צפו: רונאלדו שבר את השיא, יובנטוס זכתה בסופר קאפ עם 0:2 על נאפולי

הפורטוגלי הגיע ל-760 שערים והפך לגדול הכובשים בהיסטוריה, מוראטה הבקיע את השני במהלך האחרון ואלופת איטליה חגגה תואר ראשון לעונה עם ניצחון על היריבה המושבעת. אינסינייה החטיא פנדל קריטי

(גודל טקסט)

התואר הראשון של עונת 2020/21 בכדורגל האיטלקי עשה הערב (רביעי) את דרכו לידי הקבוצה שקוטפת את רוב התארים בארץ המגף בשנים האחרונות: יובנטוס ניצחה 0:2 את נאפולי וזכתה בסופר קאפ, בזכות שער של כריסטיאנו רונאלדו שהפך לגדול הכובשים בתולדות הענף עם 760 בסך הכל, והשאיר מאחוריו את יוזף ביצאן. אלופת איטליה נקמה ביריבתה המושבעת, שגברה עליה בפנדלים בגמר הגביע לפני כשבעה חודשים.

הגברת הזקנה, שהתייצבה ללא פאולו דיבאלה הפצוע וחסרה גם את מתייס דה ליכט ואלכס סנדרו בשל ענייני קורונה, התאוששה מהפסד כואב לאינטר בדרבי של איטליה לפני שלושה ימים. יובנטוס לא בדיוק הציגה כדורגל מבריק ובקושי ייצרה מצבי הבקעה רציניים, אך בדיוק בשביל מצבים כאלה יש לה את רונאלדו. הפורטוגלי שוב עשה את העבודה במשחק של מאני טיים, כאשר ניצל טעות של בקאיוקו במצב נייח וכבש את שער היתרון. אלברו מוראטה, שנכנס כמחליף, הבקיע את השני וחתם את תוצאת הסיום במהלך האחרון של המשחק.

מדובר גם בתואר הראשון עבור אנדראה פירלו בקריירת האימון. מאמן הביאנקונרי יצא מנצח ביריבות המרגשת שהתרחשה הערב על הקווים, כאשר בצד השני עמד כמובן ג'נארו גאטוסו, מי ששיתף פעולה עם פירלו בחוליית הקישור של מילאן הגדולה מהעשור הראשון של המאה ה-21. יובה הגדילה את הפער ממילאן בטבלת הזכיות ההיסטורית בסופר קאפ, עם התואר התשיעי שלה אי פעם.

כריסטיאנו רונאלדו | Claudio Villa/Getty Images
גדול הכובשים בהיסטוריה: כריסטיאנו רונאלדו | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
פירלו ניצח את גאטוסו ביריבות על הקווים | Marco Luzzani/Getty Images

נאפולי, ששיחקה ללא פביאן רואיס, דווקא הגיעה במומנטום חיובי למשחק למרות הפסד מפתיע לספציה לפני שבועיים, עם ארבעה ניצחונות בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. לא מוגזם לומר שהיא הייתה ראויה יותר לשער מאשר היריבה, אך פעם אחת וויצ'ך שצ'סני עמד בדרכה ובפעם השנייה לורנצו אינסינייה בעט בדלי בעצמו, עם החטאת פנדל גורלית בדקה ה-80.

הפרטינופיי פספסו הזדמנות לחגוג תואר ראשון לשנת 2021 וזכייה שלישית בתולדותיהם בסופר קאפ. כעת, קבוצתו של גאטוסו תתמקד בניסיון לשמור על מעמדה כמחזיקת הגביע, כשגם בליגה הסיפור שלה לא גמור והיא במקום השלישי בטבלה, במרחק תשע נקודות מהמוליכה מילאן שקיימה משחק אחד יותר.

אינסינייה. החטאת פנדל גורלית | Sportinfoto/DeFodi Images via Getty Images

הרכבים

יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, חואן קוודראדו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, דנילו, רודריגו בנטנקור (אדריאן ראביו, 83), ווסטון מקני, ארתור, פדריקו קייזה (פדריקו ברנרדסקי, 46), דיאן קולוסבסקי (אלברו מוראטה, 83), כריסטיאנו רונאלדו.

נאפולי: דויד אוספינה, ג'ובאני די לורנצו, קוסטאס מנולאס, קאלידו קוליבאלי, מריו רוי (פרננדו יורנטה, 84), טימואה בקאיוקו (אליף אלמאס, 67), דייגו דמה (מתאו פוליטנו, 84), פיוטר ז'ילינסקי, הירבינג לוסאנו, לורצנו אינסינייה, אנדראה פטאנייה (דריס מרטנס, 72).

מהלך המשחק

ההתמודדות נפתחה בקצב גרוע למדי והבעיטה הראשונה למסגרת הגיעה רק בדקה ה-20, אך גם במקרה הזה אינסינייה שלח כדור חופשי חלש לידיו של שצ'סני. בדקה ה-28 השוויון כמעט נשבר: דמה התגנב לרחבה ומצא את ראשו של לוסאנו בהגבהה משמאל, המקסיקני זינק קדימה ונגח אבל שצ'סני הגיב נהדר ומנע ספיגה. רונאלדו רשם ניסיון ראשון לעבר השער בדקה ה-40, אך הבעיטה שלו פספסה את המסגרת בסנטימטרים.

לוסאנו. כמעט כבש את הראשון | Claudio Villa/Getty Images

ברנרדסקי עלה מהספסל וכמעט כבש בנגיעה הראשונה שלו: האיטלקי קיבל מדנילו שהרים לרחבה וניסה לדחוק מקרוב, אולם אוספינה עצר את הכדור על קו השער. בדקה ה-64 רונאלדו זכה בכדור בצד ימין אחרי מאבק והעביר את הרוחב, מנולאס כמעט הבקיע לשערו הוא כשניסה להרחיק. דקה חלפה והרשת סוף סוף זזה: בקאיוקו לא היה עירני בקרן לזכות הזברות, הכדור פגע בגבו, הגיע לרונאלדו והפורטוגלי העניש: 0:1 ליובנטוס.

רונאלדו שוב היה שם במאני טיים | Claudio Villa/Getty Images

בדקה ה-80 נאפולי קיבלה הזדמנות פז לחזור למשחק, כאשר ווסטון מקני ביצע עבירה על מרטנס ברחבה ואחרי בדיקת VAR, השופט שרק לפנדל, אלא שאינסינייה שלח את הבעיטה של מחוץ למסגרת וחרץ את גורלם של הפרטינופיי. במהלך האחרון של המשחק, יובנטוס ניצלה את הניסיון הנואש של נאפולי להשוות ויצאה להתקפה מתפרצת עם שלושה שחקנים ללא הפרעה, קוודראדו השאיר למוראטה שגלגל פנימה וקבע 0:2 ליובנטוס, רגע לפני שריקת הסיום.

אינסינייה. הגיבור הטרגי של הערב | Marco Luzzani/Getty Images
מוראטה תקע את המסמר האחרון | Ciro de Luca/Soccrates Images/Getty Images
שחקני יובנטוס חוגגים את השער השני | Ciro de Luca/Soccrates Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי