דה ליכט: "בהתחלה צחקו עליי, הכדור היה כמו מגנט ליד שלי"

מתייס דה ליכט
מתייס דה ליכט | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

הבלם של יובה משחזר את תחילת דרכו הקשה: "היו עליי הרבה עיניים, הצטרפתי ישר למסע המשחקים ונגמר לי האוויר אחרי 20 דקות". וגם: הביטחון שהקבוצה נתנה לו, מה הוא לומד מואן דייק והשיחה עם רונאלדו

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

מתייס דה ליכט היה אחד משחקני הרכש הלוהטים ביותר של קיץ 2019. קפטן אייאקס הגיע ליובנטוס בקול תרועה רמה עם תג מחיר כבד והתקשה מאוד בתחילת דרכו. בראיון שקיים עם חברו לקבוצה, וויצ'ך שצ'סני בערוץ היוטיוב "Foot Truck" הוא מספר אנקדוטה נוספת על הבחירה ביובה,  על החודשים הלא פשוטים וגם על המודל לחיקוי שלו.

 
 
על הגעתו ליובה אמר דה ליכט: "בעונה שעברה במדי אייאקס זכיתי בפרד השחקן הצעיר הטוב ביותר. הגעתי לטורינו כדי לאסוף אותו. זו הייתה הפעם הראשונה שנסעתי עם חברה שלי למקום אחר. לפני שחתמתי כאן כבר ביקרתי בכל העיר. היה לי זמן רב לבחור בין המועדונים שרצו אותי. עשיתי את השיקולים שלי והבנתי שיובה היא הטובה ביותר עבורי. כריסטיאנו רונאלדו אכן דיבר איתי, וברור שזה היה כבוד גדול".
 
 
השיחה עם המועדון: "יובנטוס אמרה לי שהסיבה שהיא רוצה אותי היא משום שאני בוגר ויודע להתמודד עם לחץ. במועדון הבינו שקשה לילד בן 19 להגיע למדינה אחרת אבל החדירו בי ביטחון: 'אנחנו מאמינים בך, אתה תמצא את המקום שלך בקרוב'. כשנכנסתי בפעם הראשונה לחדר ההלבשה זה היה כמו ילד שמגיע לחנות ממתקים".


עכשיו הוא בטוח בעצמו. דה ליכט (Stefano Guidi/Getty Images)
 

 
תחילת דרכו של דה ליכט הייתה קשה כפי שסיפר: "היה לי קשה במשחקים הראשונים. היו הרבה עיניים עליי. במשחק השני כבר כבשתי שער עצמי ואז הלחץ גבר. הגעתי ישר למחנה האימונים באסיה, היה משא ומתן קשה בין המועדונים. אני זוכר שלא היה לי אוויר נגד טוטנהאם אחרי 20 דקות (משחק ידידות)". הוא מספר שהיה עליו להתרגל מתי ללחוץ ומתי לנוע אחורה. "השתפרתי לאט לאט ואני בטוח בעצמי. כאן באיטליה זה לא שגרתי ששחקן הגנה מאיים על השער".
 
 
אבל הבעיה הקשה ביותר שלו היו הפנדלים: "הסיטואציה הטובה ביותר להסביר את המזל הרע שלי הייתה הפנדל נגד גרמניה, הכדור צנח, הרמתי את מבטי ופתאום זה פגע לי ביד. גם ביובנטוס אמרו לי בחדר ההלבשה 'זה לא ייאמן'. הם צחקו עליי ואני לקחתי את זה ברוח טובה, ממש הרגשתי שהכדור הוא כמו מגנט ליד שלי".
 
 
הבלם מעריץ את וירג'יל ואן דייק שותפו לנבחרת הולנד וכן את ג'ורג'יו קייליני ועל כך סיפר: "אני מדבר איתם הרבה, אני רואה מה הם עושים ועד כמה הם רגועים. אני מנסה לקחת מהם תכונות ולשפר את המשחק שלי אבל הכי חשוב לשמור על סגנון המשחק שלי. לכל שחקן יש סגנון משלו".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי