בדרך למכירת חיסול: יובנטוס צריכה לקצץ מהתקציב כ-120 מיליון דולר

כריסטיאנו רונאלדו | Jonathan Moscrop/Getty Images

לפי דיווחים באיטליה, לביאנקונרי אין ברירה אלא להיפרד מנכסים משמעותיים ונראה שביניהם גם כריסטיאנו רונאלדו: "זו לא שאלה אם הקבוצה תמכור, אלא כמה שחקנים היא תמכור", נכתב ב"פורבס". מי עוד בדרך החוצה?

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו נמצא בעין הסערה גם השבוע. יובנטוס אמנם ניצחה 1:3 את גנואה, אבל CR7 לא כבש, ירד זועם לחדר ההלבשה וספג ביקורות לא פשוטות גם מכוכבי עבר של הביאנקונרי. הבוקר (שבת) באיטליה גם עסקו בכך ש-10 השבועות הבאים יכריעו את עתידו של הפנומן הפורטוגלי בטורינו.

בפברואר האחרון חגג רונאלדו את יום הולדתו ה-36 וחוזהו בגברת הזקנה יסתיים רק בתום העונה הבאה, אבל לפי הפרסומים האחרונים האפשרות שהוא יעזוב כבר בקיץ הקרוב בהחלט נמצאת על הפרק וזאת מפני שעל ראשי המועדון לגייס כ-120 מיליון דולר עד חודש יוני או לקצץ סכום כזה מהתקציב עד בקצת יותר מחודשיים כדי למחוק חובות ולאזן את התקציב שנפגע אנושות בעקבות התפרצות נגיף קורונה.

לפי הפרסומים של יובנטוס, רק בחצי השנה הראשונה של עונת 2020/21 הפסיד המועדון כ-135 מיליון דולר וכמובן שההדחות המוקדמות יחסית בשנתיים האחרונות מליגת האלופות בשמינית הגמר, לצד מה שנראה כמו איבוד האליפות אחרי תשע שנים רצופות, יצריכו את ראשי המועדון לבצע שינויים אדירים במועדון. פרידה מרונאלדו, שמרוויח כ-36 מיליון דולר בשנה, בהחלט תסייע למועדון לעשות צעד משמעותי לחסכון, בוודאי אם לוקחים בחשבון שהוא גם לא יעזוב בחינם.

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב | Valerio Pennicino/Getty Images

בנוסף לכריסטיאנו רונאלדו, גם המשתכר הכי בכיר אחריו, הבלם ההולנדי מתייס דה ליכט שמרוויח כ-10 מיליון דולר לעונה לפני בונוסים, עשוי להימכר – הוא הגיע רק בקיץ 2019 מאייאקס תמורת 75 מיליון יורו, אבל מתקשה לשחזר את יכולתו מאותה עונת שיא בהולנד ולא מן הנמנע שיימכר. סעיף השחרור שלו, אגב, החל מהקיץ יהיה כ-150 מיליון יורו, אולם די ברור שיובנטוס תתפשר על סכום נמוך מזה.

מי שדי בוודאות יעזוב הקיץ, אחרי כמה שנים של ניסיונות לא מוצלחים, הוא הארגנטינאי פאולו דיבאלה שמיעט לשחק העונה מסיבות שונות וגם הוא בשנת חוזה ויוכל לעזוב בשנה הבאה ללא תמורה. דיבאלה בן ה-27 סירב לעזוב בשנים האחרונות למרות ביקוש ממועדונים גדולים, בעיקר בפרמיירליג ובהם מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם, אבל נראה שאם אנדראה פירלו ימשיך בעמדת המאמן, לא תהיה לו ברירה לעזוב.

שניים נוספים שספק גדול אם ימשיכו הם הקשרים שהגיעו בהעברות חופשיות בזמנו, אדריאן ראביו וארון ראמזי שמשתכרים כל אחד כ-8 מיליון דולר בשנה. כ-19 מיליון דולר צפויים להגיע מאטאלנטה, שאמורה לממש את האופציה לרכוש את המגן כריסטיאן רומרו. לפי מגזין פורבס, זו לא שאלה אם יובנטוס תמכור שחקנים – "השאלה היא כמה שחקנים היא תמכור".

פאולו דיבאלה | Marco Canoniero/LightRocket via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי