השיא של בופון, הביטחון של פירלו: יובנטוס חוגגת זכייה בגביע

לאחר ה-1:2 על אטאלנטה, השוער השתווה למנצ'יני כשיאן הזכיות במפעל, ורשם היסטוריה פרטית עם משפחת קייזה. המאמן חגג תואר גדול ראשון: "יותר קשה כמאמן, אבל אני אוהב את זה ואשמח להמשיך". גספריני התאכזב

(גודל טקסט)

יובנטוס איבדה את תואר האליפות אחרי תשע זכיות רצופות, ומבחינתה, גמר הגביע שנערך אתמול (רביעי) היה ההזדמנות האחרונה להשיג תואר גדול בעונה הלא פשוטה שהיא חווה. בזכות שערים דיאן קולוסבסקי ופדריקו קייזה, הביאנקונרי הצליחו לזכות בגביע בפעם ה-14 בתולדות המועדון לאחר 1:2 על אטאלנטה. ערב בו רשמו ציון דרך עם המשחק ה-400 בגביע – יותר מכל יריבה אחרת – הסתיים בצורה הכי טובה שיש. קייזה, אגב, רשם שער חמישי נגד אטאלנטה – נגד אף קבוצה אחרת הוא לא כבש יותר.

המאמן, אנדראה פירלו, זכה אתמול לחגיגה כפולה. לצד הזכייה בתואר הגדול הראשון בקריירת האימון, קשר העבר חגג את יום הולדתו ה-42. הזוכה המאושר אמר בסיום הגמר: "רצינו להביא הביתה את הגביע, גם אם זו לא הייתה עונה טובה. הכנסנו לראש שלנו שזו מטרה חשובה. ניצחנו קבוצות חזקות בחצי הגמר (אינטר) ובגמר, אז אנחנו ראויים לתואר הזה". גמר הגביע היה המשחק הראשון בארץ המגף שנערך לעיני קהל מאז פרוץ מגפת הקורונה, וגם לכך התייחס פירלו: "זה היה משחק ראוי לגמר גם בשביל האוהדים הללו. אנחנו שמחים שסיפקנו להם ערב נהדר שכזה".

אחרי לואיס מונטי, קרלו פארולה, ודינו זוף, פירלו הפך לרביעי שזוכה בגביע עם הביאנקונרי גם כמאמן וגם כשחקן. למרות שטרם ידוע אם הגברת הזקנה תצליח להעפיל לליגת האלופות, המאמן הרשה לעצמו לסכם את עונת הבכורה על הקווים: "זה יותר קשה לזכות כמאמן. לפעמים אתה קורא לשחקן והוא לא שומע. יש דברים שרואים מהקווים שאי אפשר לראות על המגרש. אני מרגיש כאילו אני עדיין רץ ומשחק". כידוע, עתידו בקבוצה לוט בערפל, אך הוא נשמע בטוח במעמדו: "השחקנים תמיד היו מאחוריו ב-100%, וזה מספק עבור מאמן. המועדון יחליט, אבל אני אוהב למאמן ואוהב את המועדון. אני אשמח להמשיך וחושב שאני צריך להמשיך".

השוער הוותיק, ג'יאנלואיג'י בופון, ערך ככל הנראה את הופעתו האחרונה בקבוצה, והשתווה לרוברטו מנצ'יני כשיאן הזכיות במפעל עם שישה גביעים. כשזכה בגביע הראשון שלו עם פארמה ב-1999, הוא שיתף פעולה עם אנריקו קייזה, אביו של כובש שער הניצחון בגמר 2021, פדריקו. האיטלקי בן ה-23 שיתף ושיבח את חברו שיעזוב את הקבוצה בסוף העונה: "לפני המשחק אמרתי לג'יג'י שאחרי שזכה בתואר הזה עם אבא שלי, עכשיו הוא יכול לזכות בו איתי. הוא אגדה והוא יחסר לנו מאוד".

בופון עצמו חגג וחבריו לקבוצה נשאו אותו על הכתפיים במחווה מרגשת. השוער אמר: "סיום כזה גורם לי להיות גאה וכה מאושר, מכיוון שיצא לי לשחק בגמר ולזכות עם חבריי לקבוצה והאוהדים, זה הדובדבן שבקצפת. האוהדים, אנשי יובה, חברי לקבוצה והדירקטורים תמיד יהיו חלק מחיי. אני חושב שנתתי הרבה מאוד אהבה, מקצועיות ואומץ לכל יובה ותמיד אהיה גאה. כל דבר צריך להסתיים, אני בן 43 ובגיל הזה עליך לעשות בחירות אולי לא פופולאריות. אני צריך אתגרים חדשים".

השוער אפילו נשאל האם הוא יוכל לשוב לנבחרת איטליה במונדיאל 2022 ואמר: "אני מרגיש חזק, אם אמצא את הטמוטיבציה לנסות חוויה אחרת – אמשיך. אני מרגיש שאני עדיין שוער טוב, אני עדיין בופון ולא רוצה שום מתנה. אם יחשבו שאני תחרותי ויתקשרו אליי – נהדר. הייתי רוצה להגיע לדצמבר 2022, נכון. קיבלתי הרבה הצעות למען האמת ואני עדיין מנתח אותן".

באיטליה שיבחו את הגברת הזקנה. "יובה התחילה את המסיבה, קייזה הבקיע. בופון נפרד בצורה נהדרת והתחבק אפילו עם הנשיא", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "פירלו – שני תארים", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "יובה סיימה את העונה הקשה ביותר שלה כשהיא חוגגת" ועוד נכתב: "קייזה והסימן מהגורל". קולוסבסקי קיבל את הציון הגבוה 7.5.

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

מנגד, אטאלנטה החמיצה הזדמנות לזכות בגביע בפעם השנייה בתולדותיה, והמאמן ג'יאן פיירו גספריני הודה כי קבוצתו פספסה צ'אנס להיכנס לספרי ההיסטוריה: "יש אכזבה. זה היה משחק קשה וצמוד. לא היה לנו מזל ברגעים החשובים. הגענו לגמר שני בשלוש שנים, והיינו שווי כוחות ליובנטוס ברוב שלבי המשחק. אנחנו שמחים להגיע למעמד הזה. לא הרבה קבוצות יכולות להגיד שהן עלו לליגת האלופות שלוש פעמים ברציפות והגיעו לשני גמרי גביע בשלוש שנים".

במחזור הסיום, אטאלנטה תארח את מילאן ותנסה להבטיח את המקום השני בטבלה. הרוסנרי נאבקים על הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, ומי שתקווה לניצחון של הקבוצה מברגמו היא לא אחרת מאשר מחזיקת הגביע הטרייה. יובנטוס מדורגת במקום החמישי, נקודה מתחת למילאן ולנאפולי. האלופה היוצאת תתארח בבולוניה ותקווה למעידה של המילאנזים או של הנאפוליטנים, כדי שתוכל לסיים את העונה הקשה בטעם טוב.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1048667

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי