אמו של רונאלדו: "אשכנע אותו לשחק בספורטינג ליסבון"

כריסטיאנו רונאלדו | Marco Canoniero/LightRocket via Getty Images

הפורטוגלי ישוב למועדון נעוריו? אמו סיפרה במדינתה כי תמריא לאיטליה ותשכנע את בנה לשוב למולדתו. הכוכב הפך לראשון אי פעם שכובש מאה שערים בשלוש קבוצות שונות, בופון הוא השוער המבוגר ביותר שהודף פנדל

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

האם כריסטיאנו רונאלדו ישוב לליגה לליגה המקומית אחרי 18? שנה שבוע לאחר שדווח כי הכוכב מעוניין לחזור למועדון נעוריו ולהצטרף לספורטינג ליסבון, אמא שלו, דולורס אביירו, התראיינה לתקשורת המקומית וסיפקה כמה כותרות שעשויות להלהיב את אוהדי האלופה הטרייה של פורטוגל.

הקבוצה בה גדל הכוכב בן ה-36 הבטיחה במחזור האחרון את בתואר האליפות לראשונהמאז 2002. כחלק מהחגיגות, ערוץ "TVI24" המקומי ערך ראיין את אביירו, שחשפה: "אני נוסעת לאיטליה כדי לדבר איתו. שנה הבאה הוא ישחק באצטדיון הז'וזה אלבלדה. אני אשכנע אותו". זכייה באליפות פורטוגל מעניקה העפלה אוטומטית לשלב הבתים של ליגת האלופות, וכידוע, יובנטוס מצאת כעת במקום החמישי, ומקומה במפעל הבכיר לקראת העונה הבאה מוטל בספק. בנוסף, לצד ברצלונה וריאל מדריד, הביאנקונרי נמצאים תחת חקירה של אופ"א לאור סירובם לפרוש מהסופרליג, ועשויים לספוג על כך עונש השעיה.

עוד קודם לכן, יובנטוס הגיעה למשחק החוץ המאתגר בססואולו עם הגב אל הקיר – בצל חרושת השמועות על עתידם של אנדראה פירלו וכריסטיאנו רונאלדו וכשהיא רק במקום החמישי בטבלה. האלופה ידעה להתעלות לפחות לערב אחד וניצחה 1:3 בססואולו אם כי היא עדיין מדורגת רק במקום החמישי. לפני שכריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה כבשו את השער המאה שלהם במועדון, הגיבור היה השוער ג'יאנלואיג'י בופון. האיטלקי שהודיע שייפרד בתום העונה, הפך לשוער הוותיק ביותר שעוצר פנדל כשעשה זאת אמש בגיל 43.

כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה, אדריאן ראביו | Alessandro Sabattini/Getty Images

פירלו אמר לאחר המשחק: "אנחנו יכולים לנשום קצת ואז להגיע בראש צלול לשני המשחקים הבאים. זה לא היה קל לחזור למסלול אחרי התבוסה נגד מילאן, בייחוד במשחק כזה קשה. רצינו לחכות קצת מאחור ואז לצאת במהירות קדימה כי היריבה תוקפת עם הרבה שחקנים ומשיארה שטחים. דיאן קולוסבסקי ופדריקו קייזה עשו את ההבדל עם המהירות שלהם. אלופים בכדורגל הם אלה שעושים את ההבדל ויש לנו הרבה כאלה.

המאמן המשיך ופירט את הבעיות שהיו לקבוצתו העונה: "אנחנו כאן, חיים ובועטים ונילחם עד הסוף, מודעים לכך שהגורל שלנו לא בידינו אך אין טעם להתחרט על העבר. היו הרבה רגעים העונה שהורדנו הילוך, אולי חשבנו שמספיק ללבוש את החולצה של יובה כדי לנצח ולמרבה המזל זה לא ככה. בכדורגל המודרני עליך להתמודד עם כל קבוצה באותה המנטליות ובאותו הרעב והרצון כי אחרת לא תגיע רחוק. אנחנו חייבים להיות מלוכדים ולהבין שבמשחק כדורגל לעתים עליך לסבול. עשינו טעויות ואיבדנו ריכוז".

בופון אמר: "אני לא יודע אם הדיפת הפנדל הייתה מכריעה, אולי בכל מקרה היינו מתאוששים ומנצחים אבל זה בהחלט עזר. אסור היה לנו לבוא ולתקוף בחמת זעם. השגנו ניצחון חשוב. עלינו לנצח את המשחקים שנותרו והם לא פשוטים, ולדאוג לכך שלא יהיו עוד חרטות מצדנו".

על ההחלטה שלו לעזוב בתום העונה: "זו תקופה שנייה טובה ביובה. רציתי לבדוק גם את עצמי. כשהתחלתי להיות שוער שני בגיל 41 הפגנתי כבוד ליובה, זה היה מתבקש. רציתי לראות מה אני מסוגל לתרום כאדם. סמכו עליי, הרי לפניכן לא הייתי מעולם שוער שני. אני שמח שהגבתי כמו שצריך". המאמן טען אגב שבקבוצה ידעו זמן רב על עזיבתו המסתמנת של בופון וזו לא הפתעה.

ג'יאנלואיג'י בופון עוצר את הפנדל | Alessandro Sabattini/Getty Images

ובחזרה להתקפה. רונאלדו, כאמור, רשם ציון דרך עם שערו המאה במועדון ושבר בצורת קלה. הוא עשה זאת ב-131 משחקים בלבד – יותר מהיר מכל שחקן אחר של הביאנקונרי והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של הכדורגל שכובש למעלה ממאה שערים בשלוש קבוצות שונות (מנצ'סטר יונייטד – 118, ריאל מדריד – 451 ויובנטוס – 100) וכן בנבחרת. 29 משעריו הגיעו בפנדלים, אחד מכדור חופשי ו-18 בנגיחה. מיראלם פיאניץ' הוא השחקן שבישל לו הכי הרבה – שבעה בישולים.

"זו תמיד הרגשה מיוחדת להגיע למאה שערים בקבוצה שלי, אני גאה מאוד במספר הזה, שמח שעזרתי ליובה לנצח וגם שמח עבור דיבאלה שהגיע גם הוא למאה שערים, מזל טוב!", כתב רונאלדו באינסטגרם ובירך את חברו בתיוג. "אבל אנחנו חייבים לשמור על הפוקוס ולהשיג את הנקודות שנותרו בליגה. יש כל כך הרבה על הכף ואנחנו נמשיך להילחם על המטרות שלנו".

"יובה נשארה בחיים", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "יובה הייתה חסרת רחמים, בופון סיפק מתנת פרידה ואז רונאלדו ודיבאלה הגיעו למאה שערים". "יובה, עד הסוף", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט", שכן הביאנקונרי ידעו להגיב לניצחונות של מילאן ואטאלנטה. "הם הוכיחו את עצמם ונמצאים רק נקודה מהצ'מפיונס". "רונאלדו ודיבאלה הגיעו למאה שערים ויובה שמרה על התקווה לסיים במקום הרביעי", נכתב. הארגנטינאי, אגב, היה לשחקן הראשון שאינו מאירופה שרושם ציון דרך זה. במחזור הבא מצפה ליובה משחק קשה מאוד – נגד האלופה אינטר, ולאחר מכן ימתין לה גמר הגביע נגד אטאלנטה. ב-23 במאי היא תתארח בבולוניה במשחק האחרון.

Always a special feeling to reach 100 goals for my team. Proud of this number, happy for helping Juve and happy for…

Posted by Cristiano Ronaldo on Wednesday, May 12, 2021

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי