פפ תקף את הסופרליג: "אם אין קשר להצלחה, זה לא ספורט"

פפ גווארדיולה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

מאמן מנצ'סטר סיטי במתקפה חריפה: "בספורט חייבת להיות חשיבות בין מאמץ לתמורה. כרגע אין לנו את כל המידע ולכן האנשים שקיבלו את ההחלטה צריכים להבהיר לעולם מה הגורם לכל זה. יכול להיות שאייאקס תישאר בחוץ?"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

כ-48 שעות חלפו מאז ההכרזה הרשמית של ה"סופרליג" האירופית, והרוחות עדיין סוערות ברחבי אירופה. מי שהתבטא היום (שלישי) בחריפות נגד המהלך של מועדוני העל בכדורגל האירופי הוא פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי, שכמובן נרשמה למפעל החדש.

"זה לא ספורט" אמר המנג'ר הספרדי על הסופרליג, כל זאת במהלך מסיבת העיתונאים לקראת משחק הליגה הקרוב של סיטי נגד אסטון וילה (רביעי, החל מ-22:05 בספורט2). "אם ההשתתפות של קבוצה בליגה הזו לא תלויה בהצלחה ואין חשיבות בין המאמץ לתמורה, זה לא ספורט. אין אין הבדל בין ניצחון או הפסד, זה לא ספורט".

"ברגע זה, אין לנו את כל המידע. הייתי רוצה שנשיא הוועדה הזו יסתובב בעולם ויגיד מה הסיבות שגרמו למועדונים לקבל את ההחלטה הזו. אני לא יודע הרבה ובגלל זה אני ויורגן קלופ, וכל המאמנים מהקבוצות, נמצאים במצב לא נוח. זה לא ספורט כשההצלחה מובטחת. זה לא ספורט כשלא משנה אם תפסיד. מועדון כמו אייאקס, שזכה בארבעה או חמישה תארי ליגת האלופות לא יהיה חלק מהליגה החדשה הזו? מישהו צריך להבהיר את הכל עבור כל העולם כרגע" הוסיף גווארדיולה.

גווארדיולה. "אם אין קשר בין המאמץ לתמורה, זה לא ספורט" | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

לגבי המשחק הקרוב, הסיטיזנס יצאו ל"וילה פארק" כאשר הם צריכים עוד 11 נקודות ליגה כדי להבטיח תואר אליפות שלישי בעידן פפ על הקווים. רק ביום שבת האחרון הפסידה הקבוצה של הקטלוני נגד צ'לסי במסגרת חצי גמר הגביע האנגלי, במשחק בו אבד החלום ל"קוואדרופל" של סיטי ובו היא גם איבדה את קווין דה בריינה, שנפגע בקרסול וירד צולע מהמגרש. הבלגי הנהדר לא ישחק מחר בווילה, והוא בספק גדול למשחקים נגד פריז סן ז'רמן בחצי גמר ליגת האלופות.

פיל פודן, ראיד מאחרז וראחים סטרלינג שוב יובילו את החלק הקדמי של פפ במשחק מחר, כאשר מלבד דה בריינה, גם סרחיו אגוארו נפצע פעם נוספת ולא יהיה חלק מהסגל. מן העבר השני, הקבוצה של דין סמית' רוצה להתאושש מההפסד הכואב לליברפול במחזור שעבר, אך תאלץ להסתדר פעם נוספת ללא ג'ק גריליש וטרזגה, שניים מהשחקנים הבולטים שלה העונה. החלוץ אולי ווטקינס, שכבש בשני המשחקים האחרונים, יקווה להמשיך את הכושר גם נגד האלופה המתקרבת.

במשחק נוסף שייערך מחר, טוטנהאם תארח את סאות'המפטון (19:50, שידור ישיר בספורט2) במשחקה הראשון לאחר פיטוריו של ז'וזה מוריניו. בהיעדרו של הפורטוגלי באזור הטכני, ראיין מייסון בן ה-29 ינהל את המשחקים של התרנגולים עד תום העונה. "האם אני רוצה את התפקיד הזה באופן קבוע? זה יהיה קצת קלישאתי להגיד, אבל גיליתי שאני אחראי על האימונים של הקבוצה רק אתמול. כרגע אני מרוכז רק במשחק הקרוב" סיפר מייסון במסיבת העיתונאים לקראת המשחק.

הארי קיין, שכבש צמד ב-2:2 נגד אברטון ונפצע בקרסול, כנראה לא ייקח חלק במשחק מחר נגד ה"קדושים", כאשר מעבר לזה, עדיין לא ברור אם הוא ישחק בגמר גביע הליגה נגד מנצ'סטר סיטי ביום ראשון בקרוב. "קיין לא התאמן היום. ההחלמה לוקחת יום אחרי יום. אני לא בטוח אם הוא ישחק גם בסוף השבוע הקרוב" הוסיף מייסון.

לגבי סאות'המפטון, הקבוצה של ראלף האזנהוטל חווה עונה מאכזבת עבורה, כאשר בשלבים מסוימים היא הייתה נראית כמו חלק מקבוצות הצמרת, אך כעת היא בחלק התחתון של הטבלה וביום ראשון האחרון היא גם הפסידה ללסטר בחצי גמר הגביע האנגלי. בשלב זה, לקבוצה מדרום הממלכה נותר רק להבטיח את ההישארות בליגה, שכן היא רחוקה 9 נקודות מהקו האדום.

ראלף האוזנטל | Matt Watson/Southampton FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי