פורטוגל וסרביה נפרדו בתיקו 2:2, שער ניצחון חוקי של רונאלדו נפסל

דרמה ענקית במוקדמות מונדיאל 2022: ז'וטה כבש צמד בחצי הראשון (11, 36), החבורה מהבלקן חזרה עם שערים של מיטרוביץ' (46) וקוסטיץ' (60). מילנקוביץ' הורחק, שער חוקי של כריסטיאנו נפסל בדקה ה-94 וגרם לסערה

(גודל טקסט)

פורטוגל קיוותה לפתוח את מוקדמות מונדיאל 2022 עם מאזן מושלם בשני המחזורים הראשונים, ובמשך דקות רבות הערב (שבת) היה נראה שהיא בדרך לשם, אבל מחצית שנייה נפלאה של סרביה, בתוספת יכולת פושרת מאוד של כריסטיאנו רונאלדו וחבריו, אפשרה לחבורה הלוחמת מהבלקן לחזור מפיגור כפול ל-2:2 בבלגרד.

רק לפני כמה ימים ספגה אלופת אירופה לא מעט ביקורות במדינתה, זאת לאחר שהשיגה ניצחון 0:1 לא משכנע נגד אזרבייג'אן במחזור הפתיחה, שהגיע בעקבות שער עצמי. למשחק היום, המאמן פרננדו סנטוס ניסה לשנות מעט את ההרכב שלו כאשר החזיר את ברונו פרננדס ל-11, אך השחקנים שלו שוב אכזבו והפעם גם איבדו שתי נקודות יקרות.

רונאלדו, שלא היה במיטבו במשחק, ראה את דיוגו ז'וטה, חברו לחלק הקדמי, כובש פעמיים במהלך המחצית הראשונה עם צמד נגיחות מוצלחות ומעניק לפורטוגל יתרון מבטיח בירידה לחדרי ההלבשה. מן העבר השני, החניכים של דראגן סטויקוביץ' לא היו מוכנים לוותר. אלכסנדר מיטרוביץ צימק שניות ספורות מפתיחת החצי השני ובדקה ה-60 לוח התוצאות הראה כבר 2:2, זאת לאחר שפיליפ קוסטיץ' מצא את הרשת אחרי מתפרצת קטלנית של הסרבים.

אכזבה גדולה בפורטוגל | PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP via Getty Images

אך הרגע הדרמטי של המשחק הגיע עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-94, כריסטיאנו רונאלדו, שלא נראה חד במיוחד, הגיע לאחד על אחד חרי כדור עומק נפלא, הקפיץ באלגנטיות מעל דמיטרוביץ' וכבר חגג את שער הניצחון. המגן הסרבי הרחיק את הכדור שחצה את קו השער, השופט החליט לפסול את השער וגרם לסערה ענקית והתפרצות של הפנומן הפורטוגלי, שירד מהמגרש וזרק את סרט הקפטן בדרך החוצה. (לחצו לידיעה המלאה)

צפו בשערורייה

הרכבים

סרביה: מרקו דמיטרוביץ', סטרהיניה פבלוביץ', סטפן מיטרוביץ', ניקולה מילנקוביץ', פיליפ קוסטיץ' (מיכאילו ריסטיץ', 72), נמניה גודל, סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', דרקו לאזוביץ' (נמניה מקסימוביץ, 46), דושאן טאדיץ' (פיליפ דוריצ'יץ', 82), אלכסנדר מיטרוביץ', דושאן ולאחוביץ' (נמניה ראדוניץ', 46).

פורטוגל: אנתוני לופז, ז'ואאו קאנסלו (ננו מנדס, 72), רובן דיאס, חוסה פונטה, סדריק סוארס, ברונו פרננדס, סרג'יו אוליביירה (רנאטו סאנצ'ס, 72), דנילו, ברנרדו סילבה, דיוגו ז'וטה (ז'ואאו פליקס, 86), כריסטיאנו רונאלדו.

מהלך המשחק

דקה 8, איום ראשון במשחק: ברנרדו חדר לרחבה במהלך אישי נהדר, מסר אחורה לרונאלדו והכוכב הגודל ניסה לכבוש בבעיטה מקרוב, אבל הכדור היה לא מדויק.

דקה 11, 0:1 לפורטוגל! רונאלדו השאיר כדור נהדר לברנרדו, הקשר הרים נהדר לעבר מרכז הרחבה ומצא את הראש של ז'וטה, שהסתנן מאחורי כל ההגנה וכבש בנגיחה.

שחקני פורטוגל חוגגים עם ז'וטה | PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP via Getty Images

דקה 36, 0:2 לפורטוגל! המגן סדריק הרים כדור נהדר לעבר ז'וטה, ששוב היא חופשי ברחבה והשלים צמד במשחק עם נגיחה שניה מוצלחת.

דיוגו ז'וטה חוגג | PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP via Getty Images

דקה 46, סרביה צימקה ל-2:1! כבר בפתיחת החצי השני, ראדוניץ' המחליף סידר למיטורביץ' מצב נגיחה נוח, והחלוץ לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת.

שחקני סרביה חוגגים | Srdjan Stevanovic/Getty Images

דקה 60, סרביה חזרה ל-2:2! הקאמבק הושלם! מתפרצת מושלמת של המארחים הגיע לרגלו של קוסטיץ', אשר הכניע את לופז עם כדור חכם לפינה.

הקאמבק הושלם! קוסטיץ' חוגג | Srdjan Stevanovic/Getty Images

דקה 94, שערוריית שיפוט ענקית. שניות ספורות לפני השריקה האחרונה, כדור ארוך של ננו מנדס לעבר רונאלדו הגיע ליעד, החלוץ הקדים את השוער מרקו דמיטרוביץ' ובנגיעה אחת גלגל את הכדור לעבר השער, סטפן מיטרוביץ' גלש לכדור והרחיק אותו מהקו, אך רונאלדו ראה היטב שהכדור עבר במלוא היקפו וכבר רץ לחגוג את שער הניצחון הדרמטי.

בפועל, שופט המשחק דני מאקיילה, מהשופטים הבכירים באירופה, לא אישר את השער וגרם לרונאלדו לזעום ולצרוח ללא הפסקה. לאחר מכן, CR7 גם הפסיק לשחק, ירד מהמגרש וזרק את סרט הקפטן שלו לדשא כשהוא עצבני מאוד. כזכור, במשחקי מוקדמות המונדיאל אין מערכת VAR ולכן לא הייתה אפשרות לתקן את הטעות של צוות השיפוט.

נבחרת סרביה נגד נבחרת פורטוגל | Nikola Krstic/Soccrates/

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי