מוריניו: "היינו רוצים לראות יותר מבייל"

גארת' בייל | Simon Stacpoole/Offside/Offside via Getty Images

המנג'ר הפורטוגלי על הכוכב הוולשי: "הוא לא צריך לשכנע אותי שמגיע לו לשחק". ב"אתלטיק" דיווחו כי המאמן איבד חלק מחדר ההלבשה של טוטנהאם וציטטו שחקן שיצא נגדו. בינתיים, על פי ה"טלגרף", נגלסמן עשוי להחליפו

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

המשבר בטוטנהאם מחריף אחרי ההפסד 2:1 לווסטהאם שלשום (ראשון) והרחשים סביב המאמן ז'וזה מוריניו הולכים וגוברים. הספרס סופרים חמישה הפסדים בששת משחקי הפרמיירליג האחרונים, המרחק מהכרטיס לליגת האלופות גדל לתשע נקודות כשנותרו 13 מחזורים עד לסיום העונה וב"אתלטיק" נכתב הבוקר (שלישי) כי מוריניו מאבד את חדר ההלבשה.

בדיווח נטען כי חלק משחקני טוטנהאם איבדו אמונה בשיטת המשחק של הפורטוגלי ואף אינם מרוצים מהאימונים, בהם המנג'ר מתעסק יותר מדי בעבודה הגנתית לתחושתם של השחקנים. כדורגלני הספרס גם לא מתלהבים מההבדלים ההתקפיים בין מוריניו למאמן הקודם, מאוריסיו פוצ'טיניו, שכן הארגנטינאי חתר להנחיל לקבוצה סגנון משחק משלה וחשב הרבה יותר על ההתקפה, בעוד "המיוחד" מתאים את עצמו לכל יריבה ורוקם תכנית חדשה לכל משחק.

"מוריניו עדיין לא איבד את כל חדר ההלבשה, אך על פי גורם בתוכו 'אין שום תכנית להניע את הכדור קדימה. התכנית היא לעשות הגנה ולהעיף את הכדור להארי קיין ויונג מין סון, זהו'", נכתב בדיווח. עוד צוין כי צורת ההכנה של מוריניו למשחקים גורמת לכך שככל שמתקרבים אליהם, האווירה בקבוצה מתאפיינת בעיקר בפחד מטעויות.

קיין וסון. אין תכנית מלבד למסור להם | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

ביום רביעי טוטנהאם ומוריניו ייפגשו את וולפסברגר האוסטרית, למשחק הגומלין של שלב 32 האחרונות בליגה האירופית. אחרי שניצח 1:4 במפגש הראשון בין הקבוצות, המנג'ר הפורטוגלי התייחס לכושר של גארת' בייל וסיפר: "הוא לא צריך לשכנע אותי שמגיע לו לשחק".

"כרגע הוא משחק את הדקות שהוא מרגיש שהוא יכול לשחק. כמובן שזה לא 90 דקות בכל משחק ואנחנו היינו רוצים לראות אותו ביותר משחקים, בטח כאלה שמכריעים. אבל זה תהליך. אפשר לראות שבשנים האחרונות הוא גם התקשה ולא הגיע לכמות גדולה של משחקים בעונה" הסביר מוריניו.

בתקשורת האנגלית סימנו את בייל כמי שאמור לפתוח שוב נגד וולפסברגר, אחרי שכבש ובישל במשחק הראושן בין הקבוצות. בן דייויס הוסיף: "אני חושב שלעולם לא היה ספק לגבי בייל. בכל שבוע בוחנים אותו מחדש, אבל אצלי לא היה ספק. בשנתיים האחרונות הוא לא שיחק הרבה כדורגל. אני חושב שהוא היה השחקן הטוב ביותר שלנו נגד ווסטהאם".

בייל. "היינו רוצים לראות אותו ביותר משחקים" | Neil Hall – Pool/Getty Images

בנוסף, מוריניו רשם נתוני שפל בקריירה שלו בתום 50 משחקיו הראשונים בטוטנהאם וב"סאן" הציגו תמונה רעה נוספת: אקס צ'לסי וריאל מדריד מחזיק ביחס הניצחונות הגרוע ביותר מבין כל מאמני הספרס מאז שחואנדה ראמוס הדריך את הקבוצה ב-2007. מוריניו ניצח 46% מתוך משחקי הפרמיירליג שלו, כשהארי רדנאפ, אנדרה וילאש בואש, מאוריסיו פוצ'טינו וטים שרווד מעליו בסדר עולה.

לנוכח מצב הטבלה שתואר לעיל, כאשר התרנגולים במקום התשיעי נכון לעכשיו, הסיכוי היותר סביר של מוריניו להעפיל לליגת האלופות עובר דרך הליגה האירופית, בה טוטנהאם עומדת להעפיל לשמינית הגמר אחרי שהביסה 1:4 את וולפסברגר במפגש הראשון מבין שניים,אך הדרך לגביע עוד ארוכה.

בינתיים, ב"טלגרף" הבריטי פורסם היום כי על אף שהמאמן מסיים את חוזהו בקיץ 2023, הספרס כבר סימנו לו מחליף למקרה שהעונה הזו תסתיים בכישלון כפי שמסתמן כעת: יוליאן נגלסמן נחשב למועמד המוביל לרשת את תפקידו של מוריניו, שיצטרך לנצח את ארבעת המשחקים הקרובים כדי להרגיע את הרוחות סביבו.

ז'וזה מוריניו בצרות | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי