מוריניו תקף: "אני אותו המאמן, השחקנים שונים". קיין שובר שיאים

לאחר שטוטנהאם השמיטה יתרון בפעם השישית העונה (הכי הרבה) וסיימה ב-2:2 עם ניוקאסל. האנגלי כבש צמד חמישי העונה בחוץ והשתווה לדפו בטבלת הכובשים. סאנצ'ס ספג עלבונות גזעניים ברשת, במועדון הזדעזעו

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

טוטנהאם עוד עלולה להצטער על התיקו הזה. הספרס כבר הפכו פיגור מול ניוקאסל ליתרון 1:2 וניצחון היה מעלה אותם למקום הרביעי החשוב כל כך לראשונה מאז תחילת ינואר. אלא שהתרנגולים הפגינו לוזריות כרגיל, ספגו את ה-2:2 ונותרו במקום החמישי. זו הפעם השישית העונה בה טוטנהאם מאבדת ניצחון כשהיא מוליכה בהפסקה – יותר מכל קבוצה אחרת. מאז 2021, הספרס ניצחו שבעה משחקים והפסידו בשישה. ז'וזה מוריניו, כצפוי, זעם על שחקנים וביקר אותם פומבית, אולי כדי להעיר אותם רגע לפני המשחק הגדול נגד מנצ'סטר יונייטד ביום ראשון הבא – משחק בו אין מקום לטעויות.

מה עובד בטוטנהאם? הארי קיין, כרגיל, שכבש צמד תוך ארבע דקות. הוא הגיע ל-19 שערי ליגה וטיפס לראש טבלת המבקיעים על חשבון מוחמד סלאח. זה היה הצמד החמישי שלו העונה במשחק חוץ ובכך השווה את שיא הליגה השייך למייקל אואן, אלן שירר ו-וויין רוני. שיא אחד שייחודי רק לקפטן – הוא כבש 84 שערים ב-120 משחקי חוץ – יותר מכל אחד אחר עבור מועדון יחיד. קיין השתווה לג'רמיין דפו במקום השמיני בטבלת הכובשים בלגיה בכל הזמנים עם 162, והוא רחוק שער אחד בודד מרובי פאולר השביעי.

מוריניו האשים את שחקניו: "אני אותו המאמן, השחקנים שונים", הגיב כשנשאל על ידי כתבת ה-"BBC" איך בעבר הצליח לשמור על יתרון והיה ידוע בעבודת ההגנה שלו. עוד אמר: "אני לא חושב שיש לי עוד עבודה לעשות. אנחנו עובדים קשה אבל יש טעויות שכנראה אפילו לא צריך לקרוא להן טעויות כי הן קשורות לאיכות השחקנים. כשמסתכלים על השער השני קל להבין זאת. שני הבלמים שלנו היו שם ולא עזרו". בצ'לסי, למשל, ב-120 משחקים, הוא איבד רק 14 נק' אחרי שהוביל. 11 מתוך 15 הנק' שאיבד היו בעשר הדקות האחרונות – הנתון הכי גרוע בליגה.

עוד אמר: "זה לא רק טעויות בהגנה שמובילות לספיגה. לעתים יש מצבים שאנחנו מחזיקים בכדור ואני כבר יודע שהוא יסתיים אצל השוער שלנו הוגו לוריס. ככה לפעמים אנחנו יוצרים לעצמנו חוסר יציבות". האמת שההגנה של הספרס היא השלישית בטיבה בליגה עם 32 שערי חובה כאשר רק מנצ'סטר סיטי (21 ספיגות) ואסטון וילה (31) עם מאזן טוב יותר.

"מובילה ואז מאבדת יתרון, זה כבר הפך להרגל, שגרה", נכתב ב-BBC". "עוד ערב מתסכל למוריניו שאיבד נקודות יקרות במאבק על הטופ4", נכתב ב"דיילי מייל". הקפטן היה זה שזכה למחמאות. "בזמן שעתידו בקבוצה הוטל בספק בזמן פגרת הנבחרות והוא מבין שיהיה לו קשה לזכות כאן בתארים – קיין מדבר על המגרש. אם השער הראשון הושג במזל הרי שהשער השני היה קטלני". באנגליה מעריכים שגמר גביע הליגה נגד מנצ'סטר סיטי ב-25 באפריל עשוי להשפיע על עתידו של מוריניו.

בנושא אחר, בספרס התרגזו מאוד בגלל סיבה שאינה קשורה לכדורגל. הבלם הקולומביאני דווינסון סאנצ'ס ספג עלבונות ברשתות החברתיות כאשר אחד הגולשים שלח לסאנצ'ס אימוג'ים רבים עם סמיילי של קוף. "שום דבר לא משתנה", כתב סאנצ'ס בזמן שהמועדון גינה את המקרה בהודעה רשמית ודורש מחברת המדיה לנקוט בפעולות רציניות כדי למנוע התעללות. כזכור, בחודש שעבר תיירי הנרי, שחקן העבר הנערץ, הודיע כי הוא פורש מהרשתות החברתיות עד אשר לא יילחמו בתופעת הגזענות והביריונות ברשת. "אנחנו נגעלים ממה שקרה, כולנו איתך ועם מי שעוד סבל מהתעללות ברשת", נכתב בין היתר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי