באיטליה יבחנו אם ניתן להחזיר את הקהל למגרשים עוד העונה

אוהדי אטאלנטה
אוהדי אטאלנטה | Eurasia Sport Images / Contributor

לפי "גאזטה דלו ספורט", בשבוע הבא תעביר ההתאחדות מתווה לפיו ייפתחו באופן חלקי האצטדיונים עם חידוש הסרייה A: "האוהדים הם הדבר החשוב ביותר בכדורגל ומכריחים אותנו לשחק בלעדיהם"

(גודל טקסט)

אחרי שהבונדסליגה הייתה הליגה הבכירה הראשונה שחזרה לשחק בכדורגל, האם הסרייה A תהיה פורצת הדרך שתאפשר לקהל לחזור לאצטדיונים? הבוקר (שני) פורסם בעיתון "גאזטה דלו ספורט" כי בעוד שבוע מהיום, ב-8 ביוני, ייערך דיון באשר לאפשרות, עשרה ימים לפני שהליגה תצא לדרך מחודשת.

"עדיין מוקדם לדבר על זה, אבל בקרוב יהיה ניתן", נכתב בעיתון. כידוע, במספר מדינות שבהן הליגות כבר נפתחו או ייפתחו, כגון הונגריה שהייתה הראשונה ורוסיה, אושרה כניסת קהל למשחקים תחת הגבלות נוקשות וביניהן רק 10 אחוזים מתכולת האצטדיון יוכלו להיכנס או שמירת שלושה כיסאות בין כל אוהד, וכעת גם בארץ המגף בוחנים את האפשרות לפתוח את היציעים ומתכוונים להגיש מתווה בדיון בעוד שבוע.

כמו בישראל, גם באיטליה טוענים ראשי הכדורגל כי אם צפויה הממשלה לאשר כניסה לבתי קולנוע ולתיאטראות, מקומות סגורים, אין סיבה שלא תותר כניסת קהל גם למגרשי הכדורגל תחת כיפת השמיים. ג'ובאני קרנבאלי, מנכ"ל סאסואולו, היה הראשון להתייחס לנושא ואמר: "האוהדים הם הדבר החשוב ביותר בכדורגל ומכריחים אותנו לשחק בלעדיהם. זו בעיה שעלינו לפתור במהירות, אנחנו צריכים לחשוב על פתיחה חלקית של האצטדיונים תחת שמירה על הנחיות ריחוק חברתי. צריך לנהוג בהיגיון, אבל לא לפחד".

בשלב זה, כאמור, מדובר בהערכת מצב ראשונית בלבד שתתקיים בעוד שבוע, אולם הקבוצות ידחפו לכך. בעיה נוספת שעולה היא כיצד תבוצע החלוקה מי מהאוהדים יוכל להיכנס ומי לא, חשש שקיים אצל כל המועדונים באירופה וגם בישראל בקרב הקבוצות הגדולות, במקרה שיאושר קהל במספרים מינימליים בלבד.


עוד נזכה לראות העונה אוהדים בסן סירו? (Tullio M. Puglia/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי