"מיסטר גמרים עשה זאת שוב": איטליה נפעמת מרונאלדו ששלח מסר

הכוכב שכבש את שערו ה-16 במשחק גמר הבהיר: "יש לנו את מה שצריך כדי לזכות שוב בסקודטו". פירלו שזכה בתואר ראשון כמאמן, נרגש: "זה אפילו טוב יותר מאשר כשחקן" וענה למבקרים. וגם: הגיבור הבלתי צפוי

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

ימים לא קלים עברו על יובנטוס אחרי ההפסד 2:0 לאינטר בו הציגה הופעה רעה. אתמול (רביעי) הכל נשכח. האלופה הגיבה כפי שרק היא יודעת – עם זכייה בסופר קאפ האיטלקי אחרי ניצחון 0:2 על נאפולי. היה זה תואר ראשון לאנדראה פירלו כמאמן, כשגם נשיא המועדון, אנדראה אניילי, לא נכח במגרש אך חגג גם חגג את הזכייה בתואר וצייץ בטוויטר ברכות על שנה עשירית בה הקבוצה זוכה בתואר. אלברו מוראטה הוא השחקן היחיד של יובה שכבש העונה בכל המפעלים.

זה היה כמובן הערב של כריסטיאנו רונאלדו שכבש את השער הראשון ועם שערו ה-760 בקריירה הפך לגדול הכובשים בהיסטוריה של הכדורגל: 450 שערים במדי ריאל מדריד, 118 בנבחרת פורטוגל, 102 במנצ'סטר יונייטד, 85 במדי יובה וחמישה שערים בספורטינג ליסבון. העונה יש לו כבר 20 שערים ב-20 הופעות, כלומר שער למשחק. לאחר הניצחון כתב לאוהדים ברשתות החברתיות: "אני מאוד שמח מהתואר הרביעי שלי באיטליה, חזרנו! ככה אנחנו צריכים להיראות, זו הקבוצה שאנחנו סומכים עליה וזו הרוח שתוביל אותנו לניצחונות שאנחנו רוצים, כל הכבוד חבר'ה".

לאחר המשחק אמר רונאלדו לכלי התקשורת: "אנחנו מרוצים מהניצחון משום שהוא היה קשה, המגרש היה נורא. הראינו יחס שונה מאוד בהשוואה להופעה הרעה נגד אינטר ששייכת לעבר. זה גביע חשוב מאוד ואני בטוח שהקבוצה קיבלה ביטחון לעתיד". כשנשאל על מאבק הסקודטו אמר: "מילאן ואינטר חזקות מאוד אך אני מאמין שיש לנו את מה שצריך כדי לנצח. הסקודטו עדיין אפשרי". באיטליה נכתב על "מיסטר גמר" שכן היה זה שערו ה-16 בקרב על תואר.

המאמן אנדראה פירלו: "אני מרגיש שמחה גדולה, לזכות בתואר ראשון כמאמן זה שונה, אפילו טוב יותר מאשר כשחקן, כי אני מוביל קבוצה כל כך גדולה ומועדון היסטורי. זה נדיר ששתי קבוצות משחקות טוב בגמר והדבר החשוב הוא לנצח. כשאתה עם נחישות כזו – המזל יכול ללכת לצד שלך. רצינו להוכיח שאנחנו לא הקבוצה שראינו נגד אינטר". המאמן אמר על חברו מן העבר השני, המאמן ג'נארו גאטוסו: "אנחנו שני מאמנים בעמדות יוקרתיות, זה סוג שונה של עבודה, אני מאוכזב עבורו אבל שמח בשבילי".

על חואן קוואדראדו שנכלל בסגל במפתיע אחרי שקיבל את האישור הבוקר: "למרבה המזל הוא היה ללא תסמינים במשך 15 הימים האלה, התאמן בביתו ועשה עבודה טובה מאוד. לא האמנו שהוא יוכל להחזיק 90 דקות". המאמן החמיא לארתור: "הוא הגיע לכאן בלי לשחק כמה חודשים בברצלונה. הוא הוכיח את עצמו, מביא איכות נהדרת עם הכדור ואנחנו מרוצים".

היחס מצד התקשורת: "מתחילת העונה ניסינו לשחק בסגנון מסוים אבל לצערנו כל שבוע מישהו היה חסר והיה לנו קשה לשמור על סדירות. אחרי המשחק נגד אינטר הביקורת הייתה מוגזמת ביחס למה שעשינו העונה ואני שמח שהשחקנים זכו בתואר. קל לבנות אנשים ולהפיל אותם, אני רגיל לזה כי היו לי עליות ומורדות בקריירה ארוכה מאוד, אני יודע שיש מאחוריי מועדון איתן וממשיך להתמקד בעבודה שלי. זה טבעי כשאתה מגיע משום מקום לאמן את יובנטוס אז לפתע יש ביקורת אבל התוצאות ידברו עבורי ועבור הקבוצה".

הקפטן ג'ורג'יו קייליני שהניף את הגביע וזכה בתואר בפעם החמישית בקריירה שלו: "לא נמאס לי לנצח, זה גביע חשוב, רצינו לפנות גם על ההופעה נגד אינטר שעדיין כואבת לנו. שיחקנו באחדות, כמו קבוצה גדולה, הן בהגנה והן בהתקפה וזה לא היה פשוט נגד יריבה כמו נאפולי שמסוכנת מאוד במשחק המעבר. הקישור עשה את העבודה היטב. אנחנו מתענגים על הניצחון הזה. הכל עבד כמו שצריך, הרמתי עוד גביע וזה מה שצריך להיות, אני מקווה שהקבוצה תשתפר". גם הוא החמיא לקוואדראדו: "קיווינו שהוא ישחק, הוא אלוף, זה מדהים שהוא היה בכושר כזה. הספרינט שלו בדקה ה-95 במהלך של השער השני היה מדהים".

גם בכלי התקשורת, שקטלו את יובה בצדק ביום ראשון – פרגנו ובגדול. "יובה הרימה את הגביע, תואר ראשון בעידן פירלו. רונאלדו החייה את הביאנקונרי. ווישצ'ך שצ'סני עף, אלברו מוראטה מכפיל, לורנצו אינסינייה מחמיץ פנדל ובוכה". השוער הפולני קיבל את הציון הגבוה מכולם – 7.5. ב"טוטוספורט" הסתפקו במילה אחת: "סופר" וכתבו: מוראטה, פירלו ושצ'סני בשם פירלו. ב"קוריירה דלה ספורט" התמקדו גם בכוכב הפורטוגלי: "רונאלדו הוא הניצוץ. השער שלו האיר את יובה, הפנדל המוחמץ קבע את המשחק. רונאלדו עושה את ההבדל. זה היה הקסם הראשון של פירלו".

כותרות העיתונים באיטליה | צילומי מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי