ניימאר עקף את רונאלדו: "יש לי את כל הכבוד שבעולם כלפיך"

הכוכב שכבש שלושער נגד פרו עלה למקום השני בטבלת המבקיעים של ברזיל והעביר מסר לאליל שלו. "ניימאר-פנומנו", נכתב ב"מארקה". "איזה לילה", הייתה עוד כותרת צ'יצ'י: "יש לו הכל". כל השיאים של הכוכב - בפנים

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל של צ'יצ'י המשיכה הלילה (בין שלישי לרביעי) את הפתיחה המוצלחת של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 כשהביסה 2:4 את פרו. גיבור המשחק היה ניימאר, איך לא, שכבש שלושער ענק ורשם ציון דרך עוד יותר גדול – הגיע ל-64 שערים ב-103 משחקים ועקף את רונאלדו נזאריו הגדול. רק פלה (77 כיבושים) הבקיע יותר ממנו במדי הסלסאו.

ניימאר היה גם הראשון שכבש שלושער במוקדמות על אדמת פרו. כוכבה של נבחרת ברזיל הוא השחקן הברזילאי הרביעי שכובש שלושער במשחק חוץ במוקדמות, והראשון מאז פאוליניו ב-2017. "יש לי את כל הכבוד שבעולם אלייך", כתב ניימאר הנרגש באינסטגרם על רקע שתי תמונות – של רונאלדו אלילו ושלו. שחקנה של פריז סן ז'רמן, אגב, מדורג חמישי במספר ההופעות עם 103, ובהחלט יוכל לחלוף על פני קאפו שמחזיק בשיא – 142 משחקים.

"ניימאר-פנומנו", נכתב ב"מארקה", הכינוי שהודבק לרונאלדו בזמנו. "מספר 10 שוב הופיע כמו כוכב אמיתי. במערך החדש של צ'יצ'י הוא יכול להציג את הכדורגל הטוב שלו. זה לילה שהוא לעולם לא נשכח. ואין דבר שהוא לא יכול להשיג". "ניימאר עושה היסטוריה, רק פלה מקדים אותו. ברזיל ניצחה בזכות האיכות והקסם של ניימאר", החמיאו גם ב"ספורט". "איזה לילה", נכתב ב"גלובספורט" הברזילאי. "ניימאר עולה על רונאלדו ואחראי לקאמבק יפה במגרש קשה".

המאמן צ'יצ'י אמר לאחר המשחק: "תמיד קשה נגד פרו, ההיסטוריה מוכיחה זאת. רציתי שהקבוצה תשמור על ריכוז. כבשנו ברגעים בהם היינו טובים יותר ועשינו את זה". כשנשאל על הפנדל התמוה שקיבל ניימאר, ענה: "אני מעדיף ללכת עם ה-VAR, לא ראיתי מספיק טוב".

על ניימאר: "לכל דור בנבחרת יש ערכים משלו. הייתה תופעת יוצאת דופן – רונאלדו. היו גם ריבאלדו, רומאריו, כל אחד ברגע שלו. זה לא הוגן לערוך השוואה. אני יכול לומר שלניימאר יש את היכולות האלה. הוא מסוגל לכבוש ולבשל וגם לכדרר. יש לו עוד ועוד בגרות".

משחקים בעידן הקורונה: "אני לא יכול להגדיר את התחושה. היו דקות של שקט והאוהדים חסרים, אבל אני רוצה להפגין סולידריות לאנשים שמתו. הבריאות היא מעל הכל והספורט לא מצדיק משהו אחר. בשלב הזה אנחנו מחפשים את הביטחון האפשרי להמשיך בעבודה שלנו. ברור שהאנושות חייבת ספורט".

ניימאר חוגג שלושער | SEBASTIAN CASTANEDA/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי