טוכל כעס על עצמו וביקר את השחקנים: "קיבלנו שיעור"

הגרמני ביצע שבעה שינויים בהרכב וצ'לסי קרסה ונכנעה 1:0 לארסנל: "אני לא מרוצה, זה באחריותי אבל עשינו הכל כדי להפסיד. אסור להיות תמימים". ז'ורז'יניו נקטל על המסירה הרשלנית והכריזו: המאבק נפתח לטופ4 נפתח

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי של תומאס טוכל הפכה לאחת הקבוצות הטובות באירופה כשבחודש האחרון העפילה לגמר ליגת האלופות, הדיחה את מנצ'סטר סיטי מהגביע האנגלי ודחתה גם את חגיגות האליפות שלה. אתמול (רביעי) הקבוצה נכנעה 1:0 לארסנל בבית בהרכב די משני ותקווה שאיבוד הנקודות הזה לא יפריע לה לסיים במקום הרביעי. הבלוז לא נכנעו פעמיים לתותחנים בליגה מאז עונת 2003/04. שימו לב לזה: צ'לסי ספגה 26 שערים בליגה ב-19 משחקים בהם אנטוניו רודיגר לא פתח בהרכ, לעומת שבעה בלבד ב-17 משחקים כאשר הגרמני שיחק.

אבל לא רק כאן טמון ההבדל. טוכל ביצע שינויים רבים – לא פחות משבעה. אנגולו קאנטה, אדוארד מנדי וטימו ורנר הם חלק מהשמות שזכו למנוחה לקראת גמר הגביע ביום שבת נגד לסטר. טעות של ז'ורז'יניו במחצית הראשונה אפשרה לתותחנים לכבוש וזו הייתה הפעם השמינית העונה בה הבלוז ספגו שער באשמתם הישירה. רק ליברפול טעתה יותר (תשע פעמים), וזה הנתון הכי גרוע שלה מאז העונה החלשה עם ז'וזה מוריניו שפוטר ב-2015/16. לצ'לסי היו מצבים אך היא לא הצליחה להשוות. מייסון מאונט, שכן שיחק, אגב, יצר ארבעה מצבים במשחק והגיע ל-82 בכל העונה כאשר רק ברונו פרננדס ממנצ'סטר יונייטד לפניו (92).

לאחר המשחק טוכל הביע צער מסוים: "אני קצת כועס כי ביצענו כל יותר מדי שינויים, זה באחריותי כמובן. היו שלושה ימי מנוחה, אנחנו בכושר טוב והיה לנו מצב רוח טוב אני לא מאושר מההרכב שפתח אבל לא ידעתי מה יקרה. הנחתי שנהיה טובים יותר אבל זה לא קרה, לא היינו כמו בדרך כלל, התקשינו מול ההגנה המעובה שלהם ואי אפשר לצפות לנצח משחק אם אתה לא במאה אחוז".

ביקורת על השחקנים: "אני כמובן לא מרוצה ממה שראיתי, אני בחרתי את ההרכב ואולי שידרתי לשחקנים שלי מסר מוטעה ולא נכון, אבל השחקנים היו אלו ששיחקו, כאילו עשינו הכל כדי להפסיד. לא בעטנו לשער כמעט בכל המחצית השנייה. כולם היו חסרי ריכוז ומיקוד. אולי זה היה צריך להגיע מתישהו, נלמד מזה".

המאבק על הטופ4: "אסור לנו להיות תמימים, זה עוד לא גמור, זה תמיד מאבק גדול. אם מישהו חשב שעמדנו במשימה הוא טעה וזה היה שיעור גדול. קשה לבלוע את ההפסד הזה אבל אין מה לעשות ואנחנו תלויים בעצמנו. היו לנו תוצאות טובות לאחרונה ונדע להתמודד גם עם הפסד". הבלוז מקדימים את ווסטהאם החמישית בשש נקודות אך לפטישים משחק חסר. הפער מליברפול עומד על שבע נקודות ולאלופה היוצאת יש שני משחקים חסרים.

ססאר אספיליקווטה מאוכזב, אמיל סמית' רואו חוגג | Adam Davy – Pool/Getty Images

"הניצחון על ריאל הראה כמה קשה לנצח את צ'לסי אך המשחק נגד ארסנל הוכיח עד כמה לעתים הבלוז הם האוייבים הכי גדולים של עצמם", נכתב ב-"BBC". "לבלוז היו שפע הזדמנויות כדי להשוות אך הם בזבזו הכל. ההפסד, השלישי בלבד תחת טוכל – הוא מכה במרדף". "צ'לסי פספסה את ההזדמנות לברוח לווסטהאם וליברפול. היא הייתה דומיננטית במשך 75 דקות אבל לא הכריחה את ברנד לנו לבצע הצלות יוצאות דופן עד לרגעים האחרונים", נכתב ב"סקיי ספורטס". "המירוץ לצ'מפיונס נפתח שוב לרווחה", נכתב ב"דיילי מייל".

ז'ורז'יניו שטעה קיבל את הציון הנמוך ביותר – ארבע (קאי האברץ שפתח בחוד והחמיץ מספר מצבים, קיבל את הציון חמש) עוד נכתב, על האיטלקי שטעה: "לעולם אסור להחזיר כך כדור לשוער, על הקו ובין הקורות, הוא הפך לאדום לאחר המהלך". אשלי קול, שחקן העבר שפרשן את המשחק, אמר כי זה בדיוק היה ההבדל של צ'לסי תחת טוכל – היא נמנעה מהטעויות הבלתי מחויבות האלה.

ז'ורז'יניו | Marc Atkins/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי