הקללה החדשה של יונייטד והכוכב שאכזב: פרננדס לא הופיע

השדים האדומים הודחו בכל ארבעת חצאי הגמר עם סולשיאר. "כל עוד הוא לא יזכה בתואר, יימשכו השאלות", נכתב. המאמן קבע: "זה לא מנטלי, פגשנו את הקבוצה הטובה באנגליה". קין תקף את הקשר: "הוא בטח לא קאנטונה"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד רצתה להמשיך את הכושר המצוין שלה ולצלוח משוכה עליה לא התגברה אשתקד – חצי גמר גביע הליגה נגד מנצ'סטר סיטי. אלא ששוב החניכים של אולה גונאר סולשיאר נכנעו בדרבי כשהפסידו אתמול (רביעי) 2:0 לסיטי על אף שעלו בהרכב החזק ביותר. למאמן הנורבגי יש רקורד אחד מפוקפק – זה חצי הגמר הרביעי ממנו מודחת יונייטד בהדרכתו – פעמיים חצי גמר גביע הליגה, חצי גמר הגביע האנגלי וחצי גמר הליגה האירופית. "חצי הגמר המצער של סולשיאר. עד שלא יזכה בתואר ימשיכו לשאול שאלות לגביו", נכתב בתקשורת הבריטית.

כמובן שכל השוואה לאלכס פרגוסון הגדול היא ממש להיתלות באילן גבוה, אך פרגוסון הפסיד רק שישה חצאי גמר מתוך 36 כמאמן יונייטד. סולשיאר הודה לאחר המשחק: "הלילה (אתמול) היינו חסרי איכות ביחס אליהם. הם ניצחו בצדק ויכלו לכבוש עוד כמה שערים נהדרים. אני מאוכזב מאוד. אחרי שספגנו הצלחנו להחזיק יותר בכדור, אבל לא יצרנו מספיק מצבים. לא היינו מספיק טובים".

המאמן הרחיב על הבעיות בהתקפה: "כל קבוצה הייתה מתגעגעת אליו. הוא יכול לצרות ליריבה בתנועות שלו ברחבה. התחלנו לבנות מומנטום אבל לא היה לנו פיתרון מול השער. כל הקבוצה צריכה ליצור מצבים, לא רק ברונו פרננדס. סיטי שיחקה טוב וכשזה קורה עלייך להיות ממש טוב כדי לנצח אותם ולא עשינו זאת. המסירה האחרונה הייתה חסרה".

לדעתו לא מדובר בבעיה מנטלית: "זה לא פסיכולוגי. לפעמים אתה פוגש קבוצות טובות מאוד בחצי הגמר, פשוט לא היינו טובים. פגשנו כנראה את הקבוצה הטובה ביותר באנגליה כרגע וזו הסיבה, יחד עם היכולת הלא טובה שלנו. זהו".

רוי קין תקף את האקסית והתמקד בברונו פרננדס: "שחקנים מובילים אמורים להתייצב לאירועים גדולים". הוא רמז שאסור להשוות בין פרננדס לבין אריק קאנטונה. "לא קל לזכות בתארים. פרננדס קיבל שבחים רבים והשוו אותו לקאנטונה אבל הוא לא עשה הרבה הלילה. שחקן גדול שם את היד על גביעים. יונייטד צריכה שחקן או שניים בסגל הזה וגם למנטליות מנצחת ולביטחון שמשיגים אחרי ניצחון בחצי גמר". פרננדס קיבל את הציון 5 הנמוך ב"סקיי ספורטס" בדומה לאנתוני מרסיאל ו-ויקטור לינדלוף. "ביצועים גרועים של איש המפתח של יונייטד דווקא כשהיו זקוקים לו כדי לעלות מדרגה. הוא לא ממש היה שם. בזבז צ'אנס אדיר עשרים דקות לסיום".

ברונו פרננדס | Peter Powell/PA Images via Getty Images

בלי קשר ליכולתו, ייתכן שהקשר הפורטוגלי ינוח במשחק הקרוב לפי מה שאמר סולשיאר. "בכל משחק אנחנו רוצים לנצח וניתן את כל מה שיש לנו. יהיו כמה שינויים. כמובן שזה הכרחי בעונה כזו. הראינו איכות בעבר גם כשעשינו רוטציות. אראה מחר בבוקר (היום) מי כשיר ומי לא כשיר, מי מוכן לצאת לדרך. ברונו רוצה לשחק בכל משחק".

"יונייטד הייתה נראית מיואשת, זה היה לילה מאכזב עבורה כשלא איימה על השער. אפילו פרננדס נאבק כדי להשפיע. היא לא הצליחה לעשות צעד נוסף אל עבר תואר", נכתב ב-"BBC". "קללת חצי הגמר הכתה שוב, זה הופך לבעיה נפשית קשה עבור סולשיאר וקבוצה שלו", נכתב ב"סקיי ספורטס". מנגד, הייתה גם נקודת אור. השוער דין הנדרסון שפתח בין הקורות במקום דויד דה חאה – זכה לשבחים וקיבל את הציון 8. "המזל אמנם נגמר לו במחצית השנייה אך הוא הגיב היטב למספר הזדמנויות".

שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי