אקס יובנטוס: "רונאלדו מעולם לא היה מנהיג באף קבוצה בה שיחק"

כריסטיאנו רונאלדו | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

מאורו, קשר העבר של המועדון, תקף את הכוכב: "זה לא קרה באף קבוצה בה שיחק. הוא לא סוחב את חבריו אלא מחפש שיספקו לו כדורים כדי להבקיע. עדיף ליובה להשתחרר מהנטל הכלכלי הכבד הזה". וגם: החלוץ שמועמד להצטרף

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו לא ירצה לזכור את העונה הזו. יובנטוס כבר בשמינית גמר ליגת האלופות ומדורגת במקום השלישי באיטליה כשהיא תאבק על הטופ4 עד תום העונה. הכוכב הפורטוגלי הפך למטרה עבור כלי התקשורת. לאחר שנחשף אתמול (שלישי) כי המאמן מאסימיליאנו אלגרי שעמד על הקווים ב-2018/19 המליץ להיפטר ממנו, שחקן עבר של יובה העביר ביקורת קשה על הפורטוגלי המתוסכל שלא כבש ב-1:3 על גנואה, ירד זועם לחדר ההלבשה, נתן אגרוף לקיר ולא דיבר עם אף אחד.

מאסימו מאורו, קשר העבר של הביאנקונרי בשנות ה-80, היה חריף במיוחד בדבריו: "הוא מעולם לא היה מנהיג באף קבוצה בה שיחק ולעולם לא יהיה כזה", תקף בריאיון ל"גאזטה דלה ספורט". עוד אמר: "זה לא שלקבוצה היה בשנים האחרונות מנהיג כמו דייגו מראדונה וכעת אין לה אחד כזה. הוא לא סוחב את חבריו לקבוצה אלא רוצה שהם יספקו לו כדורים כדי להבקיע שערים ולשפר את הסטטיסטיקה שלו".

לגבי היכולת, מאורו סלחן יותר: "הוא שחקן אינדיבידואליסט נפלא אבל לא קבוצתי. ברמה האישית הוא משחק טוב ותמיד כובש כך שלא ניתן לומר שהוא לא עמד בציפיות, והוא עצום ברמה השיווקית, אבל לפי התוצאות הרי שיובה לא טובה מבעבר ורשמה הישגים גרועים בליגת האלופות".

העונה כבש רונאלדו 32 שערים ב-36 משחקים והוא עדיין מוליך את טבלת הסרייה א', אך לא הצליח לכבוש בצמד משחקי שמינית הגמר נגד פורטו בליגת האלופות. למעשה, בשלוש השנים שלו ביובה הוא כבש 14 שערים בצ'מפיונס – כשבעונתו האחרונה בריאל כבש יותר – 15. השמועות על עזיבתו לא פוסקות ולמאורו ברור: "עדיף ששני הצדדים ילכו בדרכים שונות – רונאלדו יחל הרפתקה חדשה במקום אחר ויובה תשתחרר מנטל פיננסי עצום". רונאלדו מסיים את חוזהו בתום העונה הבאה ומרוויח כ-31 מיליון יורו לעונה.

בתוך כך, יובה מחפשת חיזוק לעונה הבאה ומי שעלה כמועמד לפי הכותרות באיטליה הוא מויזה קן ששיחק במועדון ונמכר לאברטון אשתקד. העונה הוא מגלה יכולת טובה בפריס סן ז'רמן. החלוץ לא פסל את האפשרות אך אמר שהוא לא יודע מה יקרה, בעוד הטופיז דורשים 50 מיליון יורו – סכום גבוה מזה בו נרכש. "יובה עובדת על חזרתו", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט", בעוד ב"טוטוספורט" טוענים כי גם אינטר מעוניינת.

במחזור הבא מצפה ליובה משחק קשה מאוד נגד אטאלנטה בחוץ. ליליאן תוראם, שחקן בלם העבר של הקבוצה, הבהיר כי הביקורת על אנדראה פירלו מוגזמת: "אני מאמין שהוא יכול להפוך למאמן נהדר אך הוא זקוק לזמן. אי אפשר לצפות ממנו לעונה נהדרת, הוא חסר ניסיון. כשזינדין זידאן מונה למאמן ריאל כבר היה לו ניסיון כעוזרו של קרלו אנצ'לוטי או בקבוצת קסטיליה".

קן במדי יובנטוס. קאמבק? | Marco Canoniero/LightRocket via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי