רק 2:2 לטוטנהאם נגד ניוקאסל, 2:3 ענק לסאות'המפטון על ברנלי

קיין כבש צמד ומחק פיגור, אבל ווילוק, שמושאל מארסנל, קבע חלוקת נקודות דרמטית וסיבך את מוריניו בקרב על הטופ 4. וגם: הקדושים פיגרו 2:0 והפכו תוך 35 דקות, גם אסטון וילה השלימה מהפך ב-1:3 על פולהאם

(גודל טקסט)

המחזור ה-30 בפרמיירליג נפתח אתמול (שבת) בסערה והקצב הנפלא נמשך גם היום, כשכבר במשחק הראשון זכינו ל-2:3 גדול לזכות סאות'המפטון על ברנלי – משחק בו המארחת הצליחה עוד במחצית הראשונה לחזור מפיגור של שני שערים ולהשלים מהפך תוך 35 דקות.

מיד לאחר מכן גם טוטנהאם השלימה מהפך מול ניוקאסל שמסובכת קשות בתחתית, אבל הצמד של הארי קיין לא הספיק כי הקשר המושאל מארסנל, ג'ו ווילוק, השווה בדקה ה-86 ל-2:2 דרמטי בסנט ג'יימס פארק. ניוקאסל כבר ראתה את עצמה יורדת מתחת לקו האדום, אבל אסטון וילה גם היא השלימה מהפך בזק וגברה 1:3 על ניוקאסל.

ניוקאסל – טוטנהאם 2:2

ז'וזה מוריניו והתרנגולים כבר היו במקום הרביעי זמנית כאשר הארי קיין בדקה ה-34 השלים צמד תוך ארבע דקות ומחק יתרון מפתיע שכבש ז'ואלינגטון בדקה ה-28, שתי דקות בלבד החזיק יתרון האורחת, אבל בדקה ה-86 התקפה נהדרת של המארחים הסתיימה בשער מקרוב של ג'ו ווילוק, הקשר שמושאל מהיריבה המושבעת של טוטנהאם, ארסנל, והמגפייז סחטו נקודה יקרה מפז במאבקי התחתית. מוריניו העלה את יונג מין סון ששב מפציעה רק בדקה ה-46, קיין גם החמיץ פעמיים מתוך הרחבה וגארת' בייל נשלח למערכה רק בדקה ה-88, אבל זה לא הספיק כדי לקחת שתי נקודות נוספות.

ניוקאסל לא ניצחה אף משחק מאז ה-6.2 ואמנם גם הערב היא סופרת כבר שבעה משחקים ללא ניצחון, אבל הנקודה היקרה משאירה אותה בפער של שלוש נקודות מפולהאם שמתחת לקו האדום – הלונדונים טרם שיחקו ויש להם משחק עודף על פני ניוקאסל. טוטנהאם הלא יציבה כעת בשוויון נקודות עם ליברפול ו-ווסטהאם (שטרם שיחקה), לזכותה 49 נקודות והיא בפער שתי נקודות מצ'לסי שבמקום הרביעי.

ז'וזה מוריניו | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images

צפו בתקציר: סאות'המפטון – ברנלי 2:3

שתי קבוצות שנקלעו למאבקי התחתית בשבועות האחרונים הציגו משחק כדורגל נפלא, בייחוד 45 הדקות הראשונות כי אחר כך הייתה זו סאות'המפטון שהשתלטה על המפגש לחלוטין וגם השלימה את המהפך שסידר לה ניצחון ניצחון ביתי ראשון בליגה אחרי שלושה חודשים בדיוק.

ברנלי ניצחה לפני פגרת הנבחרות את אברטון בחוץ ובכך קטעה רצף של חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון, אבל היום בסנט מרי צפו מחדש כל בעיותיה וגם יתרון כפול לא החזיק זמן רב והמארחת כאמור הפכה ל-2:3 נדיר, אחרי שצברה ארבע נקודות בלבד ב-12 המשחקים האחרונים בליגה.

המגן השמאלי אריק פיטרס נפצע ונאלץ לרדת מכר הדשא אחרי 32 דקות, אבל הספיק לסחוט פנדל שכריס ווד כבר בדקה ה-12 תרגם לשער יתרון. בדקה ה-28 ווד הוסיף למאזנו גם בישול, אז מתיי וידרה בעט כדור שהטעה את פרייזר פורסטר וקבע 0:2 מהיר לברנלי. "הקדושים" התעשתו וגם אצלם היה זה החלוץ שהציל אותם עם שער ובישול, תחילה בדקה ה-31 כשמסר לסטיוארט ארמסטרונג שכבש את שערו הרביעי העונה (כולם בבית) ובדקה ה-42 דני אינגס כבש במבצע סולו מרהיב.

מבצע סולו מרהיב. אינגס חוגג | Matt Watson/Southampton FC via Getty Images

סאות'המפטון העבירה הילוך והלחץ גבר ככל שהדקות נקפו. ג'יימס וורד פארוז בדקה ה-60 כבר הכניע את ניק פופ בין הקורות, אך הכדור ניתז מהמשקוף אל קו השער ולא עבר את הקו במלוא היקפו. דקה אחר כך ארמסטרונג שוב ניסה צצרלק ובעט כדור שפגע בבן מי, קפץ על הדשא ושינה כיוון, אבל שוער נבחרת אנגליה היה מוכן ומזומן והדף לקרן.

בדקה ה-66 גם פופ כבר לא יכול היה להציל את ברנלי, כי אז ניית'ן רדמונד כבש מקרוב בסיום מבצע קבוצתי נהדר וקבע 2:3 שבזכותו סאות'המפטון קפצה למקום ה-13 עם 36 נקודות במאזנה, מרחק 10 מפולהאם שמתחת לקו. ברנלי מנגד נותרה עם 33 נקודות במקום ה-15. אגב, צ'ה אדאמס עלה מהספסל וצריך היה לכבוש את הרביעי של סאות'המפטון, אבל החמיץ באחד על אחד עמוק בתוספת הזמן.

ניית'ן רדמונד כובש | Andrew Boyers – Pool/Getty Images

צפו בתקציר: אסטון וילה – פולהאם 1:3

טיירון מינגס נתן, טיירון מינגס לקח. הבלם המצוין של אסטון וילה ונבחרת אנגליה ניסה להחזיר כדור לשוער אמיליאנו מרטינס ובמקום זה הציב את אלכסנדר מיטרוביץ' מול שער ריק, אבל השער של הסרבי בדקה ה-61 רק העיר את המקומיים – שתוך 11 דקות כבשו שלושה שערים והשיגו את שלוש הנקודות.

מינגס כאמור "בישל" למיטרוביץ' שער שהעלה את פולהאם מעל ניוקאסל בזכות הפרש שערים, אבל הבלם הוא גם מי שבישל בדקה ה-78 לטרזגה שעלה מהספסל רק 16 דקות קודם לכן, המצרי גם השלים צמד בדקה ה-81 מבישול של מחליף נוסף, קיינן דייויס והמילה האחרונה הייתה של החלוץ אולי ווטקינס, שבדקה ה-87 דחק מקרוב כדור רוחב של ברטרנד טראורה והמארחת השלימה גם היא מהפך בזק שהעלה אותה למקום התשיעי עם 44 נקודות ומשחק חסר, בעוד פולהאם נותרה במקון ה-18 עם 26 נקודות ומשחק עודף.

טרזגה. גיבור המהפך | RICHARD HEATHCOTE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי