דיבאלה ייעדר גם נגד ספאל, גומס נפרד מאטאלנטה לפני לאציו

רבע גמר הגביע: האלופה תארח את ספאל מליגת המשנה בתקווה להמשיך את המומנטום בצל הרוטציות שפירלו מתכנן. בארץ המגף החמיאו למקני שיירכש בסיום העונה. הקפטן שיצטרף לסביליה: "עשינו היסטוריה". אימובילה במסר

(גודל טקסט)

הכדורגל האיטלקי לא עוצר לרגע ולצד מאבק האליפות מרתק גם הגביע מתקרב לשלבי ההכרעה. שלב רבע הגמר יצא לדרך כבר היום (שלישי) ויימשך גם מחר (רביעי) עם שני משחקים מרתקים. אטאלנטה תארח את לאציו לקרב מהנה בין שתיים שמדורגות במקום החמישי והשביעי בהתאמה, והאלופה יובנטוס תפגוש את ספאל מליגת המשנה, הגרלה נוחה על הנייר אך כידוע בגביע ישנן הפתעות.

יובנטוס – ספאל (21:45, שידור ישיר בספורט4)

בשלב הקודם האלופה התקשתה ונזקקה לשער דרמטי בהארכה כדי לגבור על גנואה (2:3) וכעת היא מקווה לא להתקשות. אנדראה פירלו עדיין לא יוכל ליהנות משירותיהם של פאולו דיבאלה שאינו כשיר וכן אלכס סנדרו שסובל מהקורונה. מעבר לכך, לפי מספר דיווחים, כריסטיאנו רונאלדו עשוי לקבל מנוחה ואולי אפילו לא להיכלל בסגל. נזכיר כי המאמן כבר שיבץ לאחרונה את דיאן קולוסבסקי בחוד.

עם צמד הניצחונות האחרונים (והקטנת הפער מהפסגה) והזכייה בתואר ראשון כמאמן – גביע הסופרקופה על חשבונה של נאפולי, פירלו הפחית חלק מסימני השאלה. בלם העבר פאביו קנבארו אמר: "זו עדיין לא הקבוצה שהוא רוצה לראות אך זה קורה לאט לאט. כשיש לך את כריסטיאנו רונאלדו ואלברו מוראטה – אתה מסתדר".

פאולו דיבאלה | Alberto Gandolfo/NurPhoto via Getty Images

בכלי התקשורת באיטליה פרגנו לא מעט לווסטון מקני שכבש את השער השני בניצחון האחרון ויש לו כבר ארבעה ב-21 משחקים העונה. נטען כי המנהל המקצועי פאביו פאטריצי היה זה שהקפיד לראות את משחקי הבונדסליגה במהלך הסגר והוא הציע לפירלו את הקשר. מקני הצטרף בהשאלה בסך 4.5 מיליון יורו יחד עם חובת רכישה אם הקבוצה תעפיל לליגת האלופות. באיטליה דווח כי הגברת הזקנה החליטה לרכוש אותו.

עד היום נערכו שישה משחקים בין הקבוצות, כולם במסגרת הליגה. ספאל הצליחה להשיג 1:2 יוקרתי על יובה באפריל 2019 ומעבר לכך סיימה בתיקו 0:0 שנה קודם לכן. בשאר המשחקים ניצחה הגברת הזקנה. בספאל אסור לזלזל על אף שהיא מדורגת רק חמישית בליגת המשנה, שכן היא הדיחה בדרך את ססואולו עם ניצחון חוץ.

ווסטון מקני, אנדראה פירלו | Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

אטאלנטה – לאציו (18:45, שידור ישיר בספורט1)

הקבוצה של ג'יאן פיירו גאספריני מגיעה למשחק אחרי 0:3 אדיר בסן סירו על מילאן ותרצה לנצח עוד יריבה גדולה, שתחכה לה גם במשחק הליגה הקרוב. אטאלנטה זכתה בגביע פעם אחת בלבד – ב-1963 ואשתקד הודחה כבר בשלב שמינית הגמר. מאריו פאסליץ' הפצוע ייעדר ובקבוצה כרגע מתמקדים בעיקר בזה שעוזב – הקפטן פאפו גומס שהמריא לסביליה.

גומס אמר: "עשינו היסטוריה עם המועדון הזה, מתישהו דברים קורים, אבל אטאלנטה בטופ של אירופה. הייתי עושה את כל מה שעשיתי מהיום הראשון – שוב, אני לא מתחרט על דבר". עוד אמר: "אני עוזב את הליגה אחרי כל כך הרבה שנים בברגמו, אני עצוב אבל גם שמח. אני אתגעגע הרבה לאוהדים, נתראה בקרוב, אני בטוח". הוא הבהיר כי נפרד מהשחקנים והעביר לכולם את אהבתו וכשנשאל האם גם למאמן גספריני עמו הסתכסך, אמר: "בטח, בטח". ובחזרה למשחק – השנה, במחזור הפתיחה בליגה, אטאלנטה פירקה 1:4 את יריבתה באולימפיקו.

מן העבר השני, קפטן לאציו, צ'ירו אימובילה, דיבר על השפעת הנגיף על הקבוצה וחזר לעונה שעברה: "היינו יכולים להילחם על התואר אבל מכת הקורונה הסיחה את דעתנו. לפעמים בכדורגל יש רגעים שאתה מרגיש בלתי מנוצח. לאחר מכן איבדנו יותר מדי נקודות".

עוד אמר החלוץ: "אני מרוצה ממה שזכיתי ברמה האישית והקבוצתי. כשהגעתי לכאן רצינו לקחת את הקבוצה לליגת האלופות ועשינו זאת. האהבה שאני מקבל מאנשים ברחוב היא נהדרת. לא כדאי להחליף את זה, גם לא בקבוצה גדולה שנלחמת כדי לזכות בליגת האלופות". החלוץ שזכה בנעל הזהב אשתקד אמור לפתוח מחר ולרשום ציון דרך אדיר עם משחקו ה-200 במועדון, כשעד היום הבקיע 143 שערים.

מי שלא יישחק הוא הקשר לואיס אלברטו שייעדר. המאמן סימונה אינזאגי, אגב, רמז על רוטציות שבדרך: "עליי לשלב בין העומס בליגה לבין הגביע" ושקבוצתו תחזק את ההגנה הבעייתית". על המשחק אמר: "יהיה לא פשוט נגד אטאלנטה שהיא הקבוצה בפורמה הטובה ביותר בליגה".

צ'ירו אימובילה | Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי