אטאלנטה ניצחה בחוץ את יובנטוס, אינטר ניצחה 0:2 בוונציה

play
דובאן ספאטה שחקן אטאלנטה חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop
אחרי בצורת של 32 שנים: אטאלנטה ניצחה בחוץ את יובנטוס 01:36

ספאטה העניק לקבוצה מברגמו 0:1 (28) וניצחון חוץ ראשון על הביאנקונרי בחוץ מאז 1989. דור פרץ לא שותף בהפסד קבוצתו

(גודל טקסט)

יובנטוס הלחוצה תנסה להתאושש מהתבוסה הכואבת שספגה בליגת האלופות כשתארח הערב (שבת) את אטאלנטה במחזור ה-14 בליגה האיטלקית. אינטר הצליחה לנצח 0:2 את ונציה, שם דור פרץ לא שותף. אמפולי ביצעה מהפך וניצחה 1:2 את פיורנטינה בדרבי, ניצחון גם לסמפדוריה.

דובאן ספטאה אטאלנטה מול פאולו דיבאלה יובנטוס
כבש באלופות, כבש גם בליגה. ספאטה | רויטרס

יובנטוס – אטאלנטה 1:0

הקבוצה של מסימיליאנו אלגרי חטפה תבוסה כואבת מאוד מצ'לסי ביום שלישי עם 4:0 מהדהד בסטמפורד ברידג' במחזור האחרון של ליגת האלופות. היא קיוותה להתאושש בקרב הצמרת הקריטי מול אטאלנטה, אלא שהקבוצה מברגמו השיגה ניצחון חוץ ראשון מול יריבתה אחרי 32 (!) שנים. כובש שער הניצחון אז, אי שם ב-1989 היה לא אחר מאשר קלאודיו קאניג'ה האגדי. יובה ידעה שהיא חייבת לנצח כדי להישאר קרובה למקום הרביעי, אבל בדקה ה-28 דובאן ספאטה שכבש ב-3:3 המשוגע של אטאלנטה באלופות מול יאנג בויז, הכריע עם בעיטה חזקה מקרוב אחרי חור גדול בהגנה. הקבוצה של אלגרי ניסתה להגיב, אבל איבדה את קייזה שנפצע והוחלף בהפסקה. פאולו דיבאלה כמעט השווה בבעיטה חופשית עמוק בתוספת הזמן, אבל הכדור שלו ננעץ במשקוף. אטאלנטה התבססה במקום הרביעי, ממנו יובה התרחקה עד כדי שבע נקודות ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הביאנקונרי יראו בעונה הבאה את ליגת האלופות מהבית.

הקאן צ'לחנוילו שחקן אינטר
מחזור שלישי ברציפות שהוא כובש. צ'לחנוילו | רויטרס

ונציה – אינטר 2:0

הנראזורי עם ניצחון רביעי בחמשת המחזורים האחרונים והם במקום השלישי עם נקודה פחות ממילאן ונאפולי, להן יש משחק חסר. לראשונה בקריירה הקאן צ'לחנוילו כבש בשלושה משחקי ליגה ברציפות. זה לא קרה לו בבונדסליגה ולא בסרייה A. הקשר הטורקי בעט מ-22 מטר כדור חזק אל הפינה הקרובה בדקה ה-34, לאוטרו מרטינס הכפיל בדקה ה-96 מהנקודה הלבנה. ונציה ספגה הפסד אחרי שני ניצחונות ליגה ברציפות, דור פרץ לא שותף.

דושאן ולאחוביץ' שחקן פיורנטינה
השיא שלו לא עזר. דושאן ולאחוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

אמפולי – פיורנטינה 1:2

דושאן ולאחוביץ' המשיך את שנת 2021 המרשימה שלו עם שערו ה-28 וקבע שיא מועדון (הכי הרבה שערים בשנה קלנדרית, עקף את האמרין שכבש 27 ב-1960) אבל אמפולי ביצעה מהפך דרמטי וחגגה בדרבי. החלוץ הסרבי נהנה מבישול של חוסה קאייחון והרשית בדקה ה-57, אבל המחליף פיליפו בנדינלי השווה בדקה ה-87 ואנדראה פינאמונטי סיים מהלך קבוצתי יפה והכריע בחלוף שתי דקות.

משחקים נוספים

סמפדוריה – ורונה 1:3
לסמפדוריה: אנטוניו קנדרבה (51), ברטוש ברשינסקי (77), ניקולה מורו (90). לוורונה: אדריאן טאמזה (37)

קליארי – סלרניטנה 1:1
לקליארי: לאונרדו פאבולטי (73). לסלרנטינה: פדריקו בונאצולי (90)

ביום ראשון ייערכו עוד חמישה משחקים כשמילאן תארח את ססואולו, רומא את טורינו ונאפולי את לאציו.