חברה קבועה: אטאלנטה בליגת האלופות, 0:2 לרומא על לאציו בדרבי

מריו פשאליץ' חוגג | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הקבוצה מברגמו הבטיחה העפלה שלישית ברציפות למפעל הבכיר עם ניצחון תשיעי ב-11 משחקים אחרי 3:4 על גנואה. ספציה הביסה 1:4 את טורינו והבטיחה הישארות בליגה. מחיטריאן ופדרו כבשו לג'ילארוסי

(גודל טקסט)

המחזור ה-37 של הליגה האיטלקית יצא לדרך היום (שבת), כשבמוקד המאבק האדיר על המקומות בליגת האלופות. במשחק המוקדם, אטאלנטה הבטיחה השתתפות שלישית ברציפות במפעל הבכיר ביבשת עם 3:4 אצל גנואה. במקביל, ספציה גברה 1:4 על טורינו והבטיחה הישארות בליגה. רומא ניצחה 0:2 את לאציו בדרבי והבטיחה כמעט סופית את המקום השביעי.

גנואה – אטאלנטה 4:3

הקבוצה מברגמו ידעה ששלוש נקודות יבטיחו לה עוד לפני מחזור הסיום את הכרטיס לליגת האלופות. בדקה התשיעית, דובאן ספאטה הוכיח שוב מדוע הוא נחשב לאחד החלוצים הקטלניים בליגה, כאשר סידר לעצמו מצב נוח ברחבה והבקיע את השער הראשון. בדקה ה-27, רוסלן מלינובסקי הכפיל את היתרון והמשיך בכושר האישי הנהדר, שכולל שישה שערים ותשעה בישולים בעשרת המחזורים האחרונים. דקה למחצית, שיתוף פעולה התקפי בין המגנים הוליד את השער השלישי. מסירה של האנס האטבור מצאה את רובין גוסנס, והמגן הגרמני הכניע מטווח קרוב את פדריקו מארקטי הוותיק.

ארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה, המארחת כבשה שער מצמק. אלדור שומורודוב, שנכנס מהספסל בחילוף משולש במחצית, ניצל ריפיון בהגנה והבקיע בפעם השלישית בחמשת המחזורים האחרונים. כעבור שתי דקות בלבד, הקבוצה של ג'יאן פיירו גספריני הגיבה, והפעם זה היה תורו של מריו פשאליץ' לכבוש. כאשר הכל נראה גמור, האדומים – כחולים הצליחו להלחיץ את גספריני. גוראן פנדב צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-67, ושומורודוב השלים צמד בדקה ה-85. האורחת ממשיכה בכושר הנהדר, שכולל תשעה ניצחונות ב-11 מחזורים, ומבטיחה בפעם השלישית בתולדותיה (כולן ברצף) את המקום במפעל היוקרתי. מנגד, גנואה סופרת הפסד שלישי בארבעה משחקים ומדורגת במקום ה-14.

דובאן ספאטה חוגג. הישג גדול לאטאלנטה | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

רומא – לאציו 0:2

הג'לארוסי לא ירצו לזכור את העונה הזו לפחות בכל הקשור לליגה המקומית אך לפחות הצליחו לגמול ליריבה העירונית אחרי התבוסה בסיבוב הראשון ולנצח בדרבי לראשונה מזה ארבעה משחקים עקרים. זה היה ניצחון ראשון של רומא נגד קבוצה גדולה. על הדרך, הקבוצה של פאולו פונסקה הבטיחה כמעט סופית את המקום השביעי. הקבוצה של סימונה אינזגי איבדה סיכוי להגיע לטופ4.

שער הניצחון הגיע בדקה ה-42: אדין דז'קו התגבר על שחקן הגנה, פרץ לרחבה והוציא כדור רוחב, הנריך מחיטריאן התגנב מאחור ובעט בקלות לרשת. זה היה שערו ה-12 בליגה וה-14 בכל המסגרות. לאציו, שרשמה הפסד חוץ שני ברציפות, הייתה רחוקה משיאה. בדקה ה-63 דז'קו כמעט כבש בעצמו אך היה לא מדויק. רבע שעה לסיום צ'ירו אימובילה הגיע למצב מסוכן ראשון כשבעט עם העקב וסחט הצלה מהשוער. כעבור דקותיים אימובילה כבר עקף את השוער אך נבלם על ידו והדף.

שחקני רומא חוגגים, אכזבה בלאציו | Marco Rosi – SS Lazio/Getty Images
הנריך מחיטריאן, אדין דז'קו | Matteo Ciambelli/DeFodi Images via Getty Images

בדקה ה-78 התקוות של לאציו תמו כשפדרו המחליף שלח כדור מסובב נהדר ולא הותיר סיכוי לשוער פפה ריינה, 0:2 ושער ראשון לספרדי מאז פברואר. שתי דקות לסיום פרנצ'סקו אצ'רבי מלאציו סיים את חלקו במשחק כשספג צהוב שני והורחק.

ספציה – טורינו 1:4

שתי הקבוצות הגיעו להתמודדות כשהן בשוויון נקודות, ארבע נקודות מעל הקו האדום. השתיים ידעו כי ניצחון יבטיח להן את ההישארות, והמארחת נראתה נחושה יותר במחצית הראשונה. ריקרדו סאפונרה היטל בהגנה ושיגר בעיטה שהכניעה את סלבטורה סיריגו בדקה ה-19. ארבע דקות למחצית, אמבלה אנזולה הכפיל את היתרון עם בעיטה מהנקודה הלבנה. עשר דקות מפתיחת המחצית השנייה, אנדראה בלוטי צימק את התוצאה עם פנדל משלו, אך אנזולה השלים צמד בדקה ה-74. ברמר השאיר את האורחת בעשרה שחקנים בדקה ה-82, וכעבור שתי דקות דייגו פריאס נגח פנימה את השער הרביעי ונתן את האות לחגיגות.

בזכות ניצחונה הראשון לאחר שישה מחזורים, המנצחת פתחה פער של שבע נקודות מהקו האדום והבטיחה את ההישארות. טורינו, שספגה במחזור הקודם שביעייה ממילאן, רחוקה ארבע נקודות מבנבנטו. חניכיו של דוידה ניקולה מקווים שהקבוצה של פיליפו אינזאגי תפסיד מחר ותאבד סיכוי לשרוד, מכיוון שהשתיים נפגשות במחזור האחרון.

שחקני ספציה חוגגים | Gabriele Maltinti/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי