השפל הגדול בתולדותיה: ליברפול מרוסקת. סלאח זעם על החילוף

האלופה היוצאת נכנעה 1:0 לצ'לסי ולראשונה ב-128 שנות קיום המועדון, רשמה 5 הפסדים רצופים באנפילד. המצרי לא אהב את ההחלטה של קלופ, שהגיב. וגם: האם זו האלופה הגרועה בהיסטוריה ומה מצבה בטבלה מאז החלה 2021?

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול של יורגן קלופ שברה שיאים מדהימים ב-2019/20 וזכתה באליפות ראשונה אחרי 30 שנה, אבל ליברפול של אותו קלופ שוברת שיאים שליליים ב-2020/12 והעונה הזו מתחילה להיראות כמו סיוט בלתי נגמר עבור האלופה היוצאת.

פשוט הזוי לחשוב היכן הייתה הקבוצה לפני חודשיים וחצי ואיפה היא היום. בתחילת חג המולד היא רשמה 0:7 מדהים על קריסטל פאלאס וניצבה במקום הראשון בטבלה עם תקוות לאליפות שנייה ברציפות, ועכשיו? עכשיו ליברפול חולמת רק על המקום הרביעי אחרי שהפסידה אתמול (חמישי) בבית 1:0 לצ'לסי ורשמה שפל היסטורי חדש.

המייטי רדס נמצאים כרגע במקום השביעי בטבלת הפרמיירליג, כאשר הם עשויים לרדת אפילו עד המקום התשיעי אם טוטנהאם ואסטון וילה, שנמצאות במקום השמיני והתשיעי בהתאמה, ינצחו במשחקים החסרים שלהן. המרחק מהטופ 4 עומד זמנית על ארבע נקודות, וגם הוא עשוי לגדול אם אברטון ו-ווסטהאם ינצחו במשחקי ההשלמה שלהן.

סאדיו מאנה מאוכזב | Laurence Griffiths/Getty Images

ליברפול נכנסה אתמול לספרי ההיסטוריה, אבל בפן השלילי. בכל 128 שנות קיום המועדון, הקבוצה לא הפסידה חמישה משחקים רצופים באנפילד. אתמול זה קרה בפעם הראשונה, ופשוט מטורף לחשוב שהרצף הנוראי הזה הגיע דווקא אחרי 68 משחקים רצופים ללא הפסד במגרש הביתי. והאם ליברפול היא האלופה הגרועה בהיסטוריה? אולי. מעולם לא קרה שאלופה מכהנת בליגה האנגלית הפסידה חמישה משחקי בית ברציפות.

הקבוצה נראית פשוט רע מאוד. היא רשמה איום אחד בלבד אתמול על המסגרת צ'לסי, וגם הוא הגיע רק בדקה ה-85, על ידי ג'ורג'יניו ווינאלדום. ב-11 משחקי ליגה שנערכו מאז החלה שנת 2021, ליברפול צברה 10 נקודות בלבד מתוך 33 אפשריות. לשם השוואה, רק שלוש קבוצות בפרמיירליג השיגו פחות נקודות בתקופה הזו – ווסט ברומיץ' (תשע), ניוקאסל (שבע) וסאות'המפטון (ארבע).

הצרות על המגרש מתחילות לתת את אותותיהן גם מחוץ למגרש. הכוכב הכי גדול של הקבוצה ומלך שערי הליגה עם 17 כיבושים, מוחמד סלאח, הוחלף אתמול על ידי יורגן קלופ בדקה ה-62. מי שנכנס על חשבונו היה דיוגו ז'וטה שלא שיחק תקופה ארוכה, ואפשר להגיד שהמצרי לא ממש אהב את החלפתו.

יורגן קלופ | Laurence Griffiths/Getty Images

קלופ נשאל על כך בסיום המשחק והסביר: "היה נראה לי שהוא נפל באינטינסיביות במשחק הזה. אני מקבל החלטות שאני חושב שהן הנכונות ביותר לאותו רגע. הכנסתי רגליים רעננות למגרש. סלאח נראה כאילו הוא סבל קצת, הוא שיחק המון משחקים. יכולתי להחליף גם את סאדיו מאנה או רוברטו פירמינו, אבל באותו רגע חשבתי שנכון להחליף אותו".

המגן השמאלי, אנדרו רוברטסון, דיבר גם הוא בסיום המשחק וסיפר: "אנחנו לא יכולים לקבל שערים כאלה. בשבילנו להפסיד בגלל התקפה מתפרצת זה לא מספיק טוב. שום דבר לא ינחם את האוהדים שלנו בבית וזה פשוט לא טוב מספיק. יותר מדי ראשים יורדים למטה כשאנחנו בפיגור 1:0, אסור לנו לעשות את זה. אנחנו לא יכולים לסמוך על העבר, העונה שעברה הסתיימה. אנחנו לא מספיק טובים כמו שקבוצה כמו ליברפול צריכה להיות. אנחנו צונחים עוד יותר וצריך לעצור את זה".

מוחמד סלאח | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי