ארטטה זעם: "לא תהרסו לנו". ארסנל שחזרה הישג מעונת הבלתי מנוצחים

לראשונה מאז 2003/04, התותחנים רשמו דאבל על צ'לסי בזכות ה-0:1 ברביעי. מעבר לכך, הם ניצחו את הבלוז בחוץ אחרי שמונה שנים. המאמן השתולל: "אתם העיתונאים מכניסים לי מילים לפה, לא אתן לכם להרוס את מה שבנינו"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

אם לא יהיו הפתעות גדולות, ארסנל לא תגיע לאירופה לראשונה מזה 27 שנה. למרות זאת, התותחנים עושים מה שאפשר וניצחו אתמול (רביעי) 0:1 את צ'לסי בסטמפורד ברידג'. זה היה ניצחון חוץ ראשון על הבלוז מאז אוקטובר 2011 ומעבר לכך ארסנל רשמה דאבל ראשון על היריבה מאז עונת 2003/04 ואלה היו ימים אחרים – עונת "הבלתי מנוצחים". "ארסנל נתנה לעצמה תקווה להמשך שאולי בכל זאת היא תגיע לאירופה, ובעיקר פתחה את המאבק על המקום הרביעי. הם בילו רוב הזמן ליד הרחבה שלהם אבל השיגו ניצחון ראוי", נכתב ב-"BBC". אמיל סמית' רואו שכבש את שער הניצחון קיבל את הציון 7, מוחמד אלנני זכה ל-8 ב"סקיי ספורטס". בשער "סטאר" נכתב כי סמית' רואו נהנה מקומדיה של טעויות.

זה היה ניצחון שלישי ברציפות של הקבוצה של מיקל ארטטה בליגה, רצף שקרה רק פעם אחת העונה, ובשלושת משחקי החוץ שלה היא ניצחה מבלי לספוג, שימו לב כמה זמן זה לא קרה לה: מאז מאי 2013 תחת הדרכתו של ארסן ונגר. כמו כן, נתון לאספנים: בכל אחד משלושת המשחקים האחרונים שלה נגד צ'לסי בליגה, לארסנל היה כובש מתחת לגיל 21 – גבריאל מרטינלי (ינואר 2020), בוקאיו סאקה (דצמבר 2020) ואמש היה זה אמיל סמית' רואו.

היינו מצפים שניצחון כזה יעלה חיוך על הפנים של ארטטה, אדם רגוע בדרך כלל, אלא שהספרדי זעם על רקע הדיווחים בתקשורת לאחרונה לפיהם הטיל ספק במאמץ של חניכיו: "אתם מצמידים לי מילים שמעולם לא אמרתי. כשזה קשור לשחקנים שלי הם מתאמצים ויפגעו גם בקיר. אתם יכולים לתת את דעתכם מבחוץ, זה בסדר, אבל אתם לא תשברו את מה שקורה בפנים (היחסים בחדר ההלבשה). אפשר לראות את רוח הקבוצה מהרגע הראשון. אי אפשר לפקפק במאמצים. אמרתי שאם לא אקבל 120% מהשחקנים זהי אשמתי. אני מאוד מתעצבן מהדברים שנאמרו עליי. אני אגן על השחקנים שלי מפני כולם כל עוד אני כאן, זה לא מגיע להם".

על המשחק: "אני ממש שמח מדברים רבים שעשינו. קשה מאוד להגיע לכאן ולנצח קבוצה נהדרת, תומאס טוכל באמת מקשה עליך. כבר מהדקה הראשונה הקבוצה הפגינה רצון לנצח. זה היה כמו לחפור עמוק נגד קבוצה נהדרת. השגנו את התוצאה הטובה ביותר ואני מאושר. לא הרבה קבוצות מצליחות לשמור על שער נקי נגד צ'לסי. ידענו להתגונן והיו לנו רגעים טובים מן הצד השני. היה לנו קצת מזל כשהיינו זקוקים לו.

רוב הולדינג: "זה נחמד לעשות דאבל על צ'לסי. אני מאוד מרוצה מהניצחון, מהמאמץ ומהגישה שלנו. מה שנכתב בתקשורת אינו נכון. המאמן הסביר לנו את זה. ידענו זאת. הראינו את זה הלילה ועשינו כל מה שהוא ביקש. בעשרים הדקות האחרונות הם זרקו את כל מה שיש להם קדימה, גם את הבלמים. זה טבעי שהייתה נסיגה לאחור".

רוב הולדינג, אוליבייה ז'ירו | Adam Davy – Pool/Getty Images

ברמה האישית ועל משחק ההגנה : "הצלחתי לחסום את כל הנסיונות, עמדתי בפני כל מה שעמד בדרכי. קודם כל עשינו הגנה חזקה וידענו שנוכל לעשות דברים עם הכדור. כל חמשת שחקני ההגנה והקבוצה בכלל הגנה היטב. עבדנו באימונים על מעבר לשלושה בלמים".

סיום העונה: "אנחנו חייבים הרבה לאוהדים אחרי מה שקרה. אכזבנו אותם הרבה פעמים. הניצחון הזה היה חשוב ואנחנו רוצים לעשות כך גם בשני המשחקים שנותרו. אנחנו רוצים שתהיה להם סיבה לאופטימיות לקראת העונה הבאה". התותחנים יפגשו את קריסטל פאלאס ביום רביעי וכעבור ארבעה ימים יארחו את ברייטון למשחק האחרון העונה. ארסנל מדורגת שמינית כרגע, רחוקה נקודה מהספרס שמחזיקים בכרטיס לליגה האזורית ושתיים מליברפול, אלא שלאלופת אנגליה היוצאת יש שני משחקים חסרים.

מוחמד אלנני, אמיל סמית' רואו | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי