צפו בתקציר: יובנטוס הפכה וניצחה 3:4 את רומא, אינטר חזרה לפסגה

play
שחקני יובנטוס חוגגים עם השוער וויצ'ך שצ'סני | רויטרס
מהפך השנה: 3:4 מטורף לחלוטין ליובנטוס על רומא 03:23

לוקאטלי (70), קולובסקי (74) ודה שיליו (77) היממו את מוריניו שצ'סני עצר פנדל של פלגריני (83). הנראזורי ניצחו 1:2 את לאציו

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגה האיטלקית סיפק היום (ראשון) חגיגות שערים וגם דרמת ענק אחת, בסיומה יובנטוס השלימה מהפך מ-3:1 ל-3:4 על רומא באולימפיקו. מילאן עלתה זמנית לפסגה עם שלישייה, אבל איבדה אותה אחרי שאינטר ניצחה 1:2 את לאציו, אטאלנטה הפציצה שישייה, ססואולו חגגה חמישייה ונאפולי הסתפקה בשער אחד מהאוויר כדי לאסוף שלוש נקודות.

מתיאה דה שיליו שחקן יובנטוס חוגג שער
חיכה יותר מארבע שנים לשער הזה. מתיאה דה שיליו חוגג | רויטרס

רומא – יובנטוס 4:3

משחק משוגע באולימפיקו, בסיומו חגגה הגברת הזקנה קאמבק גדול ועלתה למקום החמישי. ז'וזה מוריניו יכול להיות מתוסכל מעוד התמוטטות מנטלית של שחקניו, שהובילו 1:3 עד לדקה ה-70 ואז קרסו תוך שבע דקות. טמי אברהם נגח את הראשון של המארחת בדקה ה-11, אבל פאולו דיבאלה שחזר להרכב יובנטוס השווה בבעיטה נהדרת שבע דקות לאחר מכן. הנריך מחיטריאן החזיר את היתרון בדקה ה-48 עם בעיטה שפגעה בשחקן הגנה ולורנצו פלגריני הפציץ כדור חופשי אדיר לחיבורים אחרי חמש דקות. אבל אלברו מוראטה נכנס והוביל למפנה עם הרמה לראשו של מנואל לוקאטלי (70) ומהלך שהוביל לריבאונד של דיאן קולוסבסקי (74).

3:3 היה בין השתיים רק פעם אחת, לפני 50 שנה באולימפיקו, ואת זה מנע דווקא מתיאה דה שיליו עם שער הליגה הראשון שלו מאז נובמבר 2017 שהשלים מהפך נדיר בדקה ה-77. שבע דקות של שכרון חושים. רומא קיבלה הזדמנות נפלאה להשוות אחרי שמתייס דה ליכט עצר עם היד בעיטה של טמי אברהם והורחק בצהוב שני, אך פלגריני בעט פנדל גרוע שוויצ'ך שצ'סני עצר בקלות (83) ויובה שמרה על היתרון בשיניים.

זלאטן איברהימוביץ', שחקן מילאן חוגג
שובר שיאים גם בגיל 40. איברהימוביץ' חוגג | אימג'בנק GettyImages, Giuseppe Cottini

ונציה – מילאן 3:0

אחרי ה-1:3 על רומא, מילאן כבשה שלישייה בפעם השנייה ברציפות מאז החזרה מהפגרה והשיגה ניצחון חוץ קליל מול העולה החדשה. זלאטן איברהימוביץ' שעט לעבר השער והתחבר למסירת רוחב של רפאל לאאו בדרך לכיבוש כבר בדקה השנייה. בכך, השבדי הפך לשחקן השני במאה ה-21, לצד כריסטיאנו רונאלדו, שכובש מול 80 קבוצות שונות בחמש הליגות הבכירות.

שלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה רשם לאאו בישול נוסף, הפעם לתאו הרננדז. המגן השמאלי פרץ לרחבה מן האגף והכניע את סרחיו רומרו. בדקה ה-58 מגן המארחת מיכאל סבובודה איבד את הכדורגל בצורה רשלנית, מילאן ניצלה זאת כדי להגיע למצב משמעותי שנעצר בנגיעת יד של אותו סבובודה על קו השער. האוסטרי הורחק, והרננדז השלים צמד מהנקודה הלבנה. דור פרץ לא שותף במדי המפסידה, שסופרת משחק ליגה שביעי ללא ניצחון.

נאפולי – סמפדוריה 0:1

נאפולי החסרה שבה למסלול הניצחונות אחרי הפסד נגד ספציה ו-1:1 בחוץ מול יובנטוס במחזור האחרון. המאמן לוצ'יאנו ספאלטי נעדר בפעם השנייה ברציפות לאחר שנדבק בקורונה, בעוד שחקנים משמעותיים כמו פביאן רואיס, אלכס מרט והירווינג לוסאנו נעדרו מאותה סיבה. גם קאלידו קוליבאלי, שנסע לאליפות אפריקה, לא שיחק. אם לא די בכך, לורנצו אינסינייה, המוחתם הטרי של טורונטו, פתח בהרכב אך הוחלף אחרי חצי שעה בגלל פציעה. אלא ששתי דקות לפני ההפסקה אנדראה פטאניה הכריע עם בעיטת יעף מרהיבה מהאוויר ושמר את נאפולי במרחק של חמש נקודות מהפסגה.

אודינזה – אטאלנטה 6:2

ניצחון מרשים לקבוצה מברגאמו, שחזרה לעצמה אחרי שני משחקים מאכזבים ופתחה פער קטן מיובנטוס במקום הרביעי. מריו פשאליץ' המצוין פתח בדקה ה-17. רומן מלינובסקי בישל למוריאל את השני (22) וכבש בעצמו את השלישי (43). נאהואל מולינה צימק (59), אבל מוריאל השלים צמד (76). בטו עוד צימק ל-4:2 בדקה ה-88, אבל מיילה הדני המצוין כבש את החמישי כעבור דקה בלבד ובישל בתוספת הזמן לפסינה, שהשלים שישייה גדולה ומרשימה. אטאלנטה מקדימה בשש נקודות את יובנטוס החמישית ותקווה לשמור על מקומה בטופ 4, בדרך כנראה לעוד עונה בליגת האלופות. הכחולים שחורים לא הפסידו בחוץ כמעט שנה, מאז ה-1:0 הדחוק מול אינטר האלופה במרץ האחרון.

חלוץ אטאלנטה לואיס מוריאל חוגג
חגג על ההגנה של אודינזה. לואיס מוריאל | אימג'בנק GettyImages

אינטר – לאציו 1:2

הקבוצה של סימונה אינזאגי כבר עם שמונה ניצחונות ליגה ברציפות וכמובן שהיא גם חזרה אל המקום הראשון על חשבון היריבה העירונית, מילאן, עם נקודה יתרון על פניה.

אלסנדרו באסטוני העלה את הנראזורי ליתרון בדקה ה-30 עם בעיטה יפה ומדויקת מ-20 אל הפינה הקרובה וקבע 0:1. צ'ירו אימובילה הצליח לאזן בדקה ה-35 אחרי שנשלח בכדור ארוך, הצליח לגבור על מילאן שקריניאר (קצת בעזרת הידיים) ובעט פנימה את ה-1:1. מילאן שקיניאר סידר את שלוש הנקודות למארחת עם נגיחה נהדרת אחרי הגבהה יפה של באסטוני משמאל.

אלסנדרו באסטוני שחקן אינטר
הופעה משובחת שלו עם שער ובישול. באסטוני | רויטרס

אמפולי – ססואולו 5:1

השחורים-ירוקים כבשו לראשונה בהיסטוריה שלהם חמישייה במשחק חוץ בסרייה A, במשחק שיכול היה להסתיים גם בתוצאה גבוהה יותר. דומניקו ברארדי כבש בפנדל בדקה ה-13 ובישל פעמיים לאחר שליאם הנדרסון השווה (16) – תחילה לג'אקומו רספאדורי (24) ואז למחליף ג'אנלוקה סקמאקה (67). שני החלוצים גם השלימו צמדים – רספאדורי בדקה ה-71 וסקמאקה בדקה ה-90 – כאשר בצד השני הורחק מתיאה ויטי בגלל שני צהובים מהירים (59 ו-61).

ג'אקומו רספאדורי (מימין) עם ג'אנלוקה סקמאקה שחקני ססואולו
צמד לכל אחד. ג'אקומו רספאדורי, מימין, עם ג'אנלוקה סקמאקה | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

משחקים נוספים

גנואה – ספציה 1:0
לספציה: סימונה באסטוני (14)

ורונה – סלרניטנה 2:1
לוורונה: דרקו לאזוביץ' (63), איבן איליץ' (89), לסלרניטנה: מילאן ג'וריץ' (29), גריגוריס קסטנוס (70)

המשחק בין פיורנטינה לטורינו נדחה ליום שני, המפגש בין קליארי לבולוניה נדחה ליום שלישי.