"חסרי רחמים": השיאים המטורפים של יונייטד ב-0:9 המדהים

השדים האדומים פירקו לחתיכות את סאות'המפטון במשחק שנכנס לדפי ההיסטוריה. כל המספרים המשוגעים בפנים: ניצחון השיא, כמות הכובשים ומה שהקבוצה לא עשתה כבר 20 שנה. ראשפורד עקף את קנאטונה, סולשיאר מאושר

(גודל טקסט)

איך אפשר לתאר במילים את ה-0:9 המטורף של מנצ'סטר יונייטד על סאות'המפטון אתמול (שלישי)? זו הייתה פשוט הצגת ענק של השדים האדומים באולד טראפורד, ביום בו האצטדיון באמת היה "תאטרון החלומות". נכון, יש כאלה שיזכירו שאלכס ינקביץ הורחק כבר בדקה השנייה אצל המפסידה, שסיימה את המשחק בתשעה שחקנים, וזה בהחלט תרם ליונייטד, אבל זה לא משנה את העובדה שהקבוצה סיפקה אמש הצהרת כוונות.

יונייטד השוותה את הניצחון הגדול ביותר בתולדות הפרמיירליג. היא עצמה ניצחה ב-1995 את איפסוויץ' 0:9 וקבעה את השיא, אליו הגיעה גם לסטר בעונה הקודמת, שניצחה בתוצאה זהה גם היא את סאות'המפטון המסכנה.

השדים האדומים כבשו העונה 12 שערים בסך הכל בשני המשחקים נגד 'הקדושים' – הכי הרבה שערים שקבוצה כבשה בעונה אחת נגד יריבה ספציפית בתולדות הליגה האנגלית, לצד מנצ'סטר סיטי שעשתה זאת מול ווטפורד בעונה שעברה, טוטנהאם שעשתה זאת מול וויגאן ב-2009/10 ובלקבורן שעשתה זאת מול נוטינגהאם ב-1995/96.

אנתוני מרסיאל חוגג עם ברונו פרננדס | Phil Noble/PA Images via Getty Images

ואם בשיאים עסקינן – יונייטד נהנתה אתמול מלא פחות משבעה כובשים שונים, לא כולל השער העצמי של יאן בדנארק. זו הפעם השנייה בלבד אי פעם שישנם שבעה כובשים שונים לקבוצה אחת בפרמיירליג. הפעם הראשונה הייתה ב-0:8 של צ'לסי על אסטון וילה בעונת 2012/2013.

נכון, יונייטד אכזבה בשני המשחקים האחרונים עם ההפסד לשפילד והתיקו מול ארסנל, אך היא אפשר לקחת ממנה את השיפור הגדול העונה, וההוכחה לכך היא עצם העובדה שהיא במאבק האליפות. המשחק אתמול גרם לקבוצה לכבוש בפעם השנייה העונה שישה שערים ומעלה – דבר שעשו השדים האדומים בפעם האחרונה רק ב-2000/01.

ברונו פרננדס הגיע ל-15 בישולים בפרמיירליג בהופעתו ה-36 בליגה האנגלית. רק אריק קאנטונה ודימיטרי פאייט הגיעו למספר הבישולים הזה בפחות משחקים מהפורטוגלי – ב-33 משחקים. ולוק שואו? הוא ממשיך את השיפור שלו מאז הגעת אלכס טלס ובישל פעמיים. כמה זה נדיר? בכל 45 ההופעות האחרונות שלו עד למשחק אתמול – הוא בישל פעמיים.

מייסון גרינווד חוגג עם מרכוס ראשפורד | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מנצ'סטר רצתה לדרוס אתמול. סקוט מקטומיניי צעק לאדינסון קבאני אחרי שזה כבש את ה-0:4 ואמר לו "תמשיך, עוד". סאות'המפטון כבר 'נקברה', אך יונייטד לא רצתה לעצור. גם אחרי שהובילו 0:8, הם חיפשו את התשיעי. בכך, הם הגדילו בצורה משמעותית את הפרש השערים של הקבוצה, דבר שעוד עשוי להיות משמעותי בהמשך.

מרכוס ראשפורד, שכבש אמש את שערו ה-83 בקריירה ביונייטד ועקף את קאנטונה, שיתף בסיום: "קל להוריד את הרגל מהגז, אבל לא רצינו לעשות את זה. יצאנו למחצית השנייה כמו שעלינו למשחק". אגב, היעד הבא של ראשפורד הוא דייויד בקהאם, לו 85 שערים במדי השדים האדומים.

ומה היה לאולה גונאר סולשיאר להגיד? המאמן היה מאושר בסיום: "היינו חסרי רחמים. אהבתי את הרעב והגישה. זו הדרך היחידה להשתפר. אפשר לראות את הדברים שאנחנו עובדים עליהם, אנחנו רוצים להיות קצת בלתי צפויים. השחקנים עשו את זה מצוין, שיחקו עם חופש ודמיון. לפעמים לא קל לשחק מול 10 שחקנים כשהיריבה מתגוננת, אבל שיחקנו כמו שהיינו צריכים לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי