סולשיאר משוכנע שמאבק האליפות פתוח, פרננדס מציג: מר שער למשחק

מאמן יונייטד מרוצה אחרי ה-1:3 על ניוקאסל: "הרבה קבוצות המשיכו לעבוד קשה ולנצח ובסוף זה קרה". הקשר היה מעורב ב-25 שערי ליגה ב-25 משחקים, יותר מכל שחקן אחר בממלכה. סקולס החמיא בענק: "הביא שינוי עצום"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד כנראה לא תזכה באליפות העונה אך הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר רוצה לעשות את המקסימום מבחינתה. השדים האדומים המשיכו את הכושר הטוב שלהם כשאחרי ה-0:4 האדיר על ריאל סוסיאדד בליגה האירופית, ניצחו 1:3 את ניוקאסל בזכות מחצית שנייה מוצלחת. הקבוצה של סולשיאר מציגה את ההתקפה הטובה בליגה עם 53 שערים – הרקורד הטוב ביותר שלה מאז עונת האליפות האחרונה עם אלכס פרגוסון ב-2012/13 (אז כבשה 60 שערים). מרקוס ראשפורד כבש שער ענק, ה-40 שלו מאז תחילת העונה שעברה כאשר רק שלושה שחקנים בכדורגל האנגלי כבשו יותר ממנו, אך מי שמספק מספרים יותר מכל אחד אחר הוא ברונו פרננדס שבישל את השער של דניאל ג'יימס בנגיעה קטנה בכדור וכבש בעצמו בפנדל.

פרננדס הצטרף לחבורה מצומצמת של עוד שלושה שחקנים בלבד שהציגו דאבל-פיגרס ביונייטד במסגרת הליגה (עשרה שערים ושלושה בישולים) – ווין רוני, אריק קאנטונה ודוויט יורק. לפורטוגלי יש 15 שערי ליגה ועוד עשרה בישולים ב-25 הופעות – אף שחקן אחר בממלכה לא היה מעורב ביותר שערים. חייבים לציין כי הפורטוגלי כבש תשעה משעריו העונה בפנדל – יותר מכל אחד אחר, אך המספרים שלו עדיין מרשימים. ב-39 משחקי הפרמיירליג שלו עד עתה יחד עם העונה שעברה הוא היה מעורב ב-40 שערים – 23 כבש בעצמו ובישל עוד 17.

סולשיאר בטוח שהמירוץ לתואר המקומי עדיין ישנו: "לעולם לא אגיד שזה נגמר עד השריקה האחרונה. ראינו כל כך הרבה דוגמאות לקבוצות שהיו שם, המשיכו לעבוד קשה ובסוף משהו יכול לקרות. אבל זה לא משהו שאנחנו חושבים עליו. אנחנו חושבים על התוצאות והיכולת שלנו. רק בזה אנחנו יכולים לשלוט. יש שיפור גדול בקבוצה".

עוד אמר: "לבנות מומנטום במגרש זה חשוב. היו לנו כמה נסיגות לאחרונה כמו נגד ווסט ברומיץ' או שפילד יונייטד (ההפסד היחיד של השדים האדומים ב-19 המחזורים האחרונים) בהם אפשר היה להסביר למה לא השגנו את הנקודות, אבל אני רוצה להחמיא לשחקנים, הם מרוכזים. השחקנים החלימו היטב פיזית ונפשית. זה לא קל לשחק בחמישי בערב ולחזור לשם. אולי בגלל זה היינו זקוקים ל-45 דקות כדי להתחיל לשחק".

המאמן שיבח את דניאל ג'יימס שכבש שער יפה: "זה היה שבוע טוב מאוד בשבילו. הוא עבד קשה, הוא נותן לנו אנרגיה בהגנה והוא משתפר ונותן לנו ערך מוסף. אני שמח שהוא הבקיע. הוא מעולם לא נעלם, הוא עבד קשה מאחורי הקלעים ותמיד היה זמין. הוא שחקן שאפשר להשתמש בו בכל מיני תפקידים. אולי הוא צריך אפילו יותר להאמין בעצמו".

מרקוס ראשפורד, אולה גונאר סולשיאר, שולה שורטייר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

ובחזרה לברונו. מי שפרגן לכוכב הפורטוגלי היה קשר גדול בעצמו, אגדת המועדון פול סקולס. "ההשפעה שלו סנסציונית. גם במשחק שקט יחסית בסטנדרטים הגבוהים שלו הוא שווה שער ובישול. הוא עשה שינוי עצום ביונייטד". האנגלי ציין שיונייטד נראית תוקפנית יותר בהתקפה אולם סימן נקודת תורפה: "יונייטד חייבת לצרף בלם טוב נוסף לצד הארי מגוויר. רק ככה הקבוצה תוכל להתקדם לשלב הבא". ב-"BBC" נכתב בעיקר על ראשפורד: "הוא מילא תפקיד גדול בניצחון על ניוקאסל כשכבש שער ענק אחרי פתיחה מגומגמת". עוד נכתב כי אם סולשיאר יכל לשתף את הצעיר שולה שורטייר (בן ה-17) להופעת בכורה הרי שהוא השיג את מבוקשו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי