בופון הודיע שיעזוב את יובה בתום העונה, נדבד: "פירלו ורונאלדו ימשיכו"

ג'יאנלואיג'י בופון | Pier Marco Tacca/Getty Images

השוער בן ה-43 הכריז בריאיון: "המעגל שלי בקבוצה הגיע לסיומו. נתתי הכל וקיבלתי הכל מהמועדון". משחק הפרידה: גמר הגביע נגד אטאלנטה. בינתיים, סגן הנשיא הבהיר בצל הדיווחים כי המאמן והכוכב ישארו גם ב-2022

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

מאז פברואר העונה של יובנטוס הפכה לסיוט. הגברת הזקנה הודחה בשמינית גמר ליגת האלופות על ידי פורטו ואיבדה כיוון. בשבת היא הובסה 3:0 על ידי מילאן במגרשה הביתי וצנחה למקום החמישי כשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה. נותרו לה משחקים קשים מאוד ואי העפלה לליגת האלופות משמעותה הפסדים כבדים בגובה 80 מיליון יורו. כבר עכשיו ברור שיהיו שינויים בקיץ. בעוד מעמדו של המאמן אנדראה פירלו ועתידו כריסטיאנו רונאלדו לוט בערפל – מי שבוודאות יעזוב הוא ג'יאנלואיג'י בופון.

השוער בן ה-43 שחזר ליובה בקיץ 2019 אחרי שנה אחת לא מוצלחת בפריז סן ז'רמן, התלבט ארוכות לגבי עתידו והחליט שלא ימשיך בגברת הזקנה. גמר הגביע נגד אטאלנטה ב-19 במאי יהיה משחקו האחרון בביאנקונרי. האיטלקי, שרשם העונה 12 הופעות בכל המסגרות (שבע מהן בליגה), חשף את בחירתו בריאיון ל-"beIN Sports".

"העתיד שלי ברור ומוגדר", הבהיר בופון. התקופה היפה והארוכה מאוד הזו עם יובנטוס הגיעו לסיומו המובהק השנה. אני מרגיש שנתתי הכל עבור יובה. קיבלתי ממנה הכל ויותר מזה אי אפשר לעשות. הגענו לסוף המחזור ונכון שניפרד". בופון עדיין לא החליט האם הוא תולה את הנעליים: "או שאפסיק לשחק או שאמצא אתגר המניע אותי כשחקן. אני אקח את זה בחשבון".

בופון. אגדת יובנטוס | Emilio Andreoli/Getty Images

השוער, סגן שיאן ההופעות במועדון אחרי אלסנדרו דל פיירו, זכה עם יובה בעשר אליפויות (לא כולל השתיים שנגזלו בשל פרשת השחיתות) אך הפספוס הגדול היה בליגת האלופות כשהגיע לשלושה גמרים אך הפסיד – ב-2003 נגד מילאן, ב-2015 נגד ברצלונה וכעבור שנתיים לריאל מדריד.

ובחזרה לסימני השאלה ביובנטוס: פאבל נדבד, סגן נשיא הקבוצה, הגיע אתמול למתחם האימונים בקונטינסה וקיבל את הגביע המפוקפק 'פרס טפיר הזהב' המוענק לאיש המאכזב של השבוע – באופן סאטירי כמובן. שחקני הקבוצה הצליחו לחמוק מכהמפגש עם איש הטלוויזיה וארליו סטאפלי שהעניק לו את הגביע כתב באינסטגרם: "התבוסה האחרונה מרחיקה את יובה מאירופה. בקונטינסה ירד גשם של טפיר בכל המובנים".

חשוב מכל, שחקן העבר הצ'כי הכחיש את הדיווחים האחרונים לגבי המשכיותם של המאמן והכוכב. נדבד אמר: "אנדראה פירלו בהחלט נשאר איתנו וכך גם כריסטיאנו רונאלדו". לחלוץ, נזכיר, חוזה ביובה עד תום העונה הבאה. עוד אמר נדבד: "אנחנו חווים כמה קשיים וזה טבעי. ההפסד למילאן היה רע אבל נילחם עד הסוף".

באיטליה דווח כי המאמן ימשיך עד תום העונה אך האם יוכל לשמור על משרתו גם בעונה הבאה אם יובה לא תסיים במקום הרביעי? ב-19 במאי תפגוש יובה את אטאלנטה בגמר הגביע אך לא בטוח שזכייה בתואר תעזור לו. לגבי רונאלדו, החלוץ נוהג לכתוב לאוהדים פוסטים קצרים ברשתות החברתיות לאחר הפסדים אך לא עשה זאת לאחר ההפסד לרוסונרי. אתמול הוא גם נעדר מהאימון באישור וביקר במפעל פרארי. הוא כבש צמד נגד אודינזה במחזור הקודם ואלה היו שעריו היחידים בששת משחקי הליגה האחרונים. שערו הבא ביובה יהיה המאה במועדון.

בכל מקרה, התאריך החשוב מבחינת המועדון הוא ה-27 במאי, אז צפויה להיערך ישיבת דירקטוריון של בעלי המניות. ג'ון אלקאן, שעל פיו יישק דבר, יחליט איך ממשיכים מכאן. כל אנשי הנהלה המועדון ללא יוצא מן הכלל – נמצאים במבחן גדול.

כריסטיאנו רונאלדו, אנדראה פירלו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי