אברטון פיטרה את רפא בניטס, ויין רוני מועמד להחליפו

play
מאמן אברטון רפא בניטס | GettyImages, Alex Livesey
רישארליסון הבקיע במספרת, אברטון ספגה 2:1 מול נוריץ' 02:03

המאמן שניצח רק פעם אחת מאז המחזור ה-6 בפרמיירליג, התדרדר לתחתית ובדרך הוביל לעזיבת המנהל הספורטיבי, רופא הקבוצה ולוקא דין, סיים את דרכו בתום חצי עונה בלבד. גם פרנק למפארד מועמד

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

התוצאות הגרועות עשו את שלהן ורפא בניטס פוטר היום (ראשון) מתפקידו כמאמן אברטון, כשהקבוצה רחוקה רק שש נקודות מהקו האדום ומדורגת במקום ה-16 בפרמיירליג. הספרדי בן ה-61, שהגיע אחרי שנתיים בדליאן הסינית, החזיק חצי עונה בלבד על הקווים של הטופיז.

בניטס, שמונה למרות התנגדות האוהדים ואף קיבל מהם איומים בטרם חתם, בשל עברו המוצלח ביריבה העירונית ליברפול, החל את דרכו באברטון ברגל ימין ובששת המחזורים הראשונים הוא ניצח ארבעה משחקים והפסיד רק אחד, אלא שמאז השיגה הקבוצה רק ניצחון אחד במסגרת הליגה. אתמול הגיע הקש ששבר את גב הגמל, כאשר אברטון נכנעה בחוץ לנוריץ' הצנועה ופספסה הזדמנות יקרה להתרחק מהאזור שמוביל לליגת המשנה.

מאמן אברטון רפא בניטס
תם הפרק שלו באברטון. רפא בניטס | אימג'בנק GettyImages, Stephen Pond

יש לציין כי רק בחודש שעבר עזב את אברטון המנהל הספורטיבי מרסל ברנדס, וזאת בשל פערים בינו לבניטס, כאשר המועדון הביע אז את "תמיכתו המלאה" במנג'ר הספרדי. עוד לפני כן, במהלך נובמבר, אברטון פיטרה את ראש הצוות הרפואי לבקשתו של בניטס, שזעם בעקבות מכת פציעות שהשביתה בין השאר את דומיניק קלברט-לואין ואנדרה גומש. בנוסף, המאמן הסתכסך עם המגן השמאלי לוקא דין והוביל לעזיבתו של האחרון לאסטון וילה בשבוע שעבר.

זמן קצר לאחר הודעת הפיטורים, ב"סקיי" סימנו שני שמות עיקריים ברשימת המועמדים לרשת את תפקידו של בניטס. על פי הדיווח, שחקן העבר הכי גדול שמזוהה עם המועדון בשנות האלפיים, ויין רוני שמדריך בימים אלו את דרבי קאונטי המדורגת לפני אחרונה בצ'מפיונשיפ, עשוי להתמנות למאמנה של אברטון. לצדו של רוני הוזכר פרנק למפארד כאחד משני המועמדים המובילים, כאשר גם מנג'ר הטופיז לשעבר רוברטו מרטינס, שמאמן כידוע את נבחרת בלגיה בהווה, נמצא ברשימה.