קונטה נתן את האות לחגיגות: "הפלנו שלטון שנמשך תשע שנים"

רומלו לוקאקו ושחקני אינטר | GIOVANNI ISOLINO/AFP via Getty Images

אחרי תשע אליפויות רצופות בהן זכתה יובנטוס, הראשונה תחת אותו קונטה, אינטר תזכה רשמית בסקודטו אם אטאלנטה לא תנצח את ססואולו. המאמן כבר מפזר הצהרות: "יש לנו פער גדול בפסגה, אני רגוע ולא צריך טובות"

קבוצות: אינטר יובנטוס
(גודל טקסט)

האליפות האחרונה של אינטר הייתה ב-2009/10 ובמשך שבועות ארוכים סופרים את הנראזורי את הימים ואת ההפרש בפסגה, אבל היום (ראשון) האליפות יכולה להפוך לרשמית: אחרי שניצחו אתמול 0:2 את קרוטונה, הנראזורי זקוקים למעידה של אטאלנטה היום נגד ססואולו כדי להפוך רשמית לאלופים, אחרת יוכלו לעשות זאת בשבוע הבא במשחק חוץ נגד פארמה.

החגיגות במילאנו צפויות להיות גדולות ולא רק לאור העובדה שהנראזורי חיכו מעל עשור כדי לזכות בסקודטו, אלא אולי אפילו בעיקר כי ההגמוניה של יובנטוס תסתיים והביאנקונרי יאבדו את התואר אחרי תשע שנים רצופות!

אפילו אנטוניו קונטה, מאמן אינטר שזכה עם יובנטוס בשלוש אליפויות בתחילת העשור הקודם ולמעשה היה מי שהחל את רצף האליפויות של הגברת הזקנה מטורינו, כבר נתן את האות לחגיגות והודה אתמול: "אנחנו מתקדמים ומשתפרים משנה לשנה, בעיקר מנטלית, והעונה בליגה ממחישה את הצמיחה המתמדת. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים להיכנס להיסטוריה של אינטר בתור אלו שהפילו שלטון שנמשך תשע שנים ואני מברך את כל השחקנים שלי, זה מגיע להם".

בקרוב המים יתחלפו בשמפניה. קונטה | Gabriele Maricchiolo/NurPhoto via Getty Images

המאמן גם התבקש להשוות בין ההישג הנוכחי לבין זה שעשה עם יובנטוס כשהגיע לטורינו לפני האליפות הראשונה מתוך תשע: "שני המועדונים ביו במצב קשה. כשהגעתי ליובנטוס היא סיימה עונה במקום השביעי ולא היה שום חזון למועדון. היה לי מזל כי איתי הגיע גם הנשיא אנדרה אניילי, אוהד אמיתי וביחד יצרנו משהו יוצא מן הכלל וניצחנו קבוצה אדירה כמו מילאן עם זלאטן איברהימוביץ', טיאגו סילבה ואחרים ואינטר הייתה שנה אחרי טרבל. זו לא הייתה החלטה קלה להגיע לאינטר, אבל אני אוהב אתגרים ואני שמח שנבנה כאן משהו כזה יוצא דופן".

כשנשאל אם הוא כבר חוגג אליפות, השיב קונטה: "אנחנו יודעים שאנחנו ממש על סף זכייה ואנחנו רגועים בנוגע לכך. אנחנו לא בונים על אף קבוצה אחרת ויודעים שיש לנו פער גדול ושהכל תלוי בנו. זה בידיים שלנו ואני לא צריך להודות לאף קבוצה אחרת", אמר גם לקראת המשחק של אטאלנטה היום.

מאז ה-22 בנובמבר, המאזן המדהים של אינטר הוא 22 ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ורק הפסד אחד דווקא לסמפדוריה ועל הרצף הנדיר אמר המאמן: "יש לי בסגל שחקנים שרצו להיות יחד ולעבוד קשה כדי להיות חלק מההיסטוריה של אינטר, וזה גם מה שאמרתי להם – תעבדו קשה ותנצחו כדי להיות חלק. אחרת אתם תהיו פשוט עוד שחקנים שעברו כאן, גם אם הייתם חמש, שש או שבע שנים במועדון. לא הייתי צריך לשכנע אותם לעלות על הספינה הזו, הם כבר היו עליה".

אריקסן חוגג בקרוטונה. בקרוב בספרי ההיסטוריה | GIOVANNI ISOLINO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי