דיווח: נונו אספיריטו עשוי להחליף את ז'וזה מוריניו בטוטנהאם

מוריניו וסנטו. זה שבא וזה שהולך? | James Baylis - AMA/Getty Images

בדרך לזעזוע? הקבוצה מצפון לונדון צפויה לפטר את הפורטוגלי אם היא תישאר שוב מחוץ לטופ 4. בינתיים, באנגליה דווח כי מאמנה של וולבס עשוי להחליף את בן ארצו על הקווים

קבוצות: טוטנהאם וולבס
(גודל טקסט)

לאחר שהפסידה 3-1 למנצ'סטר יונייטד, והתרחקה עוד יותר מהמקום בליגת האלופות, האפשרות שטוטנהאם תפטר את ז'וזה מוריניו בתום העונה הפכה לממשית. לפי ה"מירור" האנגלי, בעלי הספרס, דניאל לוי, סימן את נונו אספיריטו סנטו, מאמנה של וולבס ובן ארצו של "המיוחד", בתור מועמד אפשרי למשרת האימון.

לפי ההערכות באנגליה, מוריניו יקבל מלוי את הודעת הפיטורים במידה ולא יצליח להוביל את התרנגולים למקום בטופ 4. האפשרות הזו נראית כרגע מאוד סבירה, כשהקבוצה מדורגת במקום השביעי ורחוקה שש נקודות מווסטהאם הרביעית. בקבוצה מצפון לונדון מייחסים חשיבות רבה להגעה למפעל הבכיר ביבשת לא רק בגלל היוקרה המקצועית, אלא גם בגלל הכספים הרבים שמקבלות הקבוצות שמשתתפות במפעל. הקבוצה השקיעה כמיליארד פאונד בבניית האצטדיון החדש, והיא זקוקה למענקי ההשתתפות בליגת האלופות כדי להחזיר חלק מההשקעה.

מי שדניאל לוי מעוניין למנות במקומו של מוריניו הוא פורטגלי אחר, נונו אספיריטו סנטו, מאמנה של וולבס בארבע השנים האחרונות. המאמן בן ה-47 לקח את הזאבים כשהם היו בליגה השנייה, וכבר בעונתו הראשונה העלה אותם לפרמיירליג. בשתי עונות החזרה לליגה הבכירה הוביל אותם פעמיים למקום השביעי. אשתקד הוא גם הגיע עם הקבוצה לרבע גמר הליגה האירופית, שם הפסידו לסביליה. העונה, סנטו וחניכיו חווים עונה קשה יותר, ולמרות שהם מדורגים במקום ה-12 בלבד, לא חל פיחות במעמד המאמן ובהערכה כלפיו.

סנטו. מוערך מאוד למרות העונה המאכזבת | Jack Thomas – WWFC/Wolves via Getty Images

חוזהו הנוכחי של סנטו מסתיים רק ב-2023, והספרס יאלצו לשלם סכום גבוה של שמונה מיליון פאונד כדי לשחרר אותו מהחוזה. בנוסף על כך, הם יאלצו לשלם כמובן גם למוריניו פיצויים מפני שהחוזה של "המיוחד" אינו מסתיים בקיץ הקרוב. מאמנים נוספים שרשומים בפנקסו של לוי הם ברנדן רוג'רס מלסטר ויוליאן נאגלסמן מלייפציג. באופן כללי, מסתמן כי טוטנהאם ניצבת בפני קיץ מסקרן במיוחד, שצפוי לכלול עניין רב מענקיות היבשת בכוכב הקבוצה הארי קיין. החלוץ האנגלי עשוי לבקש לעזוב את מועדון נעוריו בסיום העונה, אם היא תיכשל בעונה השנייה ברציפות להעפיל לליגת האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי