2:3 ליובנטוס בהארכה, לוקאקו הדיח את פיורנטינה בדקה ה-119

דרמה ענקית בגביע האיטלקי: חאמזה ראפיה בן ה-19 העלה את יובנטוס לרבע הגמר בהארכה, סיום משוגע סידר לנראזורי דרבי מול מילאן, מחזיקת הגביע מנאפולי ניצחה 2:3 את אמפולי. צפו בתקצירים

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר של הגביע האיטלקי נפתח אתמול (שלישי) עם העפלתה של מילאן לרבע אחרי ניצחון קשה בפנדלים על טורינו. היום משחקי השמינית נמשכים עם שלושה מפגשים, כאשר במשחק המוקדם אינטר עלתה לשמונה האחרונות במפעל לאחר 1:2 נגד פיורנטינה אחרי הארכה ותתמודד מול הרוסונרי בשלב הבא. לאחר מכן, מחזיקת הגביע, נאפולי, העפילה לרבע הגמר אחרי 2:3 קשה על אמפולי מליגת המשנה. במשחק האחרון של היום, יובנטוס ניצחה 2:3 את גנואה לאחר הארכה.

יובנטוס – גנואה 2:3

ליובנטוס העונה יש הרבה יותר מזל ממה שהיה לה בכל השנים שעברו. אחרי שהסתבכה לפני שלושה ימים בניצחון על ססואולו, הערב אלופת איטליה השכילה לאבד יתרון כפול בבית נגד גנואה, אך לנצח בהארכה בזכות שער של חאמזה ראפיה בן ה-19.

אז מהיה לנו הערב בטורינו? אנדראה פירלו הציב הרכב עם מספר שחקנים מחליפים, כאשר במוקד כריסטיאנו רונאלדו פתח על הספסל. אחרי 23 דקות בלבד היה נדמה שיובה בדרך לטיול קליל לעבר רבע הגמר, זאת לאחר שער מוקדם של דיאן קולוסבסקי כבר בדקה השנייה, ולאחר מכן שער של אלברו מוראטה.

בדקה ה-28 לנארט צ'יבורה הגרמני החזיר את גנואה לעניינים כאשר צימק ל-2:1, והרגע הגדול של האורחת הגיע בדקה ה-74, כאשר פיליפו מלגוני, בן 21 גם הוא, סובב כדור אדיר לחיבורים של ג'יאנלואיג'י בופון. רונאלדו עלה לכר הדשא בדקה ה-88 בתקווה להביא לשער הניצחון, אך מי שהתכבד בו היה ראפיה הטוניסאי, שהפך לגיבור הגדול של הגברת הזקנה הלילה.

ראפי חוגג. בן ה-19 הפך לגיבור של יובנטוס נגד גנואה | Giorgio Perottino/Getty Images

פיורנטינה – אינטר 2:1 (אחרי הארכה)

אינטר שלטה מהפתיחה, לחצה, ובדקה ה-40 גם עלתה ליתרון בזכות פנדל מדויק של ארתורו וידאל, אשר בעט כדור שטוח ועצמתי אל מרכז השער ולרשת. השופט החליט להעניק כדור עונשין מ-11 מטרים לנראזורי אחרי שאלכסיס סאנצ'ס הוכשל ברחבה. תחילה לא נפסק פנדל, אך לאחר צפייה במערכת ה-VAR הוחלט להצביע על הנקודה הלבנה.

שתי דקות בלבד עברו והשופט קיבל החלטה הזויה – להעניק פנדל לפיורנטינה אחרי חטיפת כדור נקייה להפליא של מילאן שקריניאר לכריסטיאן קואמה ברחבה. משום מה הוחלט לשרוק לכדור עונשין, אך מערכת ה-VAR כמובן התערבה והפנדל בוטל בצדק מוחלט. אבל קואמה לא ויתר ובדקה ה-57 השווה ל-1:1 עם שער ענק, לאחר שבעט כדור אדיר מקצה הרחבה מהאוויר אל בין החיבורים. ביצוע גדול של החלוץ.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1026756

המחצית השנייה הייתה הרבה יותר שוויונית ופיורנטינה הצליחה ללחוץ ולהגיע לכמה מצבים. אינטר הסתבכה אחרי מחצית ראשונה טובה, ולא הושגה הכרעה בתום 90 דקות. שתי הקבוצות הלכו להארכה, ובדקה ה-102 אלכסיס היה קרוב לכבוש שנגח מקרוב הגבהה של אשרף חכימי, אך הכדור של הצ'יליאני נהדף. גם רומלו לוקאקו נעצר אצל שוער הסגולים בדקה ה-116. ואז, בדקה ה-119, בצורה הכי דרמטית שיש, לוקאקו נגח לרשת אחרי הגבהה נפלאה של ניקולו בארלה מהאגף הימני, סידר סיום משוגע למשחק והעלה את אינטר לרבע הגמר – שם מחכה לה דרבי מול מילאן.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1026759

נאפולי – אמפולי 2:3

מחזיקת הגביע עשתה את שלה והעפילה לרבע הגמר על חשבון מוליכת הסרייה ב', שם היא ממתינה למנצחת במשחק בין רומא לספציה. אמפולי, שהפסידה לראשונה מזה חודשיים וחצי, נאלצה להופיע למשחק החוץ הקשה ללא ללא המאמן ושלושה שחקנים שקיבלו הודעה כי הם שהו ליד חולה מאומת ונכנסו לבידוד. למרות זאת, היא היוותה יריבה שקול, חזרה פעמיים מפיגור והפסידה רק 3:2. ג'ובאני די לורנצו פרץ את הסכר בנגיחה אדירה לאחר התקפת מעבר יפה (18), נדים באירמי הצעיר איזן במבצע יפה (33), אלא שהירבינג לוסאנו, שבישל את הראשון, ניצל טעות בהגנת האורחת (38) ושיגר טיל אדיר שקבע 1:2 לנאפולי בהפסקה.

נאפולי המשיכה ללחוץ במחצית השנייה, אבל לא הצליחה להבקיע את השלישי ונענשה. באירמי, כבר אמרנו? הקשר בן ה-21 איזן ל-2:2 בדקה ה-68 עם ביצוע יפה נוסף, כשהפעם הוא ירה מ-22 מטר לקורה ופנימה וחגג צמד גדול. שלוש דקות מאוחר יותר המארחת קיבלה הזדמנות להחזיר לעצמה את היתרון לאחר שגיאה גסה בהגנת אמפולי, אולם לורנצו אינסינייה בעט לשמיים מול רשת חשופה. איזה פספוס של האיטלקי. כשנראה היה שגאטוסו וחניכיו עומדים להסתבך ועלולים להיכנס להארכה מיותר מבחינתם, הגיע אנדראה פטאנייה שדחק מקרוב (77) את הראשון שלו העונה לאחר כדור קרן וסידר 2:3 דרמטי בסיום.

שחקני נאפולי חוגגים | Francesco Pecoraro / Stringer

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי