ניצחון יספיק ליובה לסקודטו, האוהדים יגיעו מחוץ לאצטדיון

מאוריציו סארי, כריסטיאנו רונאלדו. מצפים לתואר | Anadolu Agency / Contributor

ראשון באיטליה: האלופה שכשלה בחמישי תוכתר בפעם ה-9 ברציפות אם תגבר על סמפדוריה. סארי: "אני מרוצה, זו העונה הקשה מכולן". בקבוצה חוששים מכושר גרוע לפני ליון. רונאלדו רוצה לעבור את אימובילה. היגוואין בספק

קבוצות: יובנטוס לאציו
(גודל טקסט)

באיטליה כבר רואים את סיום עונת 2019/20 מעבר לפינה. המחזור ה-36 שנפתח כבר ביום שישי עם התיקו בין מילאן ואטאלנטה ויימשך הערב (שבת) יגיע לסיומו ביום ראשון עם לא פחות משישה משחקים. יובנטוס שתארח את סמפודריה, זקוקה לנקודה בלבד כדי לזכות באליפות תשיעית ברציפות. העולות לאירופה כבר הוכרעו כך שבארץ המגף ממתינים ליורדת השלישית – קרוב משולש בין לצ'ה, גנואה וטורינו.

יובנטוס – סמפדוריה (22:45)

האלופה במשבר – עם ניצחון בודד בחמשת המשחקים האחרונים, אבל היא גם האלופה שבדרך. ניצחון ביתי נגד סמפודריה יספיק לקבוצה של מאוריציו סארי כדי לזכות בסקודטו התשיעי ברציפות. הביאנקונרי עדיין כועסים אחרי ההפסד הדרמטי 2:1 לאודינזה. כמובן שאם תזכה בתואר, האלופה תוותר על מסורת האוטובוס הפתוח ברחובות העיר לאור מגיפת הקורונה. ראש עיריית טורינו ביקש מהאוהדים להתחשב במצב ולא להתקהל. בכל מקרה, הקהל צפוי להגיע לאזור האצטדיון עם דגלים, צעיפים ועוד.

"עכשיו באמת אסור להיכשל", נכתב בכותרת ב"גאזטה דלה ספורט", שם נטען בנוסף כי בגברת הזקנה לא חוששים מאיבוד האליפות אלא כבר מכוונים קדימה לעבר הגומלין נגד ליון בליגת האלופות והתחושות לא טובות. בכתבה אחרת התייחסו לבעיות בהגנה – "כך נפלה החומה של יובנטוס". המאמן לא שוחח עם שחקניו על המשחק לפי הדיווחים, כשהעדיפות היא לא לחפש אשמים אלא לפתוח דף חדש ולהסתכל אל עבר המשחק הבא.

שחקני יובנטוס חוגגים
שחקני יובנטוס. ניצחון=אליפות | Stefano Guidi/Getty Images

לאונרדו בונוצ'י חוזר מהשעייה אולם ג'ורג'ו קייליני ימשיך להיעדר בשל פציעה, ולפי ההערכות מתייס דה ליכט יזכה למנוחה. דוגלאס קוסטה לא כשיר וייעדר גם ממחזור הסיום אחרי פציעה חדשה וגונסאלו היגוואין בספק גדול, כך שהסגל מתקצר. סארי מתלבט לגבי הקשר השלישי לצד אדריאן ראביו ובלז מטווידי – רודריגו בנטקור או מיראלם פיאניץ' שסופסל בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים.

סארי אמר: "אנחנו רוצים לנצח ולהשיג את המטרה שלנו, עלינו להילחם היטב ולא לאבד את הראש. אני בטוח שנהיה בשיא המוטיבצייה ונהיה נחושים. היריבות קרובות אלינו. עייפות גופנית ונפשית היא בעיה משותפת לכל הקבוצות שמשחקות לעתים קרובות. איבדנו את הסדר במשחק האחרון אבל המנטאליות הייתה נכונה/ סמפדוריה? היא קבוצה חזקה ששומרת על סדר במשחק שלה. היא בתקופה טובה".על הפצועים: "אנחנו מנסים להחזיר אותם למסלול".

על העונה: "ליגת האלופות מרתקת מאוד, אך התחרות שמצביעה בצורה הטובה ביותר על עבודה עונתית זו אליפות הליגה. ועכשיו אנחנו חושבים רק על זה. הייתי נותן ציון גבוה לקבוצה שלי, זו האליפות הכי קשה בתולדות הכדורגל האיטלקי עם קשיים אדירים לכולם בגלל מה שקרה".

סמפדוריה מצידה נעצרה במחזור הקודם אחרי שלושה ניצחונות רצופים (בכולם כבשה שלושה שערים) אך היא בכושר טוב עם חמישה ניצחונות משבעת המחזורים האחרונים מה שהרחיקו אותה עד כדי תשע נקודות מהתחתית. מאז חידוש הליגה, שני החלוצים נמצאים בכושר מעולה – מנולו גביאדיני ופדריקו בונאצולי כבשו חמישה שערים, ואסור לשכוח את פאביו קוואליארלה הוותיק שהבקיע 11 שערי ליגה העונה.

לאונרדו בונוצ'י
לאונרדו בונוצ'י. חוזר לסגל | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

ורונה – לאציו (20:30)

הקבוצה של סימונה אינזאגי קטעה את הרצף השחור של חמישה משחקים ללא ניצחון. היא מדורגת במקום הרביעי ומעבר לרצון להתחרות על המקום השני (תוכל להשתוות לאטאלנטה) כעת נראה שהמטרה הגדולה היא לעזור לצ'ירו אימובילה לסיים כמלך שערי הליגה כאשר האיטלקי מוביל בשער אחד על פני רונאלדו. הקשר מנואל לצארי ייעדר בשל צהובים. בסיבוב הקודם הלאציו לא הצליחה לנצח את היריבה במגרשה הביתי וסיימה רק בתיקו 0:0.

צ'ירו אימובילה. ימשיך להיאבק עם כריסטיאנו רונאלדו | Marco Rosi – SS Lazio/Getty Images

בולוניה – לצ'ה (18:15)

האורחת מגיעה למשחק אחרי ניצחון חשוב מאוד על ברשיה שירדה ליגה (1:3) וחייבת להשיג שוב שלוש נקודות למאבקי התחתית הקשים. כרגע היא רחוקה ארבע נקודות מחוף מבטחים. מנגד, ב-2020 הקבוצה של פאביו ליבראני ניצחה רק פעם אחת מחוץ לביתה. בולוניה מצידה מדורגת במקום ה-12 הבטוח ולוטשת עיניים למקום העשירי כשרק נקודה מפרידה בינה לבין פארמה.

רומא – פיורנטינה (20:30)

הקבוצה של פאולו פונסקה כבר הבטיחה את המקום בליגה האירופית ורוצה להמשיך את התקופה הטובה שלה – השיגה 13 נקודות מ-15 האחרונות כשבמחזור החולף רשמה את ניצחון השיא שלה העונה – 1:6 גדול על ספאל. האורחת, שסחטה תיקו נגד אינטר בסן סירו, אף היא ללא מטרות מיוחדות, מדורגת במקום ה-11. פרנק ריברי ימשיך בהרכב כפי שהיה בכל המשחקים מאז חידוש הליגה.

פרנק ריברי מול רומלו לוקאקו | Marco Luzzani/Getty Images

משחקים נוספים: ספאל – טורינו (20:30), קליארי – אודינזה (20:30)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי