צמד לגרינווד ב-1:3 של יונייטד, תיקו דרמטי במיוחד לארסנל

הקשר הצעיר האנגלי להט עם צמד בדרך לניצחון החמישי ברציפות. גם המחליף קבאני השתתף בחגיגה בתוספת הזמן. הפער מסיטי עומד על שמונה נקודות. התותחנים כמעט הפסידו בבית לפולהאם מהתחתית, אנקייטה איזן (90+7)

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בליגה האנגלית נמשך גם הערב (ראשון) עם שני משחקים, כששתי הנציגות של הפרמיירליג בחצי גמר הליגה האירופית לקחו חלק ולא הרשימו. בזה המוקדם יותר, במשחק ארסנל השוותה עמוק בתוספת הזמן ל-1:1 ביתי נגד פולהאם. בהמשך מנצ'סטר יונייטד, מנגד, נהנתה מצמד של מייסון גרינווד וגברה 1:3 על ברנלי באולד טראפורד.

מנצ'סטר יונייטד – ברנלי 1:3

השדים האדומים עשו עוד צעד להבטחת המקום השני עם ניצחון ליגה חמישי ברציפות, ולאופטימיים נספר שהפער ממנצ'סטר סיטי עומד על שמונה נקודות. היכולת לא הייתה מרשימה אך הקבוצה שוב הפגינה אופי עם שער ניצחון בדקה ה-84. גיבור הערב היה מייסון גרינווד שכבש צמד. אולה גונאר סולשיאר עיבה את מרכז השדה בקשר נוסף ולאחר מחצית בינונית כאשר מרקוס ראשפורד איים פעמיים וגם ברונו סיכן, אך המאמן לא היה מרוצה וביצע שינוי.

המאמן חזר למערך התקפי יותר כשוויתר על פרד לטובתו של אדינסון קבאני. תוך שלוש דקות יונייטד כבשה אחרי מהלך קבוצתי ענק. ראשפורד פרץ נהדר בצד שמאל (האגף הפעיל במשך רוב המשחק), מסר לעומק הרחבה לברונו והפורטוגלי יכל לבעוט אך פתח רגליים ומייסון גרינווד כבש בקלילות במשחק ליגה השלישי ברציפות.

מרקוס ראשפורד, מייסון גרינווד | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

אלא שהשמחה של יונייטד החזיקה מעמד שתי דקות בלבד. ברנלי זכתה לכדור קרן בסיומו היתרון החזיק מעמד רק שתי דקות. ג'יימס טרקובסקי הבלם נגח בקלות לרשת אחרי שגבר במאבק האווירי על הארי מגוויר. השוער המחליף דין הנדרסון שפתח במקומו של דויד דה חאה, לא השרה שקט על ההגנה ורשם יציאה מאוד לא מוצלחת שרק בנס לא הסתיימה בשער.

יונייטד לחצה וחיפשה שער שני, אפילו דוני ואן דה בייק עלה מהספסל ושש דקות לסיום זה קרה. גרינווד הלוהט ניסה את כוחו, הבעיטה שלו פגעה בשחקן הגנה, הטעתה את השוער וחדרה לרשת – 1:2 לשדים האדומים. בתוספת הזמן קבאני דחק לרשת מכדור רוחב של ואן דה בייק וקבע את תוצאת המשחק. בעוד שבוע תפגוש יונייטד את לידס. ברנלי, מנגד, עדיין בסכנת ירידה כשהיא ביתרון שש נקודות מהקו האדום.

אולה גונאר סולשיאר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

ארסנל – פולהאם 1:1 (צפו בתקציר)

לאחר הניצחון המרשים על סלביה פראג וההעפלה לחצי גמר הליגה האירופית, התותחנים רצו לפתח מומנטום בליגה אך כשלו נגד הקבוצה מהתחתית גם אם נמלטו מהפסד ביתי ראשון איי פעם לפולהאם במשחק ה-30. הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג שחלה במלריה נעדר שוב כמובן כאשר ניקולא פפה סופסל לטובת גבריאל מרטינלי. מה שעבד היטב ב-0:4 על סלביה פראג לא הסתדר כלל.

המארחת החזיקה הרבה יותר בכדור אך מיעטה להגיע להזדמנויות. בדקה ה-40 סיפק הקטור ביירין בישול נהדר לדני סבאיוס אלא שהשער נפסל לאחר התערבות של ה-VAR בטענה לנבדל (בוקאיו סאקה היה עם כף הרגל מעבר לקו ההגנה). הקבוצה של ארטטה הסתבכה בדקה ה-57 כשלאחר עבירה של גבריאל המארחת קיבלה פנדל. ג'וש מאג'ה בעט בחוזה למרכז השער והעלה את פולהאם 0:1.

סבאיוס חוגג. החגיגה הייתה מוקדמת | Facundo Arrizabalaga/PA Images via Getty Images
ג'וש מאג'ה | Julian Finney/Getty Images
פולהאם. איבדה יתרון בתוספת הזמן | Ian Walton/PA Images via Getty Images

כשנותרו 20 דקות לסיום ארטטה החליף את לקאזט שהיה בכושר טוב לאחרונה אך נפגע במשחק. כעבור דקה, מרטינלי עקף את השוער והרים, ניקולא פפה המחליף נגח אל עבר שער אבל הכדור הורחק מהקו. דקה לסיום, סאקה שלח בעיטה מסובבת ליד החיבורים ובהמשך מרטינלי נעצר על ידי אלפונס אראולה. נגמר? עדיין לא. עמוק בתוספת הזמן (90+7), המחליף אדי אנקייטה דחק לרשת מול השער החשוף אחרי כדור קרן אליו הצטרף גם השוער, והשער אושר על ידי ה-VAR.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1043193
אדי אנקטייה ושחקני ארסנל חוגגים | Facundo Arrizabalaga – Pool/Getty Images

במחזור הבא, כבר ביום שישי, יפגשו התותחנים את ארטון שמדורגת מעליהם ויהיה זה אולי צ'אנס אחרון לאיים על הכרטיס לאירופה דרך הליגה. הקבוצה של סקוט פארקר, מנגד, תשלים כנראה עם הירידה לליגת המשנה. שוב היא סופגת בתוספת הזמן. היא נמצאת שש נקודות מחוף מבטחים עם שני משחקים עודפים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי