בסגל חסר: פירלו חולם על תואר ראשון, אינסינייה מחכה לשער המאה

כריסטיאנו רונאלדו, אנדראה פירלו | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

יובנטוס תפגוש ברביעי (22:00, ספורט4) את נאפולי בגמר בסופר קאפ האיטלקי. דיבאלה פצוע, גם דה ליכט, קוואדראדו וסנדרו ייעדרו. טקינאדרי ביקר את רונאלדו והזהיר את המאמן. הקשר של גאטוסו רחוק גול אחד מהישג על

(גודל טקסט)

יובנטוס בפעם התשיעית בתולדותיה או נאפולי עם זכייה שלישית? תואר ראשון יחולק מחר (רביעי) בכדורגל האיטלקי כאשר האלופה תפגוש את מחזיקת הגביע במגרשה של ססואולו (22:00, שידור ישיר בספורט4) בגמר הסופר קאפ האיטלקי. אנדראה פירלו, שספג ביקורות קשות אחרי ההפסד 2:0 לאינטר – רוצה לזכות בתואר ראשון בקריירת האימון במשחקו ה-25 בלבד (עד עתה רשם 15 ניצחונות מול שלושה הפסדים). מעבר לכך, הביאנקונרי ישמחו לנקום ביריבה שגברה עליהם 2:4 בגמר הגביע אשתקד בדו קרב פנדלים.

צפו בגמר הגביע מהעונה שעברה:

האלופה מגיעה למשחק עדיין בסגל חסר מאוד – ללא החלוץ הפצוע פאולו דיבאלה שנעדר גם מהמשחק בראשון, כאשר גם מתייס דה ליכט, חואן קוואדראדו ואלכס סנדרו ימשיכו להיעדר בשל נגיף הקורונה. פירלו עשוי לפתוח עם ווסטון מקני במרכז השדה כדי לרענן. ייתכן ופדריקו ברנרדסקי ישחק כמגן שמאלי לאור האכזבה מיכולתו של ג'יאנלוקה פרבוטה.

פירלו אמר: "נאפולי קבוצה חזקה עם קצב מצוין והרבה טכניקה, נהיה חייבים להיזהר ולנצל את המצבים שלנו". המאמן רמז כי רצה לשתף את ג'יאנלואיג'י בופון בין הקורות אך השוער הוותיק סובל מפגיעה קלה ועל כן זה לא יקרה. "זה משחק חשוב שמגיע אחרי הפסד רע מאוד בליגה, אנחנו להוטים לחזור לנחישות ולרעב שמאפיינים אותנו ולזכות בגביע. אנחנו רוצים להפוך את הדף".

המאמן נשאל האם יובה שבעה אחרי תשע אליפויות ברציפות: "אני מעדיף שיעבירו ביקורת עליי ולא על השחקנים. אנחנו רוצים לנצח ולשכוח מזה, זה רגע קשה ויש כאלה במהלך העונה. עליי להפיק את המיטב מכל שחקן ביובנטוס. אם קבוצה זכתה תשע פעמים ברציפות בסקודטו זה מוכיח שזה לא צירוף מקרים אלא פרס על עבודה קשה. יש לנו את אותה השאיפה. אנחנו רוצים את התואר העשירי ברציפות".

אלסיו טקינארדי ששיחק 13 שנה בגברת הזקנה, הזהיר: "המשחק של יובנטוס הותיר הרבה ספקות. היא יכולה להפסיד, אבל לא ככה. יובנטוס חייבת להגיב עם זכייה בסופר קאפ, אחרת זה יהפוך למצב עדין". הקשר מתח ביקורת על אדריאן ראביו וארון ראמזי, כשגם באיטליה סימנו את מרכז השדה כנקודת התורפה של יובנטוס. "שניהם הגיעו כדי לעשות את קפיצת המדרגה אך זה מעולם לא קרה. הייתי רוצה לראות מהם קצת יותר מהרוח של יובה.

האיטלקי מתח ביקורת גם על רונאלדו: "קודם כל, צריך למצוא את הדרך להגיע אליו. לא אהבתי את החיוך שלו אחרי השער השני של אינטר, זה היה נראה כמו סרקזם ומעין כניעה. אני שיחקתי עם הטובים ביותר כמו זלאטן איברהימוביץ' לדוגמא, אתה צריך לדעת להעביר את כל הרגשות – גם מתח ונחישות".

בכתבה גדולה ב"גאזטה דלה ספורט" ציינו כי יובה הגיבה לשני ההפסדים שלה העונה עם 1:4 – אחרי ההפסד 2:0 לברצלונה היא ניצחה 1:4 את ספציה בליגה, ואחרי תבוסה 3:0 נגד פיורנטינה היא ניצחה 1:4 את אודינזה. בשני המקרים רונאלדו כבש צמד שערים. העונה יש לו 19 שערים ב-19 משחקים בכל המסגרות. "יובה יודעת לקום ואחרי התבוסות רונאלדו תמיד עונה בצמד", נכתב. "הדרך להצלחה עוברת ברונאלדו", נכתב בנוסף.

נאפולי, מנגד, מגיעה למשחק במצב רוח מעולה אחרי 0:6 אדיר על פיורנטינה במחזור האחרון. הקבוצה של ג'נארו גאטוסו מדורגת במקום השלישי בליגה המקומית, במרחק תשע נקודות מהפסגה אמנם אך יש לה משחק חסר. החלוץ אנדראה פטאנייה שבישל פעמיים היה בספק למשחק אך התאמן כרגיל וצפוי לעמוד לרשותו של המאמן. החלוץ אמור לשמור על מקומו בהרכב כאשר דריס מרטנס עדיין לא כשיר לפתוח.

לורנצו אינסינייה | Carlo Hermann/KONTROLAB/LightRocket via Getty Images

הקפטן לורנצו אינסינייה חולם על ערב מוצלח במהלכו יכבוש את שערו המאה במועדון ויניף את הגביע. הקשר בן ה-29, שכבר זכה בסופר קאפ עם נאפולי ב-2014 ובסה"כ בשלושה תארים, כבש העונה כבר תשעה שערי ליגה ב-14 הופעות.

אינסינייה אמר: "אני חולם על ניצחון יותר מעל השער המאה שלי. זה מה שחשוב באמת. אני חושב שהיינו נהדרים נגד פיורנטינה מעבר לתוצאה הגבוהה. התואר הזה אומר הרבה עבורנו, לאוהדים, למועדון ולעיר. אנחנו רוצים לזכות בו. החברים שלי בטירוף באימונים. המשחק הזה שונה מגמר הגביע ההוא. נגיע מולם בלי פחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי