אחת תישאר בחוץ: מילאן, נאפולי ויובנטוס בקרב על ליגת האלופות

המאבק הלוהט יגיע לסיומו, כאשר רק שתי אימפריות יזכו בכרטיס למפעל היוקרתי. הרוסונרי יפגשו את אטאלנטה והם תלויים בעצמם, בדומה לנאפולי שתארח את ורונה. רונאלדו וחבריו נגד בולוניה, יישארו מחוץ לרביעייה?

(גודל טקסט)

אומנם האליפות כבר הוכרעה וגם זהות היורדות נקבעו, אך בליגה האיטלקית נותר עוד דבר אחד להכריע והוא זהות הקבוצות שישיגו את הכרטיסים לליגת האלופות בעונה הבאה. מחר (ראשון) ייערך המחזור ה-38 והאחרון של הסריה א', ובסיומו תתבהר התמונה באופן סופי כשמילאן, נאפולי ויובנטוס מעוניינות להצטרף לאינטר ואטאלנטה שכבר הבטיחו את מקומן במפעל הבכיר ביבשת, כאשר יש רק שני מקומות נוספים. המשמעות: אחת מבין שלושת האימפריות הללו תסיים את העונה במקום החמישי בטבלה ותמצא את עצמה בעונה הבאה משחקת בליגה האירופית.

בולוניה – יובנטוס (21:45)

הגברת הזקנה, שזכתה בגביע המקומי באמצע השבוע לאחר שניצחה בגמר את אטאלנטה, תקווה להמשיך את המומנטום גם נגד הקבוצה מצפון איטליה, כאשר היא מבינה שהיא לא תלויה בעצמה וגם במידה ותצא עם שלוש נקודות, היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה. במידה וזה אכן יקרה, יהיה מדובר בהפתעת ענק, שכן בעשור האחרון הביאנקונרי שלטו בארץ המגף באופן אבסולוטי עם תשע אליפויות רצופות, ואם אובדן האליפות לאינטר לא מספיק עבורה, אז אי העפלה למפעל היוקרתי תהווה מכה נוספת שעלולה להשפיע גם על כוכב הקבוצה, כריסטיאנו רונאלדו.

בשבועות האחרונים צצו לא מעט דיווחים הקושרים את עתידו של הפורטוגלי למועדונים אחרים ברחבי היבשת, כאשר האקסיות ספורטינג ליסבון וריאל מדריד הוזכרו כמועמדות לקלוט את הסופר סטאר בן ה-36. למרות זאת, נדמה כי אם CR7 וחבריו כן יצליחו להעפיל לליגת האלופות, חרושת השמועות תדעך מעט ותשאיר סיכוי ליובנטוס להאריך את ההתקשרות עם השחקן. איש נוסף עליו המשחק מחר ישפיע באופן ניכר הוא מאמן האורחת, אנדראה פירלו, שהתייחס לעתידו של רונאלדו ואמר: "אני רואה אותו ממשיך פה. אם זה המשחק האחרון שלו בקבוצה? נחכה ונראה".

אנדראה פירלו | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

בחזרה למאמן. לאור העונה הרעה שקבוצתו מציגה השנה, מעמדו של האיטלקי בן ה-42 לקראת השנה הבאה כלל לא מובטח, ואחד היעדים המרכזיים אותו הציבו ראשי המועדון לשחקן העבר היה השגת הכרטיס לליגת האלופות. לשם כך, פירלו שבמסיבת העיתונאים לפני המשחק הודה כי הוא וקבוצתו לא עמדו השנה במטרות שהציבו לעצמם, יפתח בהרכב חזק. לצד רונאלדו שכמובן ישחק, צפוי לעלות אחד מבין אלברו מוראטה או פאולו דיבאלה. בקישור, האלופה היוצאת עשויה לעלות עם ארתור, שרושם עונה לא טובה, כאשר גם אדריאן ראביו אמור לעלות ב-11. מתיאס דה ליכט וג'יורג'יו קייליני ישתפו פעולה במרכז ההגנה.

אטאלנטה – מילאן (21:45)

עד לאמצע העונה, הרוסונרי עוד נאבקו על הסקודטו נגד יריבתם העירונית אינטר, שלבסוף זכתה בתואר. למרות זאת, ייתכן מאוד כי הם יסיימו את העונה אפילו ללא הכרטיס לליגת האלופות. אם סטפנו פיולי וחניכיו רוצים לחזור למפעל היוקרתי לראשונה מאז עונת 2013/14, הם יצטרכו לנצח את המארחת הפנטסטית, שכבר שיריינה שם את מקומה בעונה הבאה, אך מנגד הם ייאלצו להסתדר ללא זלאטן איברהימוביץ', שנפצע וסיים את העונה.

נכון לעכשיו, מילאן מדורגת במקום השלישי עם 76 נקודות, בדומה לנאפולי, אך מאזן המשחקים הפנימי שלה מול התכולים מעניק לה עדיפות בטבלה. מנגד, המארחת מדורגת שנייה עם 78 נקודות, ולמרות שכבר הבטיחה את הכרטיס לאלופות, היא ממש לא מתכוונת להפסיד למילאן, וזאת משתי סיבות עיקריות: הראשונה, המקום השני בסריה א' מעניק למסיימת בו לא פחות מ-10 מיליון יורו. הסיבה השנית, ויש שיגידו במועדון מברגמו החשובה יותר, היא לסיים כסגנית האלופה בפעם הראשונה בהיסטוריית המועדון. בכל מקרה, מצפה לנו מחר קרב צמרת נהדר בצפון איטליה.

שחקני מילאן חוגגים | Valerio Pennicino/Getty Images

נאפולי – ורונה (21:45)

לאחר פתיחת עונה יחסית בינונית, ג'נארו גאטוסו ושחקניו רשמו ריצה מרשימה כשהפסידו משחק ליגה בודד מתוך ה-15 האחרונים, רצף שהעלה אותם עד המקום הרביעי בו הם אוחזים כעת. נדמה שבניגוד ליובנטוס למילאן, הפרטונופיי נמצאים בעמדה הנוחה ביותר על מנת להשיג את הכרטיס המיוחל לליגת האלופות, כאשר הם תלויים באמצע ויארחו את קבוצת אמצע הטבלה שכבר לא נותר לה על מה לשחק. לורנצו אינסינייה צפוי לפתוח בהרכב, והוא ינסה להוליך את קבוצתו לעבר הופעה חמישית בשש השנים האחרונות במפעל היוקרתי.

ג'נארו גאטוסו, לורנצו אינסינייה | Francesco Pecoraro/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי