"לא קיבל את הכבוד הראוי": באנגליה נפרדו מוויין רוני

בממלכה שלחו מסרי הוקרה לחלוץ שתלה את הנעליים. פרדיננד: "רק עכשיו יתחילו להעריך". ליניקר: "אחד הגדולים בהיסטוריה שלנו". ראשפורד: "הגשמת חלום לשחק לצדך". מנצ'סטר יונייטד, אברטון ונבחרת אנגליה בירכו

(גודל טקסט)

אנגליה נפרדה היום (שישי) מאחד הכדורגלנים הגדולים בתולדותיה, לאחר שוויין רוני תלה את הנעליים ופרש ממשחק פעיל בגיל 35 בשביל להפוך למנג'ר הקבוצה האחרונה שהוא שיחק במדיה: דרבי קאונטי מליגת המשנה. הבשורה על סיום הקריירה של החלוץ האדיר ריגשה את אנשי הכדורגל בממלכה הבריטית ורוני זכה להודעות מרגשות מגדולי הענף, מהמועדונים בהם כיכב ומאגדות נבחרת אנגליה ומנצ'סטר יונייטד, בין השאר.

חלוץ העבר גארי ליניקר צייץ בעקבות הפרישה: "אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה שלנו פרש. זה אף פעם לא רגע לשחקן, אבל וויין רוני נהנה מקריירה נפלאה בהחלט על כר הדשא. אני מקווה שיצליח גם מחוץ למגרש עם דרבי קאונטי, כל הכבוד ובהצלחה".

חברו של רוני מהימים במנצ'סטר יונייטד, ריו פרדיננד, נפרד ממי שזכה יחד עמו בליגת האלופות ב-2008: "עכשיו שהוא פרש אנשים יתחילו להעריך אותו כשחקן וכאדם, כי אני לא חושב שהוא קיבל את הכבוד לו הוא ראוי, איזה שחקן. דרך אגב, וויין, יש מצב שתאסוף אותי בבוקר?".

כוכב "השדים האדומים" בהווה, מרקוס ראשפורד שזכה גם הוא לשתף פעולה עם רוני, כתב: "לכבוד אחד הגדולים ביותר, זו הייתה הגשמת חלום לשחק לצדך. ברכות על קריירה בלתי נתפסת, פרישה שמחה".

מייק פלאן, עוזר המאמן הוותיק של יונייטד, הקדיש מסר לחלוץ: "פרישה שמחה, אחד הטובים ביותר שעבדתי איתם. תהנה בקריירת האימון, האיש הזה אוהב אתגרים. מאחל לך את הטוב ביותר, חבר".

במועדון שבו רוני העביר את מרבית הקריירה שלו וסיפק אינספור רגעים גדולים, נפרדו ממנו: "קפטן. סקורר. אגדה. ועכשיו, מאמן. תודה על הזכרונות", ציינו בחשבון הרשמי של מנצ'סטר יונייטד וגם שחקנים גדולים של הקבוצה בעבר ובהווה, כמו חואן מאטה ואדווין ואן דר סאר, שלחו לרוני הודעות חמות.

בפרמיירליג מסרו לחלוץ: "ברכות על קריירת משחק נפלאה, מיטב האיחולים לקראת קריירת האימון". בטוויטר של נבחרת אנגליה, שרוני הוא מלך השערים שלה בכל הזמנים, נכתב: "אגדה בנבחרת שלושת האריות. ברכות על קריירה פנטסטית, מאחלים לך את הטוב ביותר כמנג'ר". באברטון, המועדון בו רוני פרץ לגדולה עוד בתור נער מתבגר, הקדישו לו: "פעם כחול, פעמיים כחול, תמיד כחול. כל הכבוד על קריירה שלא תיאמן, מאחלים לך רק הצלחה בתור מנג'ר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי