ארסנל חדשה: אנגליה מתמוגגת מסאקה וסמית' רואו

פייר אמריק אובמיאנג, אמיל סמית' רואו, בוקאיו סאקה | David Price/Arsenal FC via Getty Images

אחרי ה-0:3 של התותחנים על ניוקאסל, הכוכבים הצעירים מטריפים את הממלכה והפכו לצמד האנגלי שסידר אחד לשני הכי הרבה שערים עד גיל 21. ארטטה החמיא, ואיזה נתון הקבוצה רשמה לראשונה אחרי 12 שנה?

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

עד לפני פחות מחודש ארסנל הייתה ב"צלילה חופשית", עמוק בתחתית הפרמיירליג ועם ייאוש ותסכול ענק שהקיף את המועדון. אבל כמה שהכדורגל היא דינמי. הכל השתנה ב-1:3 היוקרתי על צ'לסי בדרבי, ואתמול (שני) התותחנים כבר רשמו ניצחון רביעי בחמשת משחקי הליגה האחרונים כאשר הביסו 0:3 את ניוקאסל עם תצוגה מצוינת באצטדיון האמירויות.

צפו בתקציר: 0:3 נהדר לארסנל על ניוקאסל

ארסנל טיפסה אל המקום העשירי בטבלה, ואם מסתכלים על צ'לסי, שעד לפני חודש הייתה מועמדת לאליפות – ההפרש בין שתי הקבוצות עומד על שתי נקודות בלבד לטובת הבלוז לאור נסיקת התותחנים. מקום באירופה? גם על זה מיקל ארטטה וחניכיו יכולים לחלום אחרי שלא העיזו לעשות זאת עד לא מזמן. הפער מהמקום הרביעי, שמוביל כמובן לליגת האלופות בסיום העונה, עומד כרגע על שש נקודות.

אפשר להגיד שארסנל שיחקה אמש מול אחת היריבות שהיא הכי אוהבת לשחק נגדן. זה היה הניצחון ה-14 מתוך 15 המפגשים האחרונים מול ניוקאסל, ופייר אמריק אובמיאנג, שגם הוא נהנה מול המגפייז בדרך קבע, סיפק צמד במחצית השנייה. זה התחיל עם החמצת ענק בחצי הראשון, אך הקפטן כיפר על כך בהמשך. החלוץ מגאבון הצליח לכבוש או לבשל בשישה מתוך שבעת משחקיו האחרונים נגד ניוקאסל.

השיפור של ארסנל מתבטא גם ביכולת הגנתית משופרת, והקבוצה חיברה אתמול משחק חמישי ברציפות בכל המסגרות ללא ספיגת שער. וזה בכלל לא דבר של מה בכך. הפעם האחרונה שהתותחנים רשמו רצף שכזה הייתה בפברואר 2009 – כמעט לפני 12 שנה. אז, הרצף עמד על שישה משחקים ללא ספיגה. אז זה דבר מרגש מצד אחד, אבל מה שיותר מרגש את אנגליה זה צמד הכוכבים הצעירים – בוקאיו סאקה ואמיל סמית' רואו.

פייר אמריק אובמיאנג | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

הקשרים הצעירים הופכים לכוכבים של ממש. "הדבר הכי מהנה כרגע בצפייה בארסנל זה צפייה בכישרונות הפורחים שלהם", נכתב בתקשורת בממלכה. "על סאקה כבר נכתבו הרבה דברים והוא ממשיך לפלס את דרכו לצמרת הכדורגל. סמית' רואו הוא האיש של הרגע, ובשבוע שבו מספר 10 מדובר מאוד עזב את הקבוצה (מסוט אוזיל), זאת הייתה דרך מצוינת בשבילו להשתלט על העמדה הזו במגרש".

אז קצת מספרים של שני הצעירים הלוהטים. סמית' רואו בישל העונה כבר שלושה שערים לסאקה, ובכך הם הפכו לצמד האנגלי הצעיר ביותר בתולדות הפרמיירליג שמסדר אחד לשני שלושה שערים לפחות. סמית' רואו כבש (2) או בישל (5) בשבע מתך עשר הופעותיו העונה בכל המסגרות, והוא ניצב בראש טבלת המבשלים של הקבוצה עם שני אסיסטים יותר מכל אחד אחר. וסאקה? הוא מעורב כבר ב-11 שערי פרמיירליג בקריירה, ורק שלושה שחקנים הצליחו בארסנל לספק מספרים טובים יותר עוד לפני גיל 20 – ניקולא אנלקה (30), ססק פברגאס (28) ות'יאו וולקוט (12). יש לו קצת פחות משמונה חודשים ליהנות מגיל 19 ולנסות לעלות כמה שיותר ברשימה הזו.

גם המאמן מיקל ארטטה התייחס לשניים ואמר: "אני יודע מה הם מסוגלים לעשות. הם העלו לי חיוך על הפנים. ההופעות שהם מספקים הן יוצאות דופן. הציפיות מהם הולכות להיות גבוהות מאוד ולכן עלינו לבנות אותם בדרך הנכונה. יש להם תערובת של אנרגיה, תשוקה וגם קצת חוסר בגרות לפעמים, וזה טוב, כי אתה לא משחק מתוח כמו השחקנים הבכירים. הם עשו משחק טוב מאוד".

אמיל סמית' רואו, בוקאיו סאקה | ANDREW BOYERS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי