טורס צפוי לפתוח בחוד סיטי נגד סוונסי, גווארדיולה גילה סוד

התכולים רוצים לעלות לרבע גמר הגביע (שלישי, 19:30 בספורט2), המנג'ר נזכר ב-2:3 על ה"ברבורים" ב-2019: "הגול השלישי שלנו היה בנבדל". אברטון מחכה לטוטנהאם (22:15 בספורט1), מאמן וויילס לשעבר הגן על בייל

(גודל טקסט)

משחקי שמינית גמר הגביע האנגלי יימשכו גם מחר (רביעי) עם לא פחות מארבעה מפגשים. אחרי הניצחון הגדול 1:4 על ליברפול במשחק העונה, מנצ'סטר סיטי תנסה שלא למעוד מול סוונסי מליגת המשנה. לסטר תפגוש את ברייטון, אברטון וטוטנהאם יתמודדו זו מול זו בקרב מרתק ובמשחק נוסף, שפילד יונייטד האחרונה תפגוש את בריסטול סיטי ממרכז הטבלה בליגה השנייה.

סוונסי – מנצ'סטר סיטי (19:30, שידור ישיר בספורט2)

הקבוצה של פפ גווארדיולה רשמה לא פחות מ-14 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, האחרון שבהם מרשים במיוחד על ליברפול באנפילד, ואם לא תפשל מחר, הרי שהיא תקבע שיא חדש בכדורגל האנגלי. הקטלאני, שכבר זכה בגביע האנגלי ב-2018/19 אך הודח בחצי הגמר אשתקד, צפוי לבצע רוטציות לפני שני משחקים קשים מאוד בליגה נגד טוטנהאם בבית בעוד ארבעה ימים, ולאחר מכן בחוץ נגד אברטון. ראחים סטרלינג, פיל פודן, ברונו דיאס והשוער אדרסון צפויים לקבל מנוחה, כאשר הקפטן קווין דה בריינה הפצוע ימשיך להיעדר. פראן טורס צפוי להיות מוצב כ-'9' מדומה.

מי שעוד לא ישחק אבל מתקרב לחזרה לכר הדשא, הוא סרחיו אגוארו. החלוץ הארגנטינאי חסר המזל, שנע בין פציעות לקורונה, התאמן אתמול בין 10 ל-15 דקות יחד עם חבריו ואת שאר האימון ביצע לבד. אגוארו לא כבש כבר למעלה משנה במסגרת הליגה, אך בקבוצה בטוחים שמדובר בחיזוק משמעותי לקראת שלבי ההכרעה. "הוא הולך לעזור לנו כל כך הרבה ולעשות את ההבדל", אמר פפ על החלוץ בחודש שעבר.

הקבוצות נפגשו בשלב רבע גמר הגביע לפני שנתיים וזו הייתה דרמה של ממש. הקבוצה הקטנה הוליכה כבר 0:2 עד לדקה ה-69, אלא שאז ברנרדו סילבה צימק, סוונסי כבשה שער עצמי ואגוארו קבע 2:3 אדיר בדקה ה-88. ב-16 המפגשים ביניהן בכל המסגרות, סוונסי, שמדורגת במקום השלישי בצ'מפיונשיפ, ניצחה רק פעם אחת.

סרחיו אגוארו | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

"הסיבה לרצף הניצחונות היא שאנחנו חושבים בכל פעם על המשחק הבא, וכך גם עכשיו", אמר גווארדיולה במסיבת העיתונאים והתייחס לביקורות נגדו לגבי ניהול הדקות של פודן: "זה חלק מהתפקיד, לפעמים הוא לא משחק ולפעמים כן. דבר אחד ברור – ההחלטות שקיבלתי היו טובות רק כי ניצחנו וכך גם כל המחמאות אחרי ליברפול. אם היינו מפסידים, זה היה אסון. כשאנו משחקים עם חלוץ – 'למה לא 9 מדומה'. כשיש 9 מדומה – 'למה בלי חלוצים'. אנחנו שמחים על שלוש הנקודות ועל התגובה של גונדואן אחרי שהחטיא פנדל, זה מראה כמה הוא חזק".

המנג'ר נשאל על הזיכרונות מהמשחק לפני שנתיים: "לסוונסי יש מסורת של מאמנים טובים. היינו בפיגור 2:0, השער השלישי שלנו היה בנבדל. המשחק ההוא היה קשה ואני מצפה שיהיה כך גם מחר. זה יהיה מבחן קשה מאוד. סבלנו נגד צ'לטנהאם כשפיגרנו עד הדקה ה-80 ואני לא מצפה לשום דבר אחר מחר".

אברטון – טוטנהאם (22:15, שידור ישיר בספורט1)

כבר שנתיים שהקבוצה של ז'וזה מוריניו לא עוברת את הסיבוב החמישי בגביע. כעת, לאחר הניצחון 0:2 על ווסט ברומיץ' בליגה, התרנגולים ירצו לנקום בקבוצה שגברה עליהם 0:1 במחזור הפתיחה. בהחלט יכול להיות שמשחק כזה יהווה הזדמנות עבור גארת' בייל, שבארבעה מששת משחקי הליגה האחרונים נותר על הספסל. סרחיו רגילון וג'ובאני לו צ'לסו ייעדרו, בעוד דלה עלי וסרג' אורייה בספק.

בייל, שספג ביקורות בתקשורת על תרומתו הדלה, ולעתים גם ממאמנו מוריניו – זכה להגנה מסוימת מצד כריס קולמן, מאמן נבחרת ווילס בעבר שהדריך את בייל: "הוא היה זמן רב בחוץ וקשה לו לחזור ולקבל את אותו הקצב, אבל הוא יכול לנצח משחקים מכלום. ציפינו שזה יהיה לו יותר קל אבל אסור לשכוח איזה שחקן הוא. הוא לא שמח על הספסל, זה ברור. אני חושב שיש לו חוסר ביטחון, הוא נראה בכל משחק כאילו הוא חוזר מפציעה. לא משנה מה הייתה תוכנית המשחק שלי, הוא רצה לדעת על כך. הוא היה מאוד דעתם וקולני. הוא רציני בכדורגל ולא רוצה שיתייחסו אליו אחרת. רוב השחקנים זקוקים לאהבה, פחות חשוב אם סרט הקפטן שלו או לא. הוא צריך המשכיות".

במסיבת העיתונאים, מוריניו נשאל על מצבו של דלה עלי: "שום דבר לא השתנה. הוא לא פצוע. הוא יכול להתאמן עם הקבוצה", אמר הפורטוגלי, "מה שהשתנה אלה הספקולציות. כולם יודעים שהוא שחקן של טוטנהאם ואני מקווה שסוף הספקולציות יביאו גם לסוף השאלות לגביו. בסיטואציה רגילה הוא לא היה נלקח בחשבון למחר, אבל עם הפציעות שיש לנו אנחנו צריכים להאיץ את התהליך איתו. אבל אני רוצה אותו מחויב לגמרי ואם הוא יוכל לשחק 10-15 דקות זו תהיה עזרה גדולה".

גארת' בייל | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

המארחת מגיעה אחרי 3:3 דרמטי באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד. דומיניק קלברט לווין, שהבקיע את השער בתוספת הזמן, רשם העונה כבר 17 כיבושים ב-24 הופעות והיה גם זה שהכריע את טוטנהאם במחזור הפתיחה. הקשר אלאן לא יהיה כשיר למשחק, בעוד השוער ג'ורדן פיקפורד וחאמס רודריגס יעברו מבחני כשירות בסמוך להתמודדות..

המנג'ר קרלו אנצ'לוטי נשאל מה יותר חשוב לו – זכייה בגביע או העפלה לאירופה, והשיב: "למען היציבות של המועדון, הכי חשוב להגיע לאירופה. בשביל לשמוח, כמובן שזכייה בגביע חשובה מאוד. אני יודע כמה אוהדי אברטון נואשים לזכות בתארים. אנחנו עובדים על זה. אני יכול להבטיח שאנחנו עושים הכל כדי להביא תואר לכאן בהקדם האפשרי".

על מוריניו: "אנחנו מאוד קרובים בתפיסה שלנו לגבי כדורגל. זה כבוד עבורי שמשווים אותי לז'וזה. טוטנהאם קבוצה פנטסטית, יש לה הכל והיא אחת הטובות בליגה. אנחנו יודעים כמה קשה זה יהיה".

דומיניק קאלברט-לווין חוגג | Michael Regan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי