ביותר וסיימה רק ב-1:1 נגד ווסט ברומיץ' ובתקשורת המקומית בהחלט הועלה חשש ממעידה נוספת, שתסבך קשות את התכולים.

סיטי סיימה את שני המחזורים האחרונים בתיקו, תחילה רשמה תיקו מאופס נגד מנצ'סטר יונייטד וכאמור באמצע השבוע סיימה ב-1:1 ביתי חלש ביותר נגד המדורגת הלפני אחרונה ויהיה מעניין לראות אם פפ גווארדיולה יבצע זעזוע בהרכב. כשנשאל הקטלוני על הבעיה בהתקפה אחרי ברומיץ', התחכם ואמר: "למה אנחנו לא מבקיעים? כי הכדור לא נכנס לרשת".

דה בריינה. סיטי הייתה חלשה מאוד באמצע השבוע | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images)

ריאד מאחרז צפוי לשוב להרכב אחרי שנח לכל אורך 90 הדקות נגד ברומיץ' וגם פראן טורס לא שותף באמצע השבוע ועשוי לקבל דקות. סרחיו אגוארו, שרק עלה מהספסל לרבע השעה האחרונה במקום גבריאל ז'סוס, כנראה יעלה פעם נוספת מהספסל כחלק מהניסיון להחזירו לכושר. ג'ון סטונס אמור לשוב למרכז ההגנה אחרי שלא נכלל בסגל ובלעדיו הקבוצה ספגה לראשונה אחרי שלושה מחזורים רצופים בפרמיירליג ו-10 שעות בכל המסגרות. נראה כי מקומם של קווין דה בריינה וראחים סטרלינג ב-11 מובטח, ככל שניתן לומר זאת על קבוצה של גווארדיולה.

אברטון – ארסנל (19:20 בספורט2)

קרב גדול צפוי בגודיסון פארק. לעיני כ-2,000 צופים, אברטון של קרלו אנצ'לוטי תנסה לרשום ניצחון שלישי ברציפות ולעשות זאת על חשבון התותחנים של מיקל ארטטה, שאמנם עצרו את רצף ההפסדים ביום רביעי ב-1:1 נגד סאות'המפטון, אך כבר שישה משחקים ללא ניצחון והם במרחק חמש נקודות בלבד מהקו האדום.

אברטון פתחה את העונה בצורה מושלמת עם ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים, אלא שאז הגיע ה-2:2 בדרבי נגד ליברפול ואחריו היא הפסידה שלושה משחקים ברצף ואיבדה את המקום הראשון. מאז התחילו הטופיז במגמת התאוששות שהגיעה לשיאה השבוע עם הניצחונות על צ'לסי ולסטר, משחקים בהם ניצחה גם ללא שערים של דומיניק קלברט לווין, מלך שערי הליגה, וכלל לא ספגה.

דומיניק קאלברט לווין ורישארליסון | Tony McArdle – Everton FC/Everton FC via Getty Images

בארסנל גיבו השבוע את המאמן מיקל ארטטה ובכך השתיקו את הפרסומים על מעמד רעוע בו נמצא המנג'ר, אבל אין ספק שהפסדים לאברטון ובמשחק בשבוע הבא לצ'לסי עשויים להוביל לדרמה של ממש. פייר אמריק אובמיאנג כבש השבוע את שער הליגה השלישי שלו בסך הכל העונה והתותחנים יקוו לראות אותו מכניע גם את רובין אולסן מחר, בהנחה שהשבדי ימשיך בשער של אברטון על חשבון ג'ורדן פיקפורד שסופסל.

ארטטה אישר במסיבת העיתונאים שתומאס פארטיי הפצוע ייעדר משחק נוסף והוא ייאלץ להסתדר גם ללא גבריאל שהורחק באמצע השבוע נגד סאות'המפטון ובלי גרניט ג'אקה שספג אדום בהפסד לברנלי.

ארטטה גם התבקש לסכם שנה בתפקיד והודה: "אנחנו מאוד מאוכזבים מכך שאנחנו לא מנצחים, אבל אני גם חושב שהשחקנים גם רואים את הדברים החיוביים מכך שבמשך 35 דקות הם שיחקו ב-10 שחקנים נגד סאות'המפטון והגישה הייתה נפלאה. אני חושב שאנחנו באחת התקופות הכי מאתגרות בתולדות ארסנל ושאנחנו בתהליך התקדמות. המועדון גם עבר שינויים משמעותיים באשר לשדרה הניהולית והיה כאן זעזוע ובכל זאת זכינו יחד בשני תארים בשנה האחרונה.

מיקל ארטטה | GLYN KIRK / Contributor

"ידעתי כמה העבודה כאן תהיה קשה כשהגעתי לפני שנה ועכשיו גם יש מגפה שמשפיע על הכל, אבל זה מה שיש. אני אוהב את מה שאני עושה, מרגיש בר מזל לייצג מועדון כמו ארסנל וכולנו מבינים שזה המצב שאיתנו אנחנו צריכים להתמודד ואין שום סיבה לתרץ או להתחבא מאחורי זה", סיכם ארטטה.

במשחק נוסף: ניוקאסל – פולהאם (החל מ-21:50 בספורט2)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי