ארסנל נלהבת מהצעירים: "אפשר לבנות איתם את הקבוצה העתידית"

התותחנים החזירו מעט מהכבוד עם ה-1:3 על ברומיץ'. סמית' רואו כבש שער ראשון בליגה ("ניסיתי להיות רגוע כשהכדור הגיע") וסאקה בישל יותר מכל אחד אחר מאז הבכורה שלו. ארטטה העביר מסר, אלרדייס כואב את הירידה

(גודל טקסט)

ימים קשים מאוד עברו על ארסנל לאחר ההדחה מחצי גמר הליגה האירופית על ידי ויאריאל. אתמול (ראשון), התותחנים לפחות שמרו כל הכבוד כשהצליחו לנצח 1:3 את ווסט ברומיץ' שירדה לליגת המשנה, ניצחון בית ראשון מזה שישה משחקים עקרים בכל המסגרות. ארסנל לא הפסידה ב-30 המשחקים האחרונים בבית נגד קבוצות שעלו לפרמיירליג. מעבר לכך, זו הייתה הפעם הראשונה מאז סוף ינואר בה ארסנל חיברה שני ניצחונות ברציפות. הקפטן פייר-אמריק אובמיאנג פתח על הספסל והיה זה זמן הצעירים, שוב.

אמיל סמית' רואו כבש את שער הבכורה שלו בליגה. בוקאיו סאקה בן ה-19 בישל יותר מכל שחקן אחר של התותחנים מאז הופעת הבכורה שלו בנובמבר 2018. "הצעירים הם המפתח לבניית ארסנל החדשה", נכתב ב-"BBC". ואכן, ארבעה שחקנים מתחת לגיל 21 הבקיעו לזכות הקבוצה העונה בליגה – יותר מכל קבוצה אחרת. "ארטטה בהחלט עשוי לבנות את הקבוצה העתידית סביב שני כוכבי הבית האלה שהיו מצוינים העונה", נכתב ב-"BBC". גם ניקולא פפה שכבש את השער השני זכה לשבחים: "הוא מקווה לראות עוד רגעים כאלה מפפה". "ארסנל החזירה מעט מהגאווה שלה בזכות משחק מצוין של הצעירים", נכתב ב"סקיי ספורטס".

המאמן ארטטה: "עשינו הרבה דברים נכונים העונה, חלק מהם אפשר היה לראות וחלק לא. היסודות נמצאים כאן. הגישה שלנו הערב (אתמול) הייתה נכונה. כל שער היה שונה מקודמו אך היו פעולות אישיות וקולקטיביות טובות באמת, היו לנו הרבה רגעי קסם. כשספגנו היינו עצבניים. היינו זקוקים לניצחון הזה, עבר יותר מדי זמן מאז ניצחנו בבית". אולי, כל ניצחון כזה מגדיל ולו במעט את סיכוייו של ארטטה לשמור על המשרה. ב-83 משחקים על הקווים הוא ניצח רק ב-42 – 50.6%.

עוד אמר הספרדי: "אירופה היא סיפור אחר לגמרי, עצוב לנו אבל זה מאחורינו. ברור שהיו דברים שהיינו יכולים לעשות הרבה יותר טוב. כעת עלינו לנצח את המשחקים שנותרו לנו ונראה היכן נסיים את העונה". באנגליה נטען כי המאמן דרש מההנהלה לבצע שינויים גדולים בסגל בעונה הבאה.

סמית' רואו הנרגש אמר לאחר המשחק: "זה הרגע שחיכיתי לו כל העונה. רציתי לכבוש כבר במדי המועדון הנפלא הזה כך שהחלום התגשם. סאקה קיבל את הכדור וניסיתי להישאר רגוע, הפיניש שלי היה טוב. אני מרגיש שלסאקה יש הרבה מאוד ניסיון. הוא יכול לשחק בכל כך הרבה עמדות שונות, אנחנו מכירים זה את זה ונמשיך לשחק יחד". הקשר צלע לאחר המשחק אך נראה שיוכל להיות כשיר למשחק הבא.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1047535

התותחנים מדורגים במקום התשיעי במרחק ארבע נקודות מטוטנהאם השביעית וארסנל תקווה לשחק בליגה האזורית בעונה הבאה. אולם, כבר במחזור הבא מצפה לה אתגר ענק בדמות משחק חוץ בסטמפורד ברידג' נגד צ'לסי של תומאס טוכל שבכושר נפלא. המאמן הביע תקווה שדויד לואיז, פאבלו מרי וגראניט ג'אקה יהיו כשירים למשחק. "יש להם השפעה עצומה בקבוצה הזו וזה יהיה נהדר כי יש לנו משחק קשה מאוד".

בצד השני, סם אלרדייס, מאמן ברומיץ', היה עצוב כמובן לאחר ירידת הליגה שהפכה לרשמית: "זה נראה קשה כבר זמן מה, לא ניצלנו את ההזדמנויות שהיו לנו. אני חושב שלא צריך לבקר את השחקנים, הם השקיעו הרבה אך לא הצלחנו לכבוש. זה היה לילה מאכזב. כואב לי יותר עבור המועדון והשחקנים ופחות עבורי ברמה האישית. עלינו להתאושש במהירות. לא דיברתי עם המועדון עדיין על עתידי".

זו הייתה הירידה החמישית של ברומיץ' מאז היווסדות הפרמיירליג והראשונה בקריירה של המאמן הוותיק. ואם נביט בכלל על ירידות ליגה הרחי שרק ברמינגהאם סיטי ירדה יותר פעמים ממנה – 12 לעומת 11. גם עשרת שעריו של מתאוס פריירה, הראשון שכובש במספר דו ספרתי במועדון מאז 2014/15 – לא עזרו לקבוצה כדי לשרוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי