גמר גביע שלישי ברציפות: צ'לסי ניצחה 0:2 את קריסטל פאלאס

play
מייסון מאונט שחקן צ'לסי חוגג שער | רויטרס
צ'לסי גברה 0:2 על פאלאס ותפגוש את ליברפול בגמר הגביע האנגלי 02:02

לופטוס-צ'יק (65) ומאונט (76) שלחו את טוכל למפגש עם ליברפול, בשחזור גמר גביע הליגה. ניוקאסל ניצחה בדקה ה-95, תיקו לווסטהאם

(גודל טקסט)

שלושה משחקים משמעותיים נערכו היום (ראשון) בכדורגל האנגלי, כאשר במוקד עמד ניצחונה של צ'לסי 0:2 על קריסטל פאלאס בחצי גמר הגביע והיא תפגוש את ליברפול בגמר בוומבלי ב-14 במאי. בליגה: ניוקאסל ניצחה 1:2 את לסטר עם שער בדקה ה-95 ואילו ברנלי נותרה מתחת לקו האדום אחרי 1:1 ופנדל מוחמץ מול ווסטהאם.

רובן לופטוס-צ'יק שחקן צ'לסי כובש מול קריסטל פאלאס
תזמון נהדר לשער ראשון העונה בכל המסגרות. רובן לופטוס-צ'יק כובש | רויטרס

צ'לסי – קריסטל פאלאס 0:2

אחרי שהפסידה בגמר הגביע בשנתיים הקודמות, צ'לסי העפילה לגמר שלישי רצוף ותוכל לתקן ב-14 במאי מול ליברפול שניצחה אותה בסוף פברואר בגמר גביע הליגה (דרמת הפנדלים של קפה). אלופת אירופה היוצאת נפרדה בשבוע שעבר מליגת האלופות למרות הופעה מרשימה מול ריאל מדריד וניצחון 2:3 בסנטיאגו ברנבאו, אבל ידעה להשאיר את האכזבה בצד והעפילה לגמר למרות ערב בינוני למדי.

קריסטל פאלאס, שעשתה דברים יפים העונה עם פטריק ויירה וקידמה לא מעט שחקנים, הייתה אפילו טובה יותר במחצית הראשונה והאמינה שבאפשרותה להפתיע בדרבי הלונדוני ולהגיע לגמר שלישי בתולדותיה, אבל טיל של המחליף רובן לופטוס-צ'יק בדקה ה-65 הוציא לה את האוויר מהמפרשים, כשהקשר חגג שער ראשון מאז כבש במדי פולהאם בנובמבר 2020. 11 דקות לאחר מכן מייסון מאונט נעץ את השני ושלח את צ'לסי לגמר 16 בתולדותיה (שמונה זכיות עד כה, האחרונה ב-2018) – עשור אחרי הפעם הקודמת בו פגשה את ליברפול בגמר הגביע האנגלי וגם ניצחה 1:2.

מייסון מאונט שחקן צ'לסי חוגג שער
שמר על סיכוי לתואר העונה. מייסון מאונט חוגג | רויטרס

דקה 25: קובאצ'יץ' נאלץ לצאת בגלל פציעה, לופטוס-צ'יק נכנס במקומו.

דקה 36: הזדמנות גדולה לפאלאס עם בעיטה של קויאטה, אבל מנדי הדף והציל את צ'לסי.

דקה 65: גול! הגנת פאלאס כשלה בהרחקה והכדור הגיע למחליף לופטוס-צ'יק שירה בחצי גובה אל הרשת בימין. הכדור פגע קלות בשחקן הגנה, אבל לבאטלנד בכל מקרה לא היה סיכוי. 0:1 לצ'לסי.

דקה 76: גול! מאונט החליף מסירות עם ורנר, השתחרר יפה מאנדרסן ובעט שטוח בימין אל הרשת, כשבאטלנד רק ליטף את הכדור. 0:2 לצ'לסי בדרך לגמר.

דקה 78: אנדרסן יכול היה להחזיר את קריסטל פאלאס למשחק, אבל נגח מעל המשקוף כשהוא לבדו שני מטרים מהשער.

דקה 90: ורנר פרץ בשמאל והכין ללוקאקו המחליף שאיכשהו החמיץ עם בעיטה לקורה. זייש הגיע לריבאונד ונבלם מטר מהקו.

מתאו קובאצ'יץ' שחקן צ'לסי פצוע
נפצע בשלב מוקדם. מתאו קובאצ'יץ' | רויטרס

ווסטהאם – ברנלי 1:1

אחרי פיטוריו של שון דייץ' בתום עשור במועדון, ברנלי קיבלה הזדמנות טובה לצמצם פערים מאברטון בבכורה של המאמן הזמני מייק ג'קסון, כשמולה התייצבה ווסטהאם המותשת ושיכורת הניצחון אחרי העלייה לחצי גמר הליגה האירופית. האורחת עלתה ליתרון מנגיחה של ההולנדי ואוט וחהורסט בדקה ה-33 ויכלה גם לכבוש את השני לפני ההפסקה, אבל מקסוול קורנה בעט החוצה מהנקודה הלבנה והעונש הגיע בדקה ה-74, עם שער של הצ'כי תומאש סוצ'ק אחרי קרן של מנואל לאנסיני. הפטישים היו קרובים להשלים מהפך, אבל ניק פופ מנע זאת עם שתי הצלות גדולות בדקות 88 ו-89 והם נותרו במקום השביעי – מרחק חמש נקודות מטוטנהאם הרביעית.

מקסוול קורנה שחקן ברנלי מחמיץ פנדל מול ווסטהאם
ברנלי תצטער על ההחמצה הזו. הפנדל של מקסוול קורנה | רויטרס

ניוקאסל – לסטר סיטי 1:2

ברונו גימראייש, שהעניק למגפייז ניצחון על סאות'המפטון לפני כחודש עם עקב נהדר, חתם את שמו על עוד שלוש נקודות שמבטיחות כמעט סופית את ההישארות. לסטר, שהגיעה אחרי שלושה משחקי ליגה ללא הפסד והעפילה ביום חמישי לחצי גמר הקונפרנס ליג על חשבון פ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי, הוליכה משער של אדמולה לוקמן בדקה ה-19, אבל הרכש הברזילאי שהגיע בינואר מליון דחק את השוויון מבין רגליו של קספר שמייכל החולמני ועמוק בתוך תוספת הזמן השלים את המהפך בנגיחת זינוק אחרי פריצה נהדרת של המחליף ג'ו ווילוק בצד שמאל.

ברונו גימראייש שחקן ניוקאסל חוגג שער
הכריע בדקה ה-95. ברונו גימראייש | רויטרס

תוצאות משחקי השבת:

טוטנהאם – ברייטון 1:0
מנצ'סטר יונייטד – נוריץ' 2:3
סאות'המפטון – ארסנל 0:1
ווטפורד – ברנטפורד 2:1