"הפעם אין נס שיציל את העונה": ארטטה חטף אחרי ההדחה מהגביע

מחזיקת הגביע נפרדה מהתואר, מכת "השערים העצמיים" נמשכת והמאמן ספג ביקורת על ההרכב: "בימי ונגר הגביע היה חשוב מאוד, לאן הם יגיעו בליגה, למקום ה-6?" תקף שחקן עבר. וולייאן ופפה אכזבו. מתי אובמיאנג יחזור?

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

אם יש קבוצה שמזוהה עם הגביע האנגלי זו ארסנל, שזכתה בתואר אשתקד ומחזיקה בשיא הזכיות עם 14 כאלה. אתמול (שבת) מיקל ארטטה חווה עוד רגע של שפל בעונה קשה כשהתותחנים הודחו על ידי סאות'המפטון (לראשונה במפגש החמישי נגדם) לאחר הפסד 1:0. זו הייתה הפעם השלישית בארבע העונות האחרונה בה ארסנל מלא מצליחה להגיע לסיבוב החמישי בגביע. מעבר לכך היה זה הפסד ראשון של ארטטה במפעל כשחקן או מנג'ר התותחנים ב-15 משחקים (13 ניצחונות ותיקו בודד), מאז נכנע לבלקברון בפברואר 2013.

ארטטה אמר לאחר המשחק: "אנחנו ממש עצובים לסיים את דרכנו במפעל הזה, היה לנו חלום לזכות בתואר כפי שעשינו בעונה שעברה, צעד אחר צעד. היו לנו בעיות במחצית הראשונה ושגיאות לא ברורות כתוצאה מהלחץ הגבוה שלהם, לא ידענו להתמודד עם זה, אני מאוכזב מהשעקר שספגנו אך אני לא יכול להאשים את השחקנים שניסו והשתפרו". הקבוצה של ארטטה ספגה העונה לא פחות מארבעה שערים עצמיים – יותר מכל קבוצה אחרת בממלכה.

מה היה חסר: "במחצית השנייה הוספנו הרבה איכות למגרש היו לנו שתיים-שלוש הזדמנויות גדולות ולא ניצלנו אותן. הפכנו לדומיננטיים אך זה לא הספיק". בין היתר עלו מהספסל תומאס פארטי, בוקאיו סאקה ואלכסנדר לקאזט אך דבר לא עזר". המאמן נשאל האם הוא מתחרט על כך שלא פתח בהרכב חזק יותר: "אני חושב שבחרתי במערך חזק מאוד ויש לי אמונה מלאה בשחקנים שהיו ראויים לשחק, הם הציגו יכולת טובה נגד יריבות בכירות וזה לא יכול לשמש כתירוץ".

האם האוהדים יכולים לצפות ליכולת טובה יותר מניקולא פפה ו-וויליאן המאכזבים: "ובכן, אני לא יודע, הם רשאים לבקש כל דבר. הם ניסו לתת את המקסימום. לא תמיד הייתה איכות אבל כן הייתה נכונות. קבלת ההחלטה הנכונה, הפס האחרון – זה הדבר הכי קשה בכדורגל. אני מקווה שהם יגיעו לרמה הגבוהה שלהם בקרוב, הם מתאמנים חזק". המאמן הבהיר כי אינו יכול להתלונן על הסגל שלו.

הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג נעדר מסיבות אישיות. האם הוא יהיה כשיר למשחק בשלישי? "אני לא יודע, עליו לטפל בבעיה הזו, נראה איך זה יתפתח. אנחנו כאן ועלינו לתמוך בו – הוא צריך זמן".

מיקל ארטטה | Robin Jones/Getty Images

ריי פארלור, קשר התותחנים בעבר, תהה מדוע ההגנה על התואר לא הייתה בראש סדר העדיפויות עבור הקבוצה שהראתה סימני חיים בשבועות האחרונים. ותקף את המאמן בראיון ל-"talkSPORT": "הוא היה צריך לבחור בהרכב חזק, זה ברור שסאות'המפטון בכושר טוב. הם קבוצה מצוינת העונה. אין כמו לנצח בכדורגל אז תמשיך את זה! הגביע חשוב מאוד, בטח בעידן שלי כשהיינו הקבוצה של ארסן ונגר. ארטטה נתן לשחקנים לנוח. זה ממש מבלבל אותי. זו קבוצה שיכולה אולי להגיע למקום השישי!". פיטר קראוץ' אמר כי פפה ו-וויליאן לא יכולים להתלונן שהם לא בהרכב כי הם לא משפיעים בכלל על המשחק. "אני לא יודע מה הוא עושה", הוסיף הפרשן פול מרסון.

"ארסנל נזרקה מהגביע, הנס מהעונה שעברה לא יחזור ולא יציל את העונה", נכתב ב"דיילי מייל". "מחזיקת הגביע היוצאת קיבלה בדיוק את מה שהגיע לה. ארטטה חשב שהוא חכם גדול ועשה רוטציות. הקבוצה של ארטטה מעולם לא נראתה בטוחה עם הכדור". ב-"BBC" נכתב כי סאות'המפטון "חזקה הרבה יותר" לא הותירה סיכוי לתותחנים. ב"סקיי ספורטס" כתבו עלה אירוניה לגבי ההגנה של ארסנל שהתייצבה אך "השער שספגה אחרי שמונה וחצי שעות כל כך משמעותי".

ניקולא פפה | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי