זלאטן: "אני כמו בנג'מין באטן". באיטליה התמוגגו: אינסופי

זלאטן איברהימוביץ'. לא עוצר | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

לראשונה בקריירה החלוץ כבש צמד במחזור הפתיחה של הסרייה א' ורשם שיאים נוספים, בתקשורת שיבחו. השבדי הבהיר: "אני לא זקן, הצעירים מקשיבים לי. רוצים להיות טובים מהעונה שעברה". מאלדיני אישר שמילאן בעקבות בלם

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

מילאן הייתה 'אלופת הקורונה' באיטליה אשתקד כאשר השיגה הכי הרבה נקודות לאחר חידוש הליגה. הרוסונרי פתחו מצוין גם את עונת 2020/21 עם ניצחון 0:2 על בולוניה, שהאריך את רצף משחקיה ללא הפסד ל-13 בכל המסגרות יחד עם סיום העונה שעברה. כוכב המשחק, איך לא, היה זלאטן איברהימוביץ'. החלוץ רשם לקראת גיל 39 עוד הישג, כאשר לראשונה בקריירה כבש צמד במשחק פתיחת עונה בסרייה א'. החלוץ היה מעורב ב-15 שערים ב-16 משחקים במחזורי הפתיחה השונים בחמש הליגות הגדולות (11 גולים וארבעה בישולים). מאז 2001 למעשה זלאטן הבקיע בכל העונות, כאשר ב-1999 הצליח לכבוש במדי מאלמו השבדית.

בתקשורת האיטלקית שיבחו כמובן. "איברה האינסופי", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "הוא כמעט בן 39 ועדיין מוציא את מילאן לדרך חדשה. בזכותו הרוסונרי נוצצים. הגעה לליגת האלופות העונה בהחלט אפשרית". "המופע של איברה, מילאן ממשיכה בריצה שלה. השבדי שוב היה הגיבור הגדול עם צמד נגד בולוניה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "איברה בום-בום" הייתה הכותרת ב"טוטוספורט". "אחרי השער בליגה האירופית, החלוץ הבקיע צמד גם בפתיחת הסרייה א'".

זלאטן התבטא בצורה אופיינית לאחר המשחק: "אני בכושר טוב, אני עובד קשה, זה המשחק השני התחרותי העונה. ניצחנו ויכולתי להבקיע יותר. אם הייתי בן 20 הייתי כובש שני שערים נוספים", התבדח. "אני לא זקן, אני כמו בנג'מין באטן, נולדתי זקן ואני מת צעיר. אבל אם נדבר ברצינות, הקבוצה עבדה טוב. אנחנו לא במאה אחוז יכולת ולכן עשינו כמה טעויות שלרוב אנו נמנעים מהן, אבל המשחק מבשר טובות".

זלאטן על שער "גאזטה דלה ספורט" | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט"

העונה הנוכחית: "המטרה היא להיות טובים יותר מהעונה שעברה. השחקנים הצעירים עובדים קשה, הם מקשיבים ובעלי משמעת ואחרי חצי השנה האחרונה כולם יודעים מה עליהם לעשות כדי להצליח, עליהם להישאר מרוכזים כל יום. השנה אנחנו צריכים להתכונן משחק אחר משחק, לשחק בביטחון ושכל משחק יהיה כמו גמר גביע".

הציפיות: "אני אוהב שיש עליי אחריות. הלחץ הגדול ביותר הוא מה שאני מפעיל על עצמי. אני לא רוצה שאנשים דיברו על הגיל שלי אלא שיתייחסו אלי באותה רמה כמו כולם. לא משנה אם אני בן 38, אני רוצה שיתייחסו אליי כמו למישהו בן 20".

המאמן פיולי היה מרוצה: "כשהקבוצה במצב טוב ברמה הנפשית, הרגליים והגוף הולכים יחד עם המוח. הצלחנו טוב מאוד נגד יריבה אגרסיבית ואינטנסיבית. כמובן שעלינו להשתפר, יש דברים שפחות אהבתי אחרי שנטלנו את ההובלה. הקבוצה משחקת בביטחון, יודעת לחרוק שיניים בלחץ ולהילחם כשקשה. הטקטיקה עובדת היטב. יש עדיין שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל. יש לנו הרבה איכות אך עליהם לצבור ניסיון וללמוד איך לקרוא את המשחק, מתי לתקוף ומתי לספוג לחץ".

על זלאטן: "הוא אלוף ואני מאושר. הוא ממשיך לרגש אותנו בכל פעם, אפילו באימונים. כשהקבוצה נראית טוב, כל שחקן מעצים את היכולת שלו, זה הולך יחד". עוד אמר: "עלינו להיות שאפתניים, המטרות ברורות. המקום השישי מהעונה שעברה לא מספיק למועדון הזה".

מעבר לכך, המנהל הטכני פאולו מאלדיני רמז שהקבוצה עוד תתחזק: "היעד המרכזי הוא בלם, יש לנו רעיון כדי לבנות את הקבוצה הזו, ניסינו להשיג את השחקנים הטובים ביותר שיש וגם לפקוח עין על הכספים. הניסיון אפשר לי לצמוח ולהתפתח, התחלנו תהליך ב-2018". מאלדיני הוסיף כי "תם עידן ההכרזות במילאנו" – התייחס לכך שבכל קיץ הציפיות היו גבוהות וכבר שבע שנים שהקבוצה נעדרה מליגת האלופות.

זלאטן איברהימוביץ' חוגג | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי