ההצהרה של סלאח והצניחה בתפוקה: ליברפול חייבת לנצח את ברנלי

אלופת אנגליה לא כבשה שלושה משחקי פרמיירליג ברציפות לראשונה מאז 2005 והידרדרה למקום הרביעי, קלופ לקראת המפגש הקריטי (חמישי, 21:50 בספורט2): "אין לנו שחקנים עייפים בסגל. החלק הקדמי מודע לבעיות"

קבוצות: ליברפול ברנלי
(גודל טקסט)

אתמול (שלישי) חלף לו בדיוק חודש מאז שליברפול דרסה 0:7 את קריסטל פאלאס ונראתה שוב כמו הקבוצה שבכוונתה להסתער על הפרמיירליג ולעשות ככל שביכולתה כדי לשמור על האליפות. הציפיות שוב הרקיעו שחקים, השבחים היו יוצאים מגדר הרגיל ואפילו הסגל החסר שעמד לרשות יורגן קלופ לא הטריד רבים.

דווקא מאז אותה שביעייה מהדהדת בלונדון, ליברפול רשמה ארבעה מחזורים רצופים ללא ניצחון, כבשה במהלכם שער אחד בלבד וגם הוא היה ב-1:1 נגד ווסט ברומיץ החלשה והידרדרה מהמקום הראשון למקום הרביעי, עלולה למצוא את עצמה במרחק של שש נקודות הפרש ממנצ'סטר סיטי כאשר התכולים ישלימו את המשחק החסר. מחר ליברפול תארח באנפילד את ברנלי (החל מ-21:50, ישיר בספורט2), בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון כלל לא יכולה להילקח בחשבון.

"כל השחקנים בחלק הקדמי מודעים לבעיית השערים שחווה הקבוצה" אמר קלופ לקראת המשחק בחמישי. "פשוט נצטרך לעבוד על זה כמה שיותר. רק לפני שבוע הבקיע ג'ון סטונס את שערו הראשון עבור מנצ'סטר סיטי, ובמשחק לאחר מכן הוא כבש פעמיים!".

קלופ. "אין לנו שחקנים שסוחבים עומסים בסגל" | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

המנג'ר הגרמני הוסיף: "אני חושב ששמעתי מישהו אומר שאני 'לבנות' מחדש את הקבוצה. ובכן, אני חושב שהעולם הזה משוגע, ולא רק בגלל הנגיף שמסתובב בכל מקום. אין לנו זמן לדברים כאלו ובכדורגל מבינים את זה. אף שחקן בקבוצה לא עייף ואין לנו שחקנים שסוחבים עומסים. כל הסגל רענן כרגע. מתגעגע לז'וטה? אין לי את הזכות לעשות את זה. הוא פצוע וזה המצב. צריך להתמודד איתו".

ליברפול פגשה את מנצ'סטר יונייטד ביום ראשון וסיימה מולה ב-0:0 די מאכזב וגם ביום ראשון תפגוש את "השדים האדומים", הפעם באולד טראפורד במסגרת הגביע, אבל שחקני האלופה לאור מצבם בטבלה חושבים אך ורק על ברנלי. "אני רוצה לתת 100% בשביל האנשים בליברפול, שמראים לי כל כך הרבה אהבה", אמר השבוע מוחמד סלאח, "אני לא יודע מה התכניות של המועדון, אבל אני רוצה להישאר כאן ככל שניתן ולעזור לקבוצה לזכות בכמה שיותר תארים", הוסיף המצרי שמקווה לסיים את הבצורת מחר בערב – להוציא את משחק הגביע נגד אסטון וילה, הוא לא כבש מאז המחזור ה-14.

בכלל, ליברפול היא עודנה אחת הקבוצות הדומיננטיות בעולם בהחזקת כדור וגם מספר המצבים אליו היא מגיעה גבוה מאוד, אבל אחוז ניצול המצבים ירד בצורה דרסטית ולראיה רק למוחמד סלאח יש בממוצע שער או יצירת מצב משמעותי כל 90 דקות או פחות בממוצע: המצרי עומד על 88, אבל סאדיו מאנה כובש או יוצר מצב הבקעה כל 167 דקות בממוצע, רוברטו פירמינו רק כל 230 דקות ודיוגו ז'וטה מדורג שני עם שער או יצירת מצב כל 93 דקות, אבל הוא פצוע בחודש וחצי האחרונים ובאנפילד מקווים שישוב לשחק בקרוב.

סלאח. "רוצה להישאר בליברפול ככל שניתן" | Paul Greenwood – CameraSport via Getty Images

בעיה נוספת בהתקפת ליברפול נעוצה במצבים הנייחים ובעיקר בקרנות: 121 קרנות הרימה ליברפול העונה, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, ממוצע של 6.7 למשחק – אבל כבשה שישה שערים בלבד ממצבים נייחים, מדורגת שמינית מבין קבוצות הפרמיירליג. בכלל, העובדה שליברפול לא כבשה שלושה משחקי פרמיירליג ברציפות משמעותה שיא שלילי מבחינת המועדון מאז 2005.

למעשה, בעונה שעברה היה לה אותו ממוצע בדיוק של מספר קרנות, אבל היא כבשה בממוצע 0.45 שערים למשחק ממצבים נייחים ואילו העונה היא עומדת על 0.33. אחת הבעיות היא התפוקה של המגן הימני טרנט אלכסנדר ארנולד שירדה משמעותית (כובש או יוצר מצבי הבקעה ממשיים כל 265 דקות) ובעיה רצינית נוספת היא ההיעדרויות הרבות של הבלמים הגבוהים, בעיקר וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ וג'ו גומז. מאטיפ, אגב, צפוי לחזור מחר להרכב אחרי שנעדר בשבועות האחרונים.

באשר לאורחת, ברנלי, על אף שהפסידה 1:0 בשני משחקיה האחרונים למנצ'סטר יונייטד ולווסטהאם, הקבוצה של שון דייץ' בהחלט נמצאת במגמת שיפור ובזכות שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו במהלך דצמבר, הגיעה ל-16 נקודות ופתחה פער קטן מהקו האדום. ניק פופ שוב מציג יכולת גבוהה בין הקורות וגם בן מי וג'יימס טארקובסקי מזכירים את ימי השיא שלהם יחד במרכז ההגנה, אולם המגן השמאלי צ'רלי טיילור בספק גדול למשחק ויהיה מעניין לראות אם הוא יהיה כשיר כדי לנסות להצר את צעדיו של סלאח.

טרנט אלכסנדר ארנולד. יוצר פחות וליברפול מבקיעה פחות | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי