האם מוריניו יעצור את גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי?

פפ גווארדיולה וז'וזה מוריניו | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

שבת (19:15 בספורט2) מוליכת הטבלה פוגשת את טוטנהאם המאכזבת למשחק מרתק. מאמני העל נפגשים בפעם ה-25 בקריירה, רוני מתלהב מפודן ומה עובר על בייל?

(גודל טקסט)

פחות משבוע אחרי המופע באנפילד נגד ליברפול, מוליכת הפרמיירליג הלוהטת, מנצ'סטר סיטי תארח מחר באתיחאד את ז'וזה מוריניו וטוטנהאם, שנראים רע בתקופה האחרונה.

הסיטיזנס מגיעים בכושר פשוט בלתי נתפס, וברצף הארוך והמוצלח ביותר בקריירת האימון של פפ גווארדיולה. עברו כמעט שלושה חודשים מההפסד האחרון של סיטי, אז נכנעו 2:0 לטוטנהאם, שעלתה למקום הראשון. מאז, הם פתחו בריצה אדירה של 22 משחקים ללא הפסד, ו-15 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, האחרון הגיע באמצע שבוע נגד סוואנזי בגביע האגלי. הפער מהיריבה העירונית שמדורגת במקום השני עומד על חמש נקודות, כשסיטי עדיין צריכה להשלים משחק. למרות הכושר האדיר, רשימת הפציעות בסיטיזנס ארוכה: פרננדיניו, קווין דה בריינה, סרחיו אגוארו וניית'ן אקה לא צפויים לשחק, כשגם רובן דיאס ורודרי נמצאים בספק.

מחר: השבת הגדולה בחבילת הערוצים שלנו

מנגד, אצל טוטנהאם העניינים מסתבכים. ביום רביעי האחרון התרנגולים הודחו מהגביע האנגלי אחרי הפסד 5:4 היסטורי לאברטון בהארכה, ההפסד הרביעי שלהם בחמשת המשחקים האחרונים והם בליגה מדורגים כרגע במקום השמיני, אך רק במרחק של ארבע נקודות בלבד מליברפול הרביעית שישחקה משחק אחד יותר.

ג'ובאני לו צ'לסו וסרחיו רגילון לא יהיו כשירים למשחק, כשגם גארת' בייל ממשיך להעסיק את כלי התקשורת באנגליה. הוולשי לא צפוי להיכלל בסגל התרנגולים, לאחר שביום שני האחרון התלונן על פציעה שלטענת מאמנו הפורטוגלי: "לא ברורה".

אתמול העלה בייל פוסט באינסטגרם ובו כתב "אימון טוב היה היום", ובמסיבת העיתונאים היום מוריניו שוב השתלח בכוכב שהושאל מריאל מדריד וצפוי לשוב אליה בקיץ: "יש סתירה בין הפוסט הזה לבין המציאות, כנראה שהוא אפילו לא היה אחראי על הפוסט הזה. זה פוסט שמראה שהיה אימון טוב ושהשחקן מוכן, אבל זה ממש לא המצב".

פודן גונב את ההצגה

העונה של סיטי מתאפיינת יותר מכל בגיבורים החדשים שלה. היום (שישי) פפ גווארדיולה זכה בתואר מאמן החודש של פברואר, ואילקאי גונדואן המצוין זכה בפרס שחקן החודש. למרות זאת, מי שגונב את הכותרות באנגליה וגורר התלהבות רבה הוא הקשר הצעיר, פיל פודן. במשך שנים ארוכות המאמן הספרדי דיבר בהתלהבות על האנגלי המוכשר, שהשנה מוכיח לכולם למה. פודן בן ה-20כבש העונה עשרה שערים והוסיף שישה בישולים ב-29 הופעות בכל המסגרות, והפך לפצצת האנרגיה של סיטי על המגרש. הכדורגלן האנגלי האגדי, ויין רוני, שמאמן כיום את דרבי קאונטי, לא נשאר אדיש:

"אני חושב שפודן הוא אחד השחקנים הכי טובים בליגה השנה. גווארדיולה עשה איתו עבודה טובה מאוד. יצא לי לדבר איתו כמה פעמים ואפשר לראות שהוא בחור עם 'ראש על הכתפיים'. הוא מבקיע ומבשל, ואני מקווה שהוא יציג את היכולת הזאת גם בנבחרת. אני חושב אותו דבר לגבי גריליש. אני חושב שהם חייבים להיות בסגל של אנגליה ליורו, ואם ימשיכו ביכולת הזאת, אני חושב שגם הם יהיו חייבים לשחק".

פפ נגד ז'וזה

המאזן של גווארדיולה נגד מוריניו (24 משחקים) –
11 ניצחונות לגווארדיולה, 6 תוצאות תיקו, 7 ניצחונות למוריניו

המאזן של גווארדיולה בברצלונה נגד מוריניו (15 משחקים):
7 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו, 3 הפסדים

המאזן של גווארדיולה מאז שעזב את ברצלונה נגד מוריניו (9 משחקים):
4 ניצחונות (אחד בפנדלים), תיקו, 4 הפסדים

גווארדיולה ומוריניו ייפגשו מחר בפעם ה-25 בקריירה, כשהספרדי עדיין מחזיק ביתרון על הפורטוגלי במאזן ראש בראש. למרות זאת, בשנים האחרונות, המומנטום נוטה לכיוון 'המיוחד'. בשבעת המשחקים האחרונים, גווארדיולה הפסיד שלוש פעמים למוריניו וניצח רק פעמיים.

מנצ'סטר סיטי נגד טוטנהאם | ספורט1 / פרמיירליג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי