ורנר בבצורת הכי ארוכה מאז 2016, למפארד: "השערים יגיעו"

הגרמני סגר הופעה שביעית רצופה בהרכב מבלי לכבוש ב-0:3 על ווסטהאם, המנג'ר: "לא מודאג. הוא מלחיץ את היריבות". אברהם חיפה עליו עם צמד ומוביל בפער את טבלת הכובשים של הבלוז בשתי העונות האחרונות

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

מרשים זה לא היה, אבל צ'לסי עצרה אמש (שני) רצף של שני הפסדים אחרי ניצחון 0:3 על ווסטהאם ועקפה את היריבה העירונית טוטנהאם, בדרך למקום החמישי בפרמיירליג. טיאגו סילבה העלה את הבלוז ליתרון בנגיחה בדקה ה-10, ותמי אברהם כבש את הצמד הראשון שלו בכל המסגרות מאז ספטמבר 2019, כאשר שערו השני הגיע בהפרש של 101 שניות מקודמו.

הקבוצה של פרנק למפארד לא הציגה יכולת משכנעת ושחקניו של דייויד מויס גרמו לה ללא מעט צרות, אך פערי האיכות הכריעו בסופו של דבר כשמצד האחד ווסטהאם לא הצליחה לבעוט למסגרת במשך כל המשחק, ומנגד צ'לסי הכריעה את ההתמודדות בזכות צמד הבזק של אברהם, כאמור.

מי שמעורר דאגה רבה הוא טימו ורנר, שסגר אמש משחק שביעי ברציפות שבו הוא פותח ב-11 ולא מוצא את הרשת – הרצף הארוך ביותר של החלוץ הגרמני מאז ספמטבר 2016, אז העביר תשעה משחקים כשחקן הרכב מבלי לכבוש. למפארד הצטער על כך שוורנר לא הצליח לקטוע את הבצורת, אך הרגיע לגביו: "אני הרוס מזה שטימו לא השיג את השער שלו, זה היה יכול להיות נהדר לביטחון שלו. הוא מגיע למצבים, כך שהשערים יגיעו", אמר המנג'ר לאתר הרשמי של המועדון, "אני לא מודאג. כל חלוץ רוצה להבקיע ועל זה הם נמדדים בסופו של דבר, זו גם הסיבה שטימו היה חיזוק מצוין עבורנו – בגלל כמות השערים שהוא כבש בשנים האחרונות".

"הוא שחקן שהגיע לליגה חדשה וצריך לתת לו זמן להתאקלם", הוסיף למפארד. "הוא מגיע לעמדות שהוא צריך, מלחיץ את היריבות ויוצר להם בעיות. כרגע לא הולך לו, אבל ברגע שזה ישתנה אנחנו נראה שערים מטימו ורנר בוודאות". למזלו של המאמן, תמי אברהם בכושר מצוין ואתמול הוא העלה את מאזנו לחמישה שערים בפרמיירליג, יותר מכל שחקן אחר בצ'לסי העונה, כאשר מאז תחילת העונה שעברה החלוץ האנגלי עומד על 20 כיבושים, לפחות 10 יותר מכל חבר שלו לקבוצה.

"אתה צריך לעבוד בשביל לכבוש והיום הוא עשה את זה, כי הוא השקיע המון מאמץ", אמר למפארד בנוגע לאברהם. "ציפיתי ממנו שישחק עם אנרגיות ויאלץ את ההגנה לזוז ולהסתבך, והוא עשה את זה. אוליבייה ז'ירו עשה את זה עבורנו בדרך שלו והחלטנו בהתאם ליריבה לשחק עם תמי, אני מרוצה מהיכולת שלו".

צירופו של ורנר והיכולת הטובה שהציג ז'ירו בתקופה האחרונה איימו על מעמדו של אברהם ברוטציה, אולם מספר 9 של צ'לסי דואג לנצל את ההזדמנויות שלו. בסיום המשחק אתמול, אברהם אמר ל-BBC: "היינו צריכים להופיע, עליי להיות במקום הנכון בזמן הנכון והיינו צריכים לשמור על סבלנות, למזלנו השגנו את שלוש הנקודות. אני צריך לעזור לקבוצה בשערים או בבישולים, או פשוט להוות איום. עדיין מוקדם להסתכל על הטבלה, פשוט צריך לאסוף שלוש נקודות בכל משחק. ווסטהאם קבוצה נהדרת, הם היו גדולים עד עכשיו. כחלוץ, שערים נותנים לך ביטחון. חבריי לקבוצה יצרו מצבים ובהגנה עשינו עבודה טובה כקבוצה".

גם סילבה, שכבש כאמור את השער הראשון במשחק והשני שלו מאז שהצטרף לצ'לסי, זכה למחמאות מלמפארד: "אני זוכר ששיחקתי בפרמיירליג בגיל 36 ולא הייתי מסוגל לעשות את זה כמו שהוא עושה מדי שבוע. ידעתי שהוא שחקן ברמה הכי גבוהה ושהוא כזה כבר זמן רב. עם הלחץ שיש בפרמיירליג, הוא התעלה על הציפיות, אבל זה לא אמור להפתיע אותי".

תמי אברהם
תמי אברהם. הוא את שלו עושה | CLIVE ROSE / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי