לראשונה מאז יום האהבה: קלופ התמוגג מהמקום ה-4, פיליפס ריגש

עם ה-0:3 בברנלי, ליברפול חזרה לטופ4 לראשונה מאז ה-14 בפברואר. המאמן: "מטורף שהגענו כה קרוב, לא יכול לחכות לעשרת אלפים האוהדים שלנו נגד פאלאס". הבלם כבש שער בכורה וגם הציל מהקו. וגם: התרומה של רוברטסון

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

מאז אמצע פברואר היא הייתה מחוץ לטופ4 ומשבר אמצע העונה כמעט מנע ממנה להגיע לליגת האלופות. כעת בליברפול נושמים לרווחה. הקבוצה של יורגן קלופ הביסה אתמול (רביעי) 0:3 את ברנלי והעפילה למקום הרביעי. במחזור הסיום היא תארח את קריסטל פאלאס ותהיה תלויה בעצמה. אחד מכוכבי המשחק היה אנדי רוברטסון שבישל פעמיים. מאז עונת 2017-18, רק לקווין דה בריינה (49) יש יותר בישולים ממנו (35). המשחק אמש היה הפעם הראשונה בה המגן השמאלי מבשל פעמיים מאז אפריל 2019 – למעלה משנתיים.

וכנראה שכאשר רוברטו פירמינו כובש – ליברפול לא מסוגלת לאבד נקודות. בכל 14 משחקים האחרונים בהם הברזילאי הבקיע – הקבוצה של קלופ רשמה 12 ניצחונות ועוד שתי תוצאות תיקו. ב-11 המשחקים האחרונים היא ניצחה. החלוץ רשם עונה חלשה מאוד עם תשעה שערים עד עתה, אם כי שלושה מהם הגיעו בשלושת המשחקים האחרונים. ליברפול מפגינה יציבות סוף סוף. זה היה הניצחון הרביעי שלה ברציפות – הרצף הטוב ביותר שלה העונה, והיא לא הפסידה כבר תשעה מחזורים.

"זה אף פעם לא קל כאן בברנלי", אמר קלופ. "אני לא זוכר משחק שהיה לנו נוח נגדם. המאמן עושה עבודה נהדרת, קשה להתגונן מולם. מלבד התחלה קצת עצבנית מצדנו בה היה עלינו להסתגל לאווירה ולאצטדיון – שיחקנו כדורגל ממש טוב. מצאנו את הרגליים הנכונות. החמצנו פעמיים בתחילת המשחק אבל השגנו שער נפלא עם מיומנות נהדר של סאדיו מאנה והשער השלישי של אוקס צ'מברליין שהיה במיטבו. בלי משחק נהדר אין לך סיכוי לנצח.

המקום הרביעי:  "לא יכולתי להיות מרוצה יותר, למען האמת. אני לא לוקח את זה כמובן מאליו, העונה הזו הייתה קשה להפליא. שמעתי עכשיו שביום האהבה זו הייתה הפעם האחרונה שהיינו בארבע הראשונות כי לא ניצחנו הרבה משחקים באותה התקופה. זה מטורף שהגענו כל כך קרוב. אבל אנחנו רק בחצי הדרך. כנראה שאנחנו כשירים לליגת האלופות ומגיע לנו להיות שם. אני כבר לא יכול לחכות לעשרת אלפים האוהדים שלנו באנפילד. אבל זה עוד לא גמור".

הבלם נתינאל פיליפס כבש את שער הבכורה שלו כשחקן בוגרים. הבלם האם שמח יותר מהשער שכבש או מזה שהציל מהקו: "בהרחקה! התפקיד שלי הוא למנוע שערים. אם אוכל להבקיע זה נהדר, זה בונוס". עוד סיפר: "הכי חשוב שאנחנו במקום הרביעי. זו הייתה המטרה. בשלב הזה של העונה, זה לא משנה איך ננצח. ברור שהלחץ כאן אבל אין מקום לחוסר עקביות. ידענו כי עלינו להעלות את הרמה שלנו. זה אכן היה משחק קשה ופיזי, אחד הקשים שהיו לי העונה". קלופ החמיא לו: "אני מאוד-מאוד מרוצה ואוהב את הילד הזה, הוא יודע את זה. רק בואו נסיים את העונה ואז אין לי בעיה לכתוב שני ספרים עליו וגם על רייס (וויליאמס).

יורגן קלופ | GARETH COPLEY/POOL/AFP via Getty Images

האם קיים הבדל בפן הפסיכולוגי כשכעת ליברפול תלויה בעצמה: "זה לא משנה הרבה כי כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להתרכז במשחקים שלנו ולוודא שננצח את כולם. ברור שאנחנו יודעים שאם ננצח במשחק האחרון וכל עוד לסטר לא תבקיע מבול של שערים – העבודה בוצעה. אבל בכל ערב אתה רוצה לנצח וזה יהיה ככה בסוף השבוע. אני מצפה למשחק הזה ומתרגש מאוד. עלינו להתאושש ולנוח קצת ואז להכין את עצמו, זו הדחיפה האחרונה".

"הניצחון המדהים של ליברפול השאיר את תקוות הצ'מפיונס בחיים ואף שיפר את הפרש השערים שלה משמעותית", נכתב ב-"BBC". " האדומים סבלו שוב ממפגש מלחיץ ונלחצו לשערם. עם זאת, השער של פירמינו היווה את פריצת הדרך וקלופ קרוב להציל משהו מהעונה". "הזינוק המאוחר של ליברפול צבר קצב והיא קפצה למקום בו רצתה להיות. פיליפס היה מבריק, לא הסתפק בשער וחילץ את קבוצתו", זכה הבלם לשבחים ב"סקיי ספורטס". "הסיפור של פיליפס הוא מה שחלומות עשויים ממנו", פסק ג'יימי רדנאפ. "זו הייתה תצוגה הירואית שלו". "המשימה שבפניה היא פשוטה: לנצח את פאלאס ואז אפשר להשאיר את העונה המוזרה הזו מאחור", נכתב ב"דייל מייל", שם שיבחו את טיאגו אלקנטרה: "הוא בעל הבית של ליברפול. תמיד דוחף קדימה ומחפש לקחת סיכונים, הראה הברקות רבות והוסיף למשחק בברנלי".

נתניאל פיליפס, רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח | ALEX LIVESEY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי