סארי: "לספסל את דיבאלה זה חילול השם?", רונאלדו זכה לשבחים

כריסטיאנו רונאלדו, מתייס דה ליכט
כריסטיאנו רונאלדו, מתייס דה ליכט | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

המאמן העדיף את דוגלאס קוסטה בהרכב: "אי אפשר לשחק עם ארבעה חלוצים". באיטליה נכתב על הכוכב שכבש צמד: "מי יכול לעצור אותו?". גם דה ליכט זכה לשבחים: "נראה כמו הבלם של אייקס". עימות בין יובה ופיורנטינה

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

במחזור הקודם הפסידה יובנטוס 2:1 בנאפולי ואתמול (ראשון) הסדר שב על כנו. רגע לפני יום הולדתו ה-35, כריסטיאנו רונאלדו כבש צמד בשני פנדלים, מתייס דה ליכט הוסיף את שערו השני העונה והאלופה ניצחה 0:3 את פיורנטינה והשיגה את הניצחון ה-1,600 שלה בליגה – יותר מכל קבוצה אחרת. דוגלאס קוסטה וגונסאלו היגוואין היו הפרנטרים של הפורטוגלי בהתקפה אך האלופה לא היטיבה לשחק.  גולת הכותרת הייתה בצד השני של המגרש – זה היה המשחק השני בלבד בו יובה שמרה על שער נקי מעשרת משחקי הליגה האחרונים שלה.

בסיום המשחק התפתחה מעין מהומה. נשיא פיורנטינה פוריה קומניסו זעם על הפנדלים שקיבלה האלופה ואמר: "זה מגעיל אותי, המשחק הוכרע על ידי השופט", כשהביקורות הן בעיקר על הפנדל השני שקיבלה הקבוצה, כאשר הפנדל הראשון נשרק לאחר נגיעת יד ממנה ניסה שחקן פיורנטינה להימנע ככל האפשר. באלופה לא נשארו חייבים וענו: "הוא רק מחפש אליבי", כשפאבל נדבד צעק: "תשתה תה לפני שאתה מדבר, ניצחנו בזכות".

באיטליה התייחסו גם כן לשיפוט אם כי בציניות. ב"קוריירה דלה ספורט" נכתב: "יובה מקבלת עזרה, אבל אלה רק תירוצים", ונכתב על הדם הרע בין המועדונים. ב"טוטוספורט" התייחסו לכוכב הפורטוגלי: "50 שערים במדי יובה, אל תעצרו אותו עכשיו". ב"גאזטה דלה ספורט" נכתב: "דה ליכט שוב נראה כמו הבלם של אייאקס" כשהוא קיבל את הציון 7 – הגבוה ביותר במשחק. "הסימפוניה התשיעית של רונאלדו הכניעה את פיורנטינה", ואתם בטח יודעים למה.

רונאלדו כבש במשחק הליגה התשיעי שלו ברציפות והשווה את שיאו של דוד טרזגה מדצמבר 2005. רונאלדו כבש 14 שערים באותה הריצה לעומת 11 של הצרפתי. אגב, מאז שנת 2020, הפורטוגלי הבקיע כבר עשרה שערים. הוא הגיע ל-50 שערים במדי יובנטוס ב-70 הופעות, ובליגה בלבד יש לו 40 שערים בשנה וחצי ועוד עשרה בישולים. בעונה שעברה היו לו 28 שערים ואין ספק שהעונה הוא ישפר את המספרים שלו. "טוב לחזור למסלול הניצחונות, תמיד שמח להבקיע באצטדיון שלנו. שמח על השער ה-50 עם חולצת הביאנקונרי", כתב רונאלדו ברשתות החברתיות. במשחק הקרוב נגד ורונה הוא יוכל לקבוע שיא חדש.

מאוריציו סארי סיכם: "זה היה משחק קשה כי פיורנטינה לא הפסידה בליגה בשנה החדשה. השתמשתי בדוגלאס קוסטה כי ידעתי שהם יחסמו את השטחים בקישור והוא פיתרון טוב לכך, הוא מייצר מצבים. לדעתי הוא עדיין רחוק משיאו ברמה הפיזית. הוא כן יוכל לעשות את ההבדל. לא היינו מספיק עקביים ברמת האנרגיה". על המערך: "אני לא יכול לשחק עם ארבעה חלוצים, זה יפגע במאפיינים החיוניים של הקבוצה, ואז רונאלדו יצטרך גם לשחק באגף. להשאיר את פאולו דיבאלה בחוץ זה כנראה חילול השם, אבל יש לנו כל כך הרבה שחקנים התקפיים נפלאים ואי אפשר לשחק עם כולם. במשחק הזה, היגוואין היה שימושי יותר".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי