ארטטה הצביע על השינוי הגדול של לקאזט, ציון דרך מרהיב לחלוץ

כמו הנרי ופירס: החלוץ שכבש צמד ב-0:3 על שפילד היה לצרפתי השישי שמגיע ל-50 שערי פרמיירליג והרביעי בארסנל. המאמן החמיא: "הוא בכושר טוב ולאחרונה לקח מנהיגות". מרטינלי שבר בצורת, דאגה מפציעתו של סאקה

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ארסנל של מיקל ארטטה קטעה רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון כשהביסה 0:3 את שפילד יונייטד בחוץ אמש (ראשון). התותחנים לא יוכלו כנראה להבטיח את המקום באירופה דרך הליגה, כשהם רק במקום התשיעי, אך צברו ביטחון לקראת הגומלין החשוב נגד סלביה פראג ברבע גמר הליגה האירופית בחמישי (21:50, שידור ישיר בספורט3). זה היה ניצחונה הראשון בשפילד מאז אפריל 1991. מעבר לכך, בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה היא לא הפסידה – הרצף הכי טוב שלה העונה.

בהעדרו של הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט היה הגיבור עם צמד שערים ורשם ציון דרך יפה מאוד. החלוץ הצרפתי הגיע ל-50 שערי פרמיירליג, הצרפתי השישי שעושה זאת והרביעי בשורות ארסנל לאחר תיירי הנרי, רוברט פירס ואוליבייה ז'ירו. מתוך 13 שערי הליגה שלו, עשרה הגיעו בחוץ – רק מוחמד סלאח (11) כבש יותר.

ארטטה היה שבע רצון: "אני ממש מרוצה מהדרך בה שיחקנו, הבקענו שערים יפים מאוד ושלטנו במשחק כפי שרצינו. שיחקנו ברמה גבוהה. מההתחלה הרגשתי שהחבר'ה יעילים. זו הייתה הכנה אידיאלית ליום חמישי. היו יותר מדי משחקים בהם לא הצלחנו לשמור על שער נקי. ניצחון תמיד מביא ביטחון".

על החלוץ: "מול סלביה פראג לקאזט החמיץ שתי הזדמנויות גדולות והוא היה זקוק לשערים האלה. עליו להמשיך את זה, הוא בכושר טוב ובטוח בעצמו. אנחנו רוצים שהוא ימשיך בכושר שלו כי זה אומר שהקבוצה עושה עבודה טובה. השער שלו היה שער טיפוסי של ארסנל. ראיתי ממנו שינוי בחודשים האחרונים, איך שהוא מתקשר עם חבריו לקבוצה ומנהיג". כשנשאל על מספר השערים של החלוץ והציפייה שיבקיע 20 שערים, אמר: "בשביל זה עליו לשחק 37-38 משחקים. שחקנים ברמה הזו גם בועטי פנדלים. את האיכות יש לו, בוודאי".

התותחנים מוטרדים מפציעתו של בוקאיו סאקה. "הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה פציעה נוספת אבל הוא הרגיש ממשהו בירך. נראה מה יהיה לגביו בימים הקרובים", אמר המאמן והוסיף: "גבריאל מרטינלי סובב את קרסולו אך הוא ילד קשוח. אני בהחלט מרגיש חסר מזל לגבי הפציעות שיש לנו".

גבריאל מרטינלי חגג גם הוא כשפתח לראשונה מאז ינואר וחגג את שערו הראשון מזה 15 חודשים. "אני מרגיש קצת עייף אך כל כך שמח ומאושר אפילו יותר מהניצחון. אני עובד קשה באימונים, עליי להכין את עצמי לרגע בו המאמן יצטרך אותי ולהוכיח את עצמי". הוא הוחלף בדקה ה-83 לאחר שספג מכה אך הבהיר: "אני בסדר גמור ויכול לשחק בחמישי". לאחר המשחק טען מרטין קיאון, שחקן העבר של המועדון, כי מרטינלי חייב לקבל את חולצת ההרכב.

בוקאיו סאקה | Tim Keeton – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי