ליברפול רודפת אחר הכרטיס לאלופות. מאנה ישוב ל-11 לאחר התקרית

סאדיו מאנה | Peter Powell/PA Images via Getty Images

בראשון: שלושה ניצחונות בשלושה משחקים יבטיחו לאדומים מקום באלופות, הסנגלי יפתח נגד ווסט ברומיץ' למרות שסירב ללחוץ את ידו של קלופ בסיום המשחק נגד יונייטד. טוטנהאם תארח את וולבס ותקווה לקטוע רצף מפתיע

(גודל טקסט)

לאחר שבליגה האנגלית הוכרעה זהות האלופה והושלמה תמונת היורדות, המחזור ה-36 יימשך מחר (ראשון) עם משחקים משמעותיים מבחינת המאבק על המקומות לאירופה. במוקד, טוטנהאם תארח את וולבס וליברפול תצא למשחק חוץ אצל ווסט ברומיץ'. במפגשים נוספים, קריסטל פאלאס תארח את אסטון וילה ואברטון תפגוש בביתה את נועלת הטבלה, שפילד יונייטד.

ווסט ברומיץ' – ליברפול (18:20, ישיר בספורט1)

שלושה ימים לאחר ה-2:4 על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, ליברפול תצא למשחק חוץ נוסף, הפעם אצל ווסט ברומיץ', שכבר השלימה עם הירידה לצ'מפיונשיפ. האלופה היוצאת מדורגת במקום החמישי, והיא רחוקה ארבע נקודות מצ'לסי שנמצאת במקום המוביל לליגת האלופות. עם זאת, לאדומים יש משחק חסר, ובמצב הנוכחי הם תלויים בעצמם. מכיוון שעוד יתקיים משחק בין לסטר וצ'לסי (השלישית והרביעית), שלושה ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים יספיקו כדי להשיג את המקום לליגת האלופות.

רוב ההרכב שפתח בניצחון על היריבה המושבעת צפוי לעלות ב-11 גם הפעם. שני השינויים היחידים שיורגן קלופ מתכנן הם מתן חולצת ההרכב לקרטיס ג'ונס ולסאדיו מאנה, שעלו כמחליפים בחמישי. הסנגלי יפתח על חשבון רוברטו פירמינו או דיוגו ז'וטה. בסיום המשחק האחרון, מאנה סירב ללחוץ את ידו של מאמנו, אך קלופ לא נשמע מוטרד במיוחד: "אם מישהו מפגין כלפיי כבוד 5 מיליון פעמים, ורק פעם אחת לא, מה יותר חשוב? עושים מהסיפור גדול ממה שהוא באמת. נדבר על זה ונסגור עניין".

אנדי רוברטסון, יורגן קלופ | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

לקראת ההתמודדות, המאמן הגרמני התייחס לכך שקבוצתו רודפת אחר אלו שמעליה בטבלה: "רוב חיי הייתי בעמדת הרודף. אני לא יודע אם אני נהנה מזה, אבל אני רגיל לזה. אני לא זוכר הרבה עונות בהן לא היה לקבוצה שלי על מה לשחק במשחקים האחרונים". מנגד, הקבוצה של סם אלרדייס מדורגת במקום ה-19, והיא סופרת ארבעה משחקים ללא ניצחון ליגה. מבחינתה, שלושת משחקי הנעילה של העונה ישמשו כהכנה לעונה הבאה, אותה היא תבלה בליגת המשנה.

טוטנהאם – וולבס (15:55, ישיר בספורט1)

הסיכויים של התרנגולים להגיע לליגת האלופות הם אפסיים, ובמשחקים שנותרו הם נאבקים על הכרטיס לליגה האירופית. הם מדורגים במקום השביעי, שמוביל לליגת האזורית, ועד סיום העונה מצפים להם משחקים לא פשוטים נגד וולבס, אסטון וילה ולסטר. המאמן הצעיר ראיין מייסון נכנע למרסלו ביילסה וללידס במשחק האחרון של הלונדונים, ובמשחק הקרוב הוא רוצה לרשום ניצחון שלישי בתפקיד מאז שהחליף את ז'וזה מוריניו. בשני מפגשי הבית האחרונים נגד הזאבים, דווקא האורחת היא זו שיצאה עם ידה על העליונה. הפצוע היחיד אצל המארחת הוא בן דייויס, ומייסון מעריך כי הוולשי לא יטול חלק במשחקי הקבוצה עד תום העונה.

למרות הסיכויים האפסיים להגיע למפעל הבכיר באירופה, המאמן הצעיר הדגיש: "אני לא צריך לעורר בשחקנים מוטיבציה. הם מתוסכלים מהמקום שהקבוצה נמצאת בו ומבינים את חשיבות המשחקים הקרובים. אני צריך לתת להם את הביטחון, אבל במועדון כמו טוטנהאם, אין צורך לעורר מוטיבציה". בהרכב צפויים הארי קיין יונג מין סון, אך בעמדות ההתקפה האחרות קיימת התלבטות. המאמן טרם הכריע בין לוקאס מורה וגארת' בייל, ובין טאנגי אנדומבלה ודלה עלי. מנגד, האורחת שניצחה באופן דרמטי את ברייטון במחזור האחרון, תנסה להכניע את הלונדונים בחוץ בפעם השלישית ברציפות. זו לא תהיה משימה פשוטה מכיוון שמהסגל ממשיכים להיעדר שחקני מפתח כמו ג'וני, פדרו נטו וראול חימנס.

לוקאס מורה, גארת' בייל. אחד מהם יפתח | Clive Rose/Getty Images

משחקים נוספים

ב-13:50 (ישיר בספורט1), אסטון וילה תתארח אצל קריסטאל פאלאס ותקווה לסיים בצורה חיובית את העונה הטובה שלה. הקפטן, ג'ק גריליש, חזר במשחק האחרון לאחר שלושה חודשי היעדרות, והוא רוצה לחזור לכושר שיא כדי להגיע מוכן ליורו שיחל בחודש הבא. ב-20:50 (ישיר בספורט1), אברטון השמינית תארח את שפילד יונייטד, ותקווה למעידות של טוטנהאם וליברפול במשחקים המוקדמים כדי לשפר עמדות במאבק על אירופה.

ג'ק גריליש | Marc Atkins/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי