ארטטה: "אם לא ננצח נהיה בצרות". גווארדיולה: "זו תהיה טעות לפטר אותו"

ארסנל ממשיכה להעמיק את המשבר עם הדחה מגביע הליגה ועוד מספר שיאים שליליים שרשומים על שמו של הספרדי. מנג'ר סיטי מנגד חולם על הנפה רביעית ברציפות ומאמין כי עוזרו לשעבר זקוק לזמן כדי לשנות את המומנטום

(גודל טקסט)

מפגש בין פפ גווארדיולה לעוזרו לשעבר מיקל ארטטה תמיד מצית עניין, גם אם מדובר רק בגביע הליגה. אמש (שלישי) מנצ'סטר סיטי התארחה אצל ארסנל, במסגרת רבע הגמר וגווארדיולה לא התקשה לגבור על תלמידו בפעם השלישית מתוך ארבעה משחקים עד כה עם 1:4 מוחץ, שממשיך להעמיק את המשבר של התותחנים.

למותר לציין שבליגה סיטי מתקשה להגיע לגבהים של שתי עונות האליפות הרצופות, אך בגביע הליגה מדובר בסיפור אחר לחלוטין. התכולים שזכו בתואר בשלוש השנים האחרונות, הודחו לאחרונה מהמפעל באוקטובר 2016 על ידי מנצ'סטר יונייטד, מאז מנצ'סטר סיטי דילגה 18 שלבים ללא מעידה.

מעבר לכך הניצחון על התותחנים החזיר את הביטחון למספר שחקנים. לדוגמה גבריאל ז'סוס קטע רצף של 609 דקות ללא כיבוש בכל המסגרות, ריאד מאחרז הבקיע לראשונה מאז ספטמבר 2019 כדור חופשי לאחר שניצל טעות החמורה של רונאר רונארסון ופיל פודן ממשיך לשפר את המספרים שלו במפעל – ארבעה שערים וארבעה בישולים ב-12 הופעות.

מנצ'סטר סיטי נגד ארסנל | Manchester City FC/Manchester City FC via Getty Images

המאמן המנצח פפ גווארדיולה אמר בסיום: "אם כל יום יורד גשם וליום אחד זורחת השמש, זה לא אומר שמזג האוויר ישתנה, זה רק משחק אחד. התחלנו טוב, הם שינו את המערך שלהם ובמחצית השנייה היינו הרבה יותר טובים. הכי חשוב שהגענו לחצי הגמר".

על הזזת הגמר לאפריל אמר: "צעד אחר צעד בבקשה. אני לא יודע איפה נהיה באפריל. יש לנו עכשיו משחקים בהפרש של יומיים נגד ניוקאסל ואברטון. אבל אנחנו מתכוונים להגן על התואר שנה רביעית ברציפות".

פפ גווארדיולה | Manchester City FC/Manchester City FC via Getty Images

מנגד המצב בארסנל ממשיך להתדרדר. ההפסד לסיטי היה הרביעי ברציפות נגדה במגרש הביתי בכל המסגרות וכדי להבין כמה הנתון הזה חריג צריך לחזור עד ל-1965, אז צ'לסי השיגה שישה ניצחונות ברציפות ומאז התותחנים לא רשמו מאזן ביתי כל כך רע נגד יריבה. בנוסף זו הייתה הפעם הראשון מאז נובמבר 1998 שארסנל סופגת לפחות ארבעה שערים בביתה במסגרת גביע הליגה. גם הפעם, האחרונה שעשתה זאת הייתה צ'לסי שהביסה אותה 0:5 בהייבורי בשמינית הגמר.

מיקל ארטטה הודה כי המועדון כעת נתון בבעיה גדולה: "אנחנו חייבים לשנות את המומנטום, אין שאלה בכלל. אם לא, אנחנו נהיה בצרות גדולות וזה הרגע שצריך להכריע את העונה. יש לנו את הכלים להפוך את הדברים כי אני רואה כמה השחקנים שלי מנסים, אבל קורים הרבה דברים מוזרים ובכל משחק אנחנו מתקשים להגיע לתוצאות".

שחקני ארסנל | Catherine Ivill/Getty Images

גווארדיולה שכאמור, עבד עם ארטטה במשך כשלוש וחצי שנים עדיין מתעקש שזו תהיה טעות לפטר אותו: "לא יצא לי לדבר איתו אחרי המשחק, כנראה אעשה זאת בימים הקרובים ואבל מה אני יכול לומר? כל המאמנים נשפטים על פי התוצאות, כולם יודעים זאת, אני לא הבחור שצריך להגן עליו".

"מיקל מגן על עצמו צורה מושלמת. כל מה שאני יכול לומר שלא היינו זוכים בתארים שלנו בלעדיו. למדתי ממנו המון, הוא בן אדם ומנהל מדהים. לפעמים אנחנו צריכים זמן, אני יודע למה הוא מסוגל והתוצאות שלו לא ישנו את דעתי. הוא מאמן מצוין עם מוסר עבודה מדהים. זו תהיה טעות לפטר אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי