קלופ לקראת הדרבי: "האמון שלי באליסון לא השתנה"

לפני אברטון בשבת (19:15 בספורט2), מנג'ר ליברפול תמך בשוער ואמר: "טוב שלא פגשנו אותם מיד אחרי פציעת ואן דייק". אנצ'לוטי: "חאמס מתלונן? אולי על מזג האוויר". טוכל הבהיר לפני סאות'המפטון: זה השוער הראשון

(גודל טקסט)

אחרי שליגת האלופות חזרה אלינו לטובה במהלך השבוע האחרון, קבוצות הכדורגל האירופי ישובו לליגות המקומיות בסוף השבוע ומחר (שבת) ייערכו ארבעה משחקים במסגרת המחזור ה-25 בפרמיירליג, כאשר במוקד הדרבי של מרסיסייד בו ליברפול תארח את אברטון ובנוסף, צ'לסי תצא למשחק חוץ נגד סאות'המפטון המתרסקת. מנצ'סטר סיטי כבר פתחה פער של 10 נקודות בפסגה והבלוז והאלופה למעשה איבדו כמעט סופית כל סיכוי לזכות באליפות, אך יחד עם אברטון שלוש הקבוצות עדיין נאבקות על המקומות שיובילו בסוף העונה לליגת האלופות כך שעדיין יש להן על מה לשחק.

ליברפול – אברטון (שידור ישיר בספורט2 החל מ-19:15)

לפני שלושה ימים הקבוצה של יורגן קלופ שמה קץ לרצף של שלושה הפסדים שהוריד אותה למקום השישי בליגה האנגלית, כשגברה 0:2 על לייפציג בשמינית גמר ליגת האלופות ועשתה צעד חשוב לעבר רבע הגמר. השבועיים שקדמו לאותו משחק היו משבר של ממש עבור ליברפול, שספגה שבעה שערים ממנצ'סטר סיטי ומלסטר ומחר תקווה כי הופעתו הטובה של הבלם החדש אוזן קבאק בגרמניה תשוחזר גם בדרבי, כדי לחזור לנצח מול אברטון אחרי ששני המפגשים האחרונים בין השכנות נגמרו בתיקו.

הבעיה הגדולה של המייטי רדס העונה נעוצה בפציעות וגם מחר קלופ יחסר את פאביניו וג'יימס מילנר שסובלים מבעיות שריר ואת דיוגו ז'וטה שפצוע בברך, בנוסף לג'ואל מאטיפ, ג'ו גומז ו-וירג'יל ואן דייק שמושבתים כבר תקופה ארוכה וספק עם מישהו מהם ישוב לפעילות העונה. מעבר לכך, כשירותו של נאבי קייטה לדרבי בסימן שאלה כי הקשר מתאושש מפציעה בשריר הירך האחורי.

שחקני ליברפול. יתאוששו גם בליגה? | Carl Recine/PA Images via Getty Images

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, קלופ התייחס לחשיבות ההגנה: "חשוב מאוד שנצליח להגן כיחידה אחת ברמה הכי גבוהה שאפשר. כולם יודעים כמה זה חשוב להצלחה. המשחק נגד לייפציג היה סימן טוב ליכולת שלנו להתמודד עם טעויות ממשחקים קודמים". על האמון באליסון, שעלה לקבוצה בהפסדים בגלל טעויות קשות לאחרונה: "האמון שלי בו לא השתנה. כולנו בני אדם והוא הראה את זה בשני משחקים לאחרונה. הוא חכם מספיק בשביל לא להתעלם מהטעויות, הוא לא קם בבוקר וחושב לעצמו שהוא שוער בטופ העולמי. זה תוצר של עבודה והוא עובד".

כזכור, הפציעה הקשה של ואן דייק נגרמה מהיתקלות עם שוער אברטון ג'ורדן פיקפורד בדרבי הקודם, אך מנג'ר ליברפול הבהיר שהמוטיבציה לא מגיעה מהזיכרון הזה: "אנחנו לא גוררים איתנו כלום. בואו נגיד שזה טוב שלא פגשנו את אברטון זמן קצר לאחר מכן, אבל עכשיו אנחנו לא חושבים על זה. העובדה שמדובר בדרבי מהווה מוטיבציה גדולה מספיק". לסיום, הגרמני החמיא לקבאק: "יש לו פוטנציאל גדול והוא צבר הרבה ניסיון כי לא בחר בדרך הקלה עד כה בקריירה שלו. הוא היה בקבוצה שבהן נאלץ להילחם וזה חינך אותו טוב. הוא היה סולידי בשני המשחקים עד כה".

רגע הפציעה של וירג'יל ואן דייק | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

מן העבר השני, גם "הטופיז" לא במומנטום טוב לאחר שהפסידו לפולהאם ולמנצ'סטר סיטי בשני משחקי הליגה הקודמים וניצחו רק אחד מתוך ששת האחרונים במסגרת זו. הנתון המשמעותי ביותר לקראת ההתמודדות משחק שאברטון לא ניצחה בדרבי באיזשהו מפעל מאז אוקטובר 2010. הבשורה הטובה עבור הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי היא חזרתו של אלאן, הקשר הבריזילאי שנעדר כמעט חודשיים עקב פציעה וכשיר לפתוח מחר בדרבי, כמו גם מלך השערים של הקבוצה – דומיניק קלברט-לווין שחזר לכשירות מלאה ואמור לשוב להרכב. מנגד, יירי מינה פצוע בשריר התאומים ולא יוכל לשחק.

אנצ'לוטי התייצב גם הוא מול התקשורת והתייחס לשמועות על כך שחאמס רודריגס לא מרוצה באברטון: "הוא שמח, בטוח בעצמו ועם מוטיבציה. הוא מרגיש כאן טוב כי כולם דואגים לו. אולי הוא מתלונן על מזג האוויר, אני לא יודע". על פיקפורד: "הוא לא שמח כשהפציעה של ואן דייק קרתה, אבל כעת הוא מרוכז רק במשחק". על בצורת הניצחונות בדרבי: "בכל משחק נגד ליברפול אתה רוצה לנצח, זה תלוי רק במה שנצליח לעשות על המגרש. אנפילד אחד המגרשים הקשים, נצטרך להתאים את עצמנו לאינטנסיביות שלהם ולמצוא פתרונות בהתקפה, כי הגנה טובה לא תספיק לניצחון נגדם. חשוב שנהיה מרוכזים, אמיצים ובטוחים בעצמנו".

חאמס רודריגס
חאמס. מרוצה באברטון או לא? | Tony McArdle/Everton FC via Getty Images

סאות'המפטון – צ'לסי (שידור ישיר בספורט2 החל מ-14:20)

הכחולים מלונדון השתקמו מאז כניסתו של תומאס טוכל לתפקיד המאמן ויגיעו לביקור בסנט מארי עם רצף של חמישה ניצחונות, ארבעה מתוכם בגביע. טיאגו סילבה ייעדר מחר וגם כריסטיאן פוליסיק לא צפוי להיות כשיר, אך תמי אברהם וקאי האברץ ככל הנראה ישובו לסגל.

מנג'ר סאות'המפטון, ראלף האזנהוטל שהדריך את טימו ורנר בלייפציג בעבר, טען אתמול כי אחת הסיבות לבצורת 100 הימים ללא שער שהחלוץ קטע במשחק מול ניוקאסל קשורה לכך שצ'לסי לא משחקת בצורה שיכולה להוציא ממנו את המקסימום. טוכל התייחס לכך במסיבת העיתונאים: "לא שמעתי מה הוא אמר, כל אחד רשאי להביע את דעתו. טימו פתח את העונה מצוין תחת פרנק למפארד, כך שלא ראיתי בעיה. אני רואה אותו צובר ביטחון מיום ליום והגול שלו היה בדרך, אולי זה פשוט עניין של מזל ששנינו באים מגרמניה ואולי זה מקנה לו ביטחון מסוים. לי אין ספק שיש לו את האיכות להתאושש מהמצב הזה ולשחק ביותר מעמדה אחת".

על הקרב בין קפה לאדוארד מנדי על אפודת השוער הראשון הוסיף המנג'ר: "כלום לא השתנה, אדו עדיין השוער הראשון. זו עמדה רגישה שהדברים בה צריכים להיות ברורים. אנחנו צריכים שוערים חזקים שיהיו מוכנים לאתגרים הגדולים שיש במועדון הזה. קפה עשה שני משחקים טובים ושמר על רשת נקייה, זה הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות לביטחון שלו וזה מה שאנחנו מצפים ממנו, אבל כלום לא השתנה. אדו עדיין מספר אחד".

ורנר. רוצה להמשיך לכבוש | ADRIAN DENNIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי